Skip to main content

Jawapan kepada pemimpin yang kata Melayu malas

Bukan kami malas tapi kami ditindas oleh pemimpin yang berwajah Melayu tetapi berhati dan berjiwa kaulu...

Kami dituduh sebagai bangsa subsidi tapi hakikatnya kamilah yang dipaksa supaya banyak memberi...

Kami tidak di beri kesempatan oleh mereka sedangkan kami juga mempunyai segulung ijazah dan maruah...

Kalau pemimpin melayu mengaku dan merasakan dirinya sebagai pemimpin ultra Melayu, bacalah tentang hakikat bangsa Melayu yang kononnya selama ini pemimpin melayu perjuangkan :

Yang mati dijalanan kerana kerja menghantar makanan, pemandu lori berat ke sana sini tanpa henti2 siang malam itu bangsa Melayu...

Yang ada degree tapi kerja di pasar raya, bawa teksi, Grab, itu bangsa Melayu...

Yang menggenggam diploma yang dibasahi tangisan tiada kerja kerana tidak mampu berbahasa Cina, itu juga bangsa Melayu...

Yang menggadai nyawa di tengah-tengah lautan menangkap ikan, berpanas di tengah bendang itu bangsa Melayu...

Yang mengutip sampah membersih longkang, penjaja-penjaja, peniaga-peniaga kecil yang diancam penguatkuasa PBT di bandar besar atau kecil itu pun bangsa Melayu...

Yang bersengkang mata tak tidur malam, menjaga kilang-kilang, yang bekerja di ladang dan di kebun dan menternak haiwan itu pun bangsa Melayu...

Apakah itu semua bukti yang menunjukkan bahawa kami bangsa yang malas?

Yang berniaga pasar malam, menjaja di karnival-karnival dan expo-expo adalah bangsa Melayu...

Anak-anak muda Melayu ramai yang bekerja di Mc Donald, KFC, Pizza Hut dan banyak lagi rantaian restoran francais di negara ini...

Penghantar surat, barangan dan posmen-posmen ramai bangsa Melayu...

Tidak nampak Melayu ini tidak bekerja dan malas nak kerja...

Apakah bangsa Melayu masih lagi dipandang sebagai bangsa yang malas, wahai pemimpin melayu?

Yang beratur panjang menghadap jem teruk ke Singapura setiap hari berhujan berpanas itu bangsa Melayu...

Tentera, Polis, Bomba dan penjawat awam yang gaji tak seberapa itu hampir semuanya bangsa Melayu...

Guru-guru, tenaga pengajar yang berkorban jiwa, dihantar ke ceruk tempat terpencil itu pun ramai yang berbangsa Melayu...

Pekerja-pekerja kilang yang berkerja 12 jam satu shift selama 6 hari seminggu tapi pendapatan mereka cuma cukup-cukup makan juga ramai yang berbangsa Melayu...

Yang bekerja sendiri di kampung menghasilkan kraf-kraf seni warisan, bertukang rumah dan pembuat makanan tradisi itu juga bangsa Melayu...

Masih malaskah Melayu?

Apakah pada pandangan pemimpin melayu cuma bangsa Melayu saja yang malas berkerja? melayu enggan bekerja...?

Tak habis-habis dan tak puas-puas pemimpin melayu hina bangsa Melayu...

Hidup kalau terlalu mewah memang akan pandang orang lain semua pemalas kan?

Keangkuhan akan mengatasi pemikiran...

"Aku boleh kenapa kau tak boleh", teruskan lah prinsip tu...

Ketahuilah pemimpin melayu dah banyak mengecewakan anak-anak muda yang struggle untuk hidup...

Ceruk mana yang boleh jumpa Melayu tak kerja ni?

Cubalah pemimpin melayu keluar sekejap dari kelompok elit dan jengah bangsa Melayu yang di bawah nie...

Banyak Melayu tetap berdiri tengah jalan, jual makanan walau kurang laku...

Macam-macam mereka buat...

Buat 4-5 kerja pun ada...

Kenyataannya ialah pemimpin melayu yang malas melihat dan memandang kepada realiti kehidupan bangsa Melayu...

Pemimpin melayu yang mengamalkan cara pemerintahan British yang sengaja menempatkan orang Melayu di luar bandar tanpa berusaha bersungguh-sungguh menaikkan taraf kehidupan mereka...

Pemimpin melayu hanya mementingkan kroni dan keluarga dan sentiasa memandang rendah kepada bangsa Melayu...

Melayu bukan bangsa pemalas...

Yang jelas kelihatan ialah ada Melayu berhati baruah yang amalkan rasuah dan pecah amanah, ramai...

Melayu yang menjadi seperti pegar makan padi, berlambak...

Pemimpin yang mengaku Melayu, melaungkan ketuanan Melayu dan keagungan Islam, tetapi merompak khazanah negara yang sepatutnya diagihkan kepada anak-anak Melayu dan Bumiputera miskin memang banyak...

Cukup-cukuplah pemimpin menghina bangsa kami...

Yang mengkayakan diri dan seperti pegar makan padi adalah pemimpin-pemimpin serta baruah mereka  yang kebanyakannya Melayu...

Ini sebenarnya penyakit orang Melayu...

Tak payah buat kajian PhD, sudah terang-terang di depan mata kita...

Tetapi, orang Melayu masih terkongkong dengan penjilat, pembohong, pengampu pemimpin politik, dan kerajaan yang asyik mendendangkan Melayu malas dan Melayu masih tidak cukup kuasa ekonomi...

Tidak ada siapa pun yang sempurna...
Kalau ada perbahasan dan perkataan yang baik, tetapi pedas dan pahit, cuba telan...

Banyak ubat yang pahit, tetapi mujarab...

Jarang kita jumpa ubat sedap seperti minum teh tarik...

Cukup-cukuplah menghina kami...

Kami bukan bangsa pemalas dan kami akan buktikannya...

Kredit :
Dr. Zaharah

Comments

  1. MAHATHIR, ANWAR SEDANG BERGADUH – SEDIAKAN POP CORN TAMBAH DAN TEPUK BIAR PADU

    Mahathir sedang bergaduh dengan Anwar dalam PH. Penyatuan Ummah tidak perlu sokong mana2 di antara kedua mereka ini.

    Mereka pun bukan mahu tolong Melayu dan Islam, mereka hanya mahu sokongan Melayu dan Islam bila mereka susah.

    Bila mereka habis bergaduh dan senang, mereka mahu hancurkan parti Melayu dan Islam akidah dan iman pula. Pluralisma murtad, SYIAH kafir, COMANGO toksik, lgbt, gay jadi ajaran puak PH

    Mahathir lebih kecewa, 23 MP yang sebelum ini menyokong Tokoh Semburit yang kalis CCTV ini, kini cuma tinggal 4-6 MP sahaja.

    Menteri Besar Selangor yang merupakan anak didik Azmin sendiripun mula membuat corner lipat baring, menyokong Anwar yang mula menguasai parti.

    Begitu juga Brother Anwar Bin Ibrahim@ B.A.*.I Paling ketara adalah isu video semburit Azmin, sampai sekarang tiada apa tindakan, sedangkan pelakunya dah mengaku, malah video itu pun disahkan tulen. Undang-undang apa PH guna agaknya?

    MAKIN HEBAT KEPALA PENIPU NAK KUASA
    DIA TAHU TAHU MH317 HILANG DR RADAR
    PAS DAPAT 90 JOTA PUN ALJUB TAHU JUGA
    TANYA MANO JAM OMEGA MUKA BLUR SAJER...

    Puiiiii...kikikiki..!!

    Pengalaman Tunku Abdul Rahman, Tengku Razaleigh Hamzah, Musa Hitam, Tun Ghaffar, Anwar Ibrahim, Pak Lah dan Najib Razak, sudah lebih dari cukup untuk memahamkan kita. Mahathir boleh menggunakan seseorang itu demi kepentingan dirinya dan akhirnya orang yang sama bakal disingkir sebaik sahaja khidmatnya sudah tidak diperlukan lagi.

    Takkan masih tidak tahu lagi perangai Mahathir dan Anwar?

    MANA PERGI ADUN SAMSENG 'BELIAU' YB ATO AWAK YB
    PEMUDA BERSATU MELAKA DAH BAKAR BENDERA DAP
    WALAYEY INI KALI BETUL2 ATAU SAJA NAK GELI2
    APA2 PUN POPCORN TAMBAH TEPUK KASI PADU KALI INI

    Perdana Menteri Malaysia yang kini terlalu lemah dan serabut bagai mandi tak basah, tidur tidak lena. Jadual pembedahan tukar baterinya yang terpaksa ditangguh dari September ke November atau Disember. Kesihatan Tun Hasmah yang semakin meruncing, mimpi ngeri anak-anaknya bakal dipenjara sebaik sahaja Anwar menjadi Perdana Menteri, gelabah cemas & terdesak

    Mahathir yang dahulu bukan lagi Mahathir sekarang. Mahathir kini terlalu lemah dan tidak bermaya.

    Tidak ada tokoh lain mampu menyaingi kejahatan dan munafik Mahathir bab ini, beliau bisa membunuh semua rakan rapat yang pernah menolongnya, namun beliau juga mampu menebalkan muka berkerjasama dengan seteru politiknya, demi kuasa.

    Selepas Kongres Maruah Mahathir, bak kata Anwar, Mahathir bagai mempunyai semangat baru dengan oksigen yang beliau fikir bakal diperolehi daripada UMNO dan PAS. Realiti sebenarnya, Mahathir hanya cuba memujuk diri sendiri setelah kecewa dengan kegagalan cucu Dato Onn membawa 30 kerusi dari UMNO.

    Apa yang segar dalam ingatan rakyat Malaysia kini hanyalah pengalaman pahit 17 bulan yang sangat memeritkan Di bawah pemerintahan pemimpin Melayu yang bertuankan DAP.

    Pengalaman ditipu dengan 60 janji palsu, pemberian Najib yang dirampas satu persatu, penghinaan dan penafian hak Islam, Melayu, bahasa dan Raja-raja yang diinjak-injak semasa beliau mengepalai kerajaan hari ini.

    Kita mahu membentuk kerajaan dengan cara bermaruah iaitu dengan memenangi pilihan raya. Bukan dengan jalan belakang umpama peminta sedekah.

    Bagi memastikan anak-anaknya boleh meneruskan kehidupan mereka tanpa sebarang ancaman dan kebarangkalian menjadi mangsa balas dendam musuh politik Tun.

    Sebagai seorang yang berhati kering dan banyak menindas musuh politiknya, Mahathir perlu memastikan bahawa pengganti beliau tidak mempunyai sifat pendendam dan sedia memaafkan apa yang beliau pernah lakukan.

    Sifat ini juga, hanya boleh Mahathir perolehi daripada insan yang rancak beliau fitnah jijik dan hina serta di keji sebagai pencuri dan perompak 1MDB.

    Sebagai seorang Negarawan, Mahathir, sudah pasti mahu kematianya ditangisi rakyat terbanyak dan jasanya dikenang sepanjang zaman.

    Klu kekal perangai iblisnya maka bakal mengangkat beliau sebagai Perdana Menteri Pertama yang “KEMATIANNYA DISYUKURI RAKYAT”.

    #formulaturunhargabarang=BMFokey..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi