Skip to main content

Musuh bertambah kuat, kita bertambah lemah

Antara strategi perang, musuh tidak mahu menyerang bukan kerana mereka takut tetapi sebaliknya mereka mahu menjimatkan kos dan mahu menang mudah.

Bagi mereka adalah lebih baik menunggu kita bersengketa sesama sendiri terlebih dahulu.

Pergaduhan sesama sendiri akan membuatkan kedua dua belah pihak akan pancit di akhirnya.

Menyerang musuh yang tidak berupaya kerana bercerai berai lebih mudah daripada menyerang musuh yang bersatu padu.

Musuh yang berpecah dua adalah satu kelebihan tetapi menyerang musuh yang bercerai berai adalah satu kemenangan yang pasti.

Sekiranya mahu diungkit ungkit tentulah punca perpecahan melayu adalah berpunca dari pemimpin melayu yang telah alpa akan tanggungjawab mereka.

Disuatu ketika dahulu mereka mempunyai kuasa yang besar tetapi mereka gagal untuk menahan nafsu mereka untuk bermewah mewah.

Setiap kali mereka melakukan kesilapan dan tidak boleh ditegur maka akan muncul sedikit keretakan.
Dan apabila ia berterusan terhasil lah perpecahan.

Pemimpin yang hebat adalah pemimpin yang mampu menyatukan umat.

Manakala umat yang hebat ialah yang mampu memilih pemimpin yang hebat.

Apa yang berlaku hari ini adalah takdir yang bekas pemimpin kita yang pilih.

Mereka telah ditegur berkali kali dahulu agar berubah sikap dan kembali kepada agama dan menjaga umat dengan baik namun mereka angkuh dan beranggapan kuasa mereka mustahil untuk dicabut.

Allah swt telah membuktikan bahawa Allah lah yang maha berkuasa dan bukan mereka.

Saya teringat waktu dahulu saya pernah menegur seorang pemimpin.

Saya katakan begini...

Kalau nak angkuh dan bongkak biarlah diwaktu kita betul betul kuat dan bukannya kerana ada jawatan.

Mempunyai jawatan dalam keadaan lemah bukanlah satu kehebatan.

Dan tadi saya terjumpa beliau di masjid dan beliau menegur saya dan berkata apa yang saya katakan 3 tahun lepas adalah benar.

Pada asalnya niat kita mahu menjatuhkan umno adalah kerana mahu memberi sedikit penampar ke pipi pemimpin dan orang orang mereka agar mereka insaf dan akan menjaga orang orang melayu selepas ini.

Kerana kita bercadang sekiranya mereka insaf kita akan memberi semula peluang kepada mereka pada pru akan datang.

Nampaknya mereka bukan semakin insaf tetapi semakin kuat pula menunjukkan belang hipokrasi mereka.

Satu cabaran buat parti bersatu ialah ia dikatakan akan musnah sebaik sahaja Tun tidak lagi menjadi Perdana Menteri.

Manakala parti amanah pula dijangka mampu meneruskan nafas mereka atas bantuan Dap.

Begitulah yang diperkatakan oleh masyarakat.

Hanya ahli ahli parti itu sendiri yang mampu membuktikan dengan memastikan parti mereka menang di Tanjung Piai.

Sekiranya masih kalah juga di PRK diwaktu Tun masih menjadi PM maka kita bolehlah beranggapan mereka tidak kekal lama dan sebaiknya mereka mengisi tabung peribadi mereka selagi masih berkuasa.

Isu pelajar UM minta chancellor meletak jawatan pula bukanlah satu isu kecil kerana agenda sebenar mereka ialah mahukan seorang chancellor baru yang bukan berbangsa melayu atau sekurangnya walaupun berbangsa melayu tetapi anti Islam.

Hidup di akhir zaman ni memang orang2 beriman akan terhimpit sedikit seolah olah menggenggam bara api.

Kita perlu gigit ketat ketat dengan geraham agar tidak terlepas pegangan agama kita...

Kadangkala belum lagi kita bercakap bab agama, baru nak bangkit untuk pergi solat pun orang dah mencebik bibir.

Namun itu bukanlah salah mereka sebenarnya. Ia adalah salah kita kerana duduk dikalangan orang yang tak suka melihat kita bersolat.

Yang sebetulnya mereka menjadi lebih agresif membuat provokasi adalah kerana arahan big bos mereka.

Mereka tahu dajjal sudah hampir mahu muncul dan mereka begitu gembira dan tak sabar mahu menyambutnya.

Tugasan mereka ialah membuatkan huru hara didalam negara sebelum kemunculan dajjal.

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat