Skip to main content

Kesemua parti politik hanya peralatkan orang melayu

Yang sebenarnya kita bukan masih lagi ada darah umno tetapi kita masih kuat darah melayu.

Dulu kita menolak umno kerana pemimpin sudah alpa dan mengabaikan orang melayu.

Kita pejuangkan hak orang melayu bukan bermaksud kita terhegeh hegeh dengan umno tetapi sebaliknya umno yang memerlukan orang melayu untuk menang pilihanraya.

Umno sekiranya mahu berkuasa, mereka perlukan sokongan orang melayu.

Tanpa melayu, umno cuma hanya lah sebuah parti sahaja seperti bersatu, amanah dan pas juga.

Tiada siapa yang boleh menafikan setiap parti tersebut amat memerlukan sokongan orang melayu.

Malah PKR yang dikatakan parti perbagai kaum itupun terpaksa meletakkan calon melayu dikawasan pengundi melayu.

Sebenarnya orang melayu mempunyai kuasa pengundi yang kuat, cuma sahaja orang melayu telah dipecah pecahkan oleh pemimpin melayu yang mahu kuasa.

Secara tidak langsung orang melayu telah berjaya di pecahkan kepada 2 kelompok.

Yakni kelompok pertama yang masih ada perasaan cintakan agama dan kelompok kedua ialah kelompok liberal yang tidak mahu agama mengganggu kehidupan mereka.

Kelompok liberal ini amat bersatu dalam pemikiran mereka manakala kelompok yang masih islam ini pula dipecah pecahkan pula kepada beberapa pemikiran kepartian.

Dalam parti pula dipecahkan lagi kepada dua kumpulan agar kelompok islam ini supaya jangan bersatu dan tidak menjadi kuat.

Itulah sebabnya apabila pas dan umno mahu bergabung kesemua musuh islam dan melayu liberal membangkang sekuat tenaga mereka.

Mereka tahu dengan penyatuan dua kelompok besar melayu ini agak sukar untuk menguasai negara ini.

Berbalik kepada isu anwar menjadi pm8, sebenarnya yang berjanji dan terikat dengan perjanjian adalah pemimpin pemimpin parti.

Ia tiada kena mengena dengan rakyat. Yang bergaduh dan berebut kuasa pun adalah pemimpin parti.

Cuma sahaja rakyat melihat mereka seperti badut badut sarkas sahaja sekarang ini.

Yang seorang sudah tidak sabar manakala yang sorang lagi minta masa lagi.

Apabila bersama mereka seolah olah tiada masalah tetapi orang orang mereka masih lagi bercakaran tak sudah sudah.

Kedua dua penyokong tokoh tersebut cuba mempengaruhi rakyat agar bercakaran supaya menyokong tokoh masing masing.

Sebagai rakyat kami hanya memilih calon parlimen dan calon adun sahaja, manakala calon perdana menteri adalah kuasa mutlak yang dipertuan agung untuk memilih.

Maka cukup cukuplah memanaskan suasana negara dengan isu tersebut tetapi sebaliknya kembali kepada perjuangan asal yakni membela nasib rakyat terutama nasib orang melayu ini.

Negara kita sebenarnya agak mirip dengan negara british dari segi warlord warlord yang begitu berkuasa mempengaruhi politik negara.

Tambahan kepada perkara tersebut taikun taikun perniagaan juga mempunyai pengaruh dalam menentukan kemenangan kepada satu satu parti.

Rakyat bawahan sebenarnya sebagai pelengkap sistem demokrasi sahaja.
Sebenarnya rakyat tidak mempunyai kuasa untuk menentukan siapa perdana menteri.

Parti parti politik yang meletakkan calon bakal perdana menteri kita sekiranya parti mereka menang sebagai kerajaan.

Seandainya suatu masa nanti kedua dua blok parti politik meletakkan calon bakal perdana menteri yang tidak disukai oleh rakyat sekalipun kita tidak boleh berbuat apa apa.

Sekiranya kita memulaukan pilihanraya sekalipun sistem tetap terus dijalankan samada kita turut serta ataupun tidak.

Lebih panas klik sini

Comments

  1. rasa mcm takmau pegi mengundi jer dah lpas ni,, taikun yg kaya, kita tetap ditakuk lama, buang masa jer layan politik durjana ni semua,, ermmm,,,

    ReplyDelete
  2. Sekiranya Tun masih ada maruah...!! Akhirnya Siapa MO1 sudah diketahui ..?? dan celaka lah sang fitnah munafik serta pengikut pengikutnya..

    KALAU TUN MASIH ADA MARUAH
    PLURALIS COMANGO PERLU DI SESAH
    TAK KIRA ANAK KAWAN KELILING YG ADA
    KLU BERANI YEAH.. BUKAN ACAH2 POWER LAH.!!

    1. PM ke 7, merancang dng teliti yg berlaku hari ini, termasuk pelantikan Tommy Thomas@Peguam Negara & Lim Guan Eng@Menteri Kewangan.

    2. Pengundi Melayu-Islam mengundi PH biarpun tahu PH janji dicapati akhirnya.

    3. Pengundi Melayu-Islam yg undi PH sanggup membiarkan dikuasai gandingan Anwar-DAP.

    4. Matlamat Mahathir menumbangkan kjaan BN sememangnya diketahui pakar politik tidak mampu bertahan lama.

    5. Mahathir tahu, seandainya BN memenangi PRU14, gabungan tersebut tidak akan mampu melepasi PRU15 akan memasuki perjanjian pintu belakang dng Anwar dlm keadaan terdesak sebelum PRU seterusnya

    6. Mahathir membuat keputusan untuk bersekutu dengan DAP dasar “to defeat the common enemy,” yakni “menumpaskan musuh bersama,” di mana kedua-dua DAP dan PPBM bersetuju untuk berganding bahu bagi menumpaskan UMNO

    7. UMNO sememangnya leka, tidak mampu membaca sentimen pengundi, teramat yakin merasakan mereka tidak mampu dikalahkan oleh mana2 pihak, apatah lagi Anwar dan DAP.

    8. UMNO /BN menjadi teramat egoistik hingga wujud beberapa ‘pakar strategi’ yang tak berguna

    9. Setelah berjaya tumpaskan UMNO pada PRU14, beliau terus mengorak langah melakukan tiga perkara berikut secara berperingkat:

    a. memberikan kuasa ‘mutlak’ kpd DAP untuk menentukan aliran dan agihan kewangan negara kecuali dalam hal-hal bersabit raja-raja Melayu.

    b. memberikan kuasa ‘mutlak’ perundangan kpd DAP, dan

    c. memberikan kuasa kpd AMANAH bagi menentukan dasar agama dengan niat menguji kesabaran dan keikhlasan PAS.

    10. Pelantikan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan, Tommy Thomas@Peguam Negara, Dato’ Seri Mujahid bin Yusof Rawa @Menteri Semua Agama dan Richard Malanjum@Ketua Hakim Negara.

    11. Mahathir membiarkan Guan Eng dan kuncu-kuncunya, termasuk Tony Pua, untuk mengurus Kementerian Kewangan sesuka hati tanpa sebarang kekangan.

    12. Tun yakin pengundi Melayu-Islam yang sebelum ini sanggup mengundi PKR, AMANAH dan DAP telah belajar dari kesilapan, beliau menggantikan kedudukan ketua SPRM, ketua hakim negara dan ketua polis negara dengan orang-orangnya.

    13. Menerusi lantikan ini Tun memperolehi kesemua fail melibatkan berpuluh-puluh ADUN dan ahli parlimen PKR, AMANAH dan DAP dan mengarahkan beberapa yang bersekutu dengan barua Anwar untuk membuat pilihan dan ‘bersiap-sedia’.

    14. Anjuran Kongres Maruah Melayu (KMM), beliau teramat yakin pucuk pimpinan PAS dan perkumpulan tertentu mampu meletakkan perjuangan perpaduan ummah dan penentangan terhadap musuh Islam sebagai prioriti

    15. Berbekalkan keyakinan ini dan menerusi perjanjian tertentu dng sebilangan ahli parlimen yg ‘bermasalah’, Tun memulakan operasi menangkap ahli DAP & PKR yg terlibat dng Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) sebagai tanda “semboyan sudah berbunyi.”

    16. Semboyan ini turut merupakan ‘isyarat’ kpd UMNO supaya “membuka mata,” sedar diri dan “lakukan apa yang patut,” memandangkan “apa-apa sahaja boleh berlaku” termasuk bubar Parlimen

    17. Mahathir mengarahkan penangkapan ahli DAP dan PKR bawah SOSMA adalah bagi menunjukkan taringnya kpd semua, termasuk UMNO, sebagai tanda beliau berkuasa dan mampu melakukan “apa-apa sahaja tanpa ditentang.”

    JAWABAN MO1 SUDAH DI TEMUI JUGA AKHIRNYA
    TERJAWABNYA KERJA SI MUNAFIK SANG FITNAH
    KINI KERJA SANG FITNAH JIJIK SUDAH SEMPURNA
    CELAKA LAH WAHAI SANG FITNAH DAN MACAI HARAMJADAH

    18. Isyarat bagi DAP dan Anwar mempunyai sokongan majoriti di parlimen dengan cuba menyingkirkan Mahathir drp jawatan Perdana Menteri.

    19. Mahathir berikan tempoh masa tertentu kpd Anwar dan DAP utk buktikan perkara ini,selepas tempoh ‘rahsia’ tersebut, beliau akan bertindak berdasarkan beberapa opsyen yg sedia ada pada dirinya.

    #FormulaTurunHarga = BMF + Okey..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat