Sunday, 31 January 2021

Cara nak setting Sony Xperia tak boleh call atau takde internet

Bagi korang yang beli sony xperia kodomo atau AU dari Jepun tentu ada masalah selepas masuk sim tapi tak boleh nak call atau takde internet. 

Meh aku share cara nak setting...

1. Setting 
2. More
3. Mobile networks
4. Access point names
5. Press ( + ) add
6. Key in *Name* to (Maxis , Umobile, Digi or any telco you are using)
7. Key in *APN* to my4G
8. Done! :)

For digi you need to turn on
(Data Roaming)

Saturday, 30 January 2021

Kalau Tak Tipu Bukan Dap, Kalau Tak Rasuah Bukan Umno, Kalau Tak Dadah Bukan PPBM, Kalau Tak LGBT Bukan PKR

SEAWAL 1 April 2020 lagi, sebuah badan hak asasi manusia berpusat di Geneva, Switzerland, bernama Centre for Civil and Political Rights (CCPR Centre) telah membuat satu ‘tracking tool’ bagi mengesan negara-negara yang telah membuat pengisytiharan darurat bagi menangani pandemik COVID-19.

Data yang mereka kumpulkan pada waktu itu menunjukkan bahawa 79 negara telah pernah membuat pengisytiharan darurat bagi menangani pandemik COVID-19, di mana negara-negara ini adalah:

1. Albania 2. Argentina 3. Armenia 4. Australia 5. Bahamas, The 6. Belgium 7. Belize 8. Bolivia 9. Bosnia and Herzegovina 10. Botswana 11. Brazil 12. Bulgaria 13. Burkina Faso 14. Cape Verde 15. Chile 16. Colombia 17. Congo, Democratic Republic 18. Costa Rica 19. Cรดte d’Ivoire 20. Dominica  21. East Timor 22. Ecuador 23. Egypt 24. El Salvador 25. Equatorial Guinea 26. Ethiopia 27. Finland 28. France 29. Gabon 30. Guatemala 31. Haiti 32. Honduras 33. Hungary 34. Iceland 35. Indonesia 36. Iraq 37. Israel 38. Italy 39. Jordan 40. Kazakhstan 41. Kyrgyzstan 42. Lebanon 43. Lesotho 44. Liberia 45. Libya 46. Lithuania 47. Luxembourg 48. Malawi 49. Mali 50. Mauritius 51. Mexico 52. Moldova 53. Montenegro 54. Morocco 55. Mozambique 56. Namibia 57. New Zealand 58. Niger 59. Palestine 60. Panama 61. Paraguay 62. Peru 63. Philippines 64. San Marino 65. Senegal 66. Sierra Leone 67. Slovakia 68. South Africa 69. Spain 70. Sudan 71. Switzerland 72. Thailand 73. Togo 74. Tunisia 75. United States 76. Uruguay 77. Vanuatu 78. Venezuela 79. Zimbabwe

Bilangan 79 negara yang telah pernah membuat pengisytiharan darurat ini seharusnya telah meningkat jauh lebih tinggi ekoran sela masa agak jauh antara tarikh ini dikumpulkan dan sekarang.

Malangnya, dalam Sinar Live bertajuk ‘Batal Darurat Ok Atau Tak?’ semalam, Ahli Parlimen Segambut dari DAP, Hannah Yeoh, dengan yakinnya menyebut ‘COVID ini bukan sahaja satu masalah yang unik untuk rakyat Malaysia, COVID ini berlaku di banyak negara yang lain dan kita lihat juga di negara lain mereka tidak perlu melancarkan darurat untuk menyelesaikan COVID.’

Ahli Parlimen Segambut, yang berkelulusan undang-undang, ini ada baca atau tidak? Kalau mahu kelirukan rakyat Malaysia sekalipun, berpada-padalah wahai Yang Berhormat.

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF – HARAKAHDAILY 28/1/2021

Friday, 29 January 2021

Covid: Allah Jaga Kita

Mudahnya melayu lupa kejadian alam yang menimpa negara islam acheh suatu ketika dahulu. Keadaan Masjid Baiturrahman, Aceh yang penuh ketika Solat.

Di Aceh, masjid dibuka dan masyarakat di sana bebas untuk solat jemaah. Tiada penjarakan sosial. Semuanya solat rapat saf.

Ajaibnya negeri yang pernah teruk dilanda tsunami ini, bilangan positif Covid-19 adalah yang paling rendah di Indonesia, iaitu hanya 19 orang dan 17 daripada mereka telah sembuh sepenuhnya.

Bilangan kematian juga hanya satu daripada 1,391 yang telah terkorban akibat wabak di seluruh Indonesia.

Bila sebut tentang Aceh, teringat Yaman. 

Di Yaman juga rakyatnya bebas untuk solat jemaah di Masjid tanpa sedikitpun diganggu oleh wabak ini.

Apa agaknya keistimewaan dua tempat ini, hingga mereka tetap terus dibenarkan memakmurkan rumah Allah sedangkan yang lain hanya mampu duduk di rumah.

#AllahJagaKita

Thursday, 28 January 2021

Melayu dan Kera tidak dapat berpisah

Orang melayu ni usahkan pasal politik, pasal bola pun mereka sanggup bertumbuk... Walaupun yang main bola tu bukan pasukan dalam negara... 

Inikan pula pasal vaksin, dah tentu senang2 je berpecah kepada 2 kumpulan...
1. kumpulan anti vaksin
2. kumpulan pentaksub vaksin

Orang melayu ni memang suka sangat bergaduh tentang hal yang menguntungkan orang lain.

Atas sebab itulah pepatah melayu beratus tahun dahulu dah tercipta atas sebab memang dari dulu lagi perangai melayu macam tu.

Kera dihutan disusukan, anak dirumah mati tak makan...

Harus diingat... zaman dulu takde botol susu maka paham2 je la macam mana kera tu disusukan...

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Wednesday, 27 January 2021

BAGI YANG BERUSIA 60 TAHUN KE ATAS HARAP MENYIMPAN ARTIKEL INI

SEBUAH studi di Amerika Syarikat (AS) menyebutkan lebih daripada 51%  orang lanjut usia jatuh kerana naik tangga.

Setiap tahun ada sebanyak 20,000 kematian di AS akibat naik tangga.
Para ahli perubatan menyarankan setelah berusia 60 tahun untuk *TIDAK* melakukan 9 tindakan di bawah ini:

*1. Naik tangga.* 

*2. Terlalu cepat menoleh/membalikkan badan.* 

*3. Membungkuk menyentuh telapak kaki.*

*4. Mengenakan celana (seluar) sambil berdiri.* 

*5. Sit up.*

*6. Memutar pinggang ke kiri kanan.* 

*7. Berjalan mundur.* 

*8. Membungkuk untuk mengangkat barang berat.*

*9. Mendadak berdiri meninggalkan tempat tidur.* 

Setelah berusia 60 tahun 
usahakan tidak melakukan 9 tindakan tersebut.

 *ADA 4 MACAM PENGETAHUAN SEDERHANA*

1. Tersedak makanan.
2. Salah bantal.
3. Kram kaki.
4. Kaki kesemutan.

Ini adalah pengetahuan yg dapat menolong orang dan diri sendiri.

Cara pertolongan sebagai berikut:

1. *TERSENDAK MAKANAN*
Anda hanya perlu  _“mengangkat tangan”_.
Dengan mengangkat tangan ke atas kepala maka makanan yg tersangkut di tenggorokan akan turun dengan sendirinya. 

2. *SALAH BANTAL*
 Kadangkala ketika bangun tidur, anda menemukan diri anda salah bantal, yaitu merasa nyeri di leher. Apa yg harus dilakukan ketika salah bantal? Ketika merasa salah bantal, anda hanya perlu mengangkat kaki anda, kemudian tarik ibu jari kaki dan picit dgn memutar se arah atau berlawanan arah jarum jam.

3. *KRAM KAKI*
 Ketika kram kaki kiri, angkat tangan kanan tinggi2, ketika kram kaki kanan, angkat tangan kiri tinggi2, segera akan terasa lebih enak dan selesa.

4. *KAKI KESEMUTAN*
 Ketika kaki kiri kesemutan, ayun telapak tangan kanan dgn sekuat tenaga, ketika kaki kanan kesemutan, ayun telapak tangan kiri dgn sekuat tenaga.
 
Jangan simpan saja info ini. Silakan berbagi dan berkongsi. Siapa tahu Anda dapat menyelamatkan orang lain.

Semoga bermanfaat...

*Info buat semua!*๐Ÿ˜Š

Monday, 25 January 2021

SIAPA...???

Piere Vogel alias Sholahuddin Abu Hamzah, seorang da’i di Jerman, pernah di ajukan pertanyaan oleh wartawan tentang kaitan Islam dengan terorisme. Maka beliaupun menjawab; 

~ Siapakah yang memulai Perang Dunia I? Apakah kaum muslimin? 

~ Siapakah yang menyalakan Perang Dunia II? Apakah kaum muslimin? 

~ Siapakah yang membunuh 20 juta jiwa penduduk asli Australia? Apakah kaum muslimin? 

~ Siapakah yang menjatuhkan bom atom di Hiroshima Nagasaki? Apakah kaum muslimin? 

~ Siapakah yang membunuh lebih dari 100 juta jiwa suku Indian kulit merah yang merupakan
penduduk asli benua Amerika? Apakah kaum muslimin? 

~ Siapakah yang melakukan perbudakan terhadap kurang lebih 180 juta jiwa orang Afrika dan 88 % dari mereka akhirnya meninggal dunia kemudian mayat mereka di buang ke laut samudera? Apakah kaum muslimin? 

Tidak... Tidak... Semua itu tidak dilakukan oleh kaum muslimin...!!! Sebelumnya, kamu harus tentukan apa definisi teroris dengan benar.
 
Siapa yang serang negara Afghanistan ?
Siapa yang menghancurkan Iraq ?
Siapa yang meranapkan Lybia ?
Siapa yang membunuh rakyat Palestin?
Siapa yang menyerang memperkosa dan membunuh Muslim Bonia Herzegovena?

Saturday, 23 January 2021

Vaksin Tidak Berkesan Di Israel

TEL AVIV - Lebih 12,400 individu di Israel dilaporkan dijangkiti Covid-19 selepas diberikan dos suntikan vaksin dihasilkan Pfizer-BioNTech.

Media tempatan melaporkan perkara itu diketahui berdasarkan ujian dilakukan terhadap 189,000 individu yang menunjukkan 6.6 peratus termasuk 69 penerima dua dos suntikan vaksin tersebut masih positif Covid-19.

Menurut laporan itu, golongan itu menunjukkan kadar jangkitan sama seperti mereka yang tidak menerima suntikan vaksin tersebut.

berita seterusnya 
https://www.sinarharian.com.my/article/120409/KHAS/Covid-19/Lebih-12400-penerima-suntikan-vaksin-Pfizer-BioNTech-masih-dijangkiti

Thursday, 21 January 2021

Sabar

Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).

(A-li'Imraan 3:200)

Sunday, 17 January 2021

China Mencetus Perang Dengan Amerika

China memisahkan diri dari final USD / Dedollarisation, China melancarkan Soworeign E-RMB (disokong Emas)

Keputusan China secara tiba-tiba menggegarkan pelosok seluruh dunia

 China mengejutkan dunia hari ini dan memutuskan untuk membatalkan pegangan dolar dalam urus niaga bursa saham dan memutuskan untuk berurusan secara rasmi dan hubungan rasmi dengan yuan China dan bukannya dolar, dan ini adalah langkah berani dan penting dalam sejarah ekonomi China.

Ini bermaksud bahawa dolar telah menjadi tidak wujud dalam perdagangan China dan dolar AS akan turun dengan kuat berbanding yuan China dan boleh mempengaruhinya di pasaran global.

Dan semua pasaran global terkejut dengan keputusan itu.

Berita itu dibincangkan hari ini di program BBC World English sore.

Ini adalah perang ekonomi yang dapat menyebabkan dunia menjadi perang yang dahsyat yang tidak dapat diabaikan jika Amerika bertindak bodoh dalam menghadapi keputusan ini !!

 China 2021 akan memimpin dunia. Ini adalah impian lama China dan apa yang dirancang untuk dicapai selama beberapa dekad atau lebih.

China merancang e-RMB mata wang digital yang berasingan, untuk bertengkar dengan $

https://amp.theguardian.com/world/2020/apr/28/china-starts-major-trial-of-state-run-digital-currency

 e-RMB, yang akan menjadi mata wang digital pertama yang dikendalikan oleh ekonomi utama.

Mata wang digital yang berdaulat memberikan alternatif fungsional untuk sistem penyelesaian dolar dan meniadakan kesan sekatan atau ancaman pengecualian baik di peringkat negara dan syarikat, ”kata laporan China Daily minggu lalu.

 Sebilangan kakitangan kerajaan dan penjawat awam menerima gaji mereka dalam mata wang digital mulai Mei.

Penurunan penggunaan tunai dijangka berterusan di tengah populariti platform pembayaran digital yang semakin meningkat dan ketika orang menghindari hubungan fizikal semasa wabak koronavirus.

Ini juga dapat memudahkan penyatuan ke dalam pasaran mata wang yang diperdagangkan secara global dengan mengurangkan risiko gangguan yang diilhamkan secara politik.

Saturday, 16 January 2021

Kehebatan Muhyidin mengikut langkah Para khalifah empayar Islam

Dalam sejarah kerajaan Islam dan empayar kegemilangan Islam belum ada satupun khalifahnya yang meletak jawatan semasa hidup melainkan dijatuhkan atau dibunuh.

Meletak jawatan adalah sifat pengecut dan lari dari masalah. 

Ini tidak terdapat pada Muhyidin dan ini menjadikan Muhyidin lebih hebat dari Mahathir yang lari dari tanggungjawab apabila diberi tekanan.

Dan lebih memalukan Mahathir menikam pemimpin dari luar gelanggang.

Semoga Muhyidin diberi kekuatan dan mampu bertahan.

Namun begitu, yang agak sedikit membimbangkan ialah orang disekeliling Muhyidin adalah penyangak penyangak yang tidak memberi sebarang munafaat kepada negara.


Friday, 15 January 2021

Nasihat Dari Hospital

Nasihat dari hospital, pengasingan kita boleh lakukan di rumah

Ubat yang diambil di hospital pengasingan.
  1. Vitamin C-1000.
  2. Vitamin E (E).
  3. Dari (10-11 pagi), duduk di bawah sinar matahari selama 15-20 minit.
  4. Makan telur sesekali.
  5. Berehat dan tidur sekurang-kurangnya 7-8 jam sehari.
6. Minum 1.5 liter air setiap hari.
 7. Semua makanan mestilah suam (tidak sejuk).

Itulah yang dilakukan di hospital untuk menguatkan sistem imun.

*Perhatikan bahawa pH coronavirus berbeza dari 5.5 hingga 8.5.*

Oleh itu, yang harus kita lakukan untuk menghilangkan virus adalah dengan mengambil lebih banyak makanan beralkali di atas tahap keasidan virus.

  Seperti :*
  Pisang,
  Lemon hijau - pH 9,9.
  Lemon Kuning - 8.2 pH.
  Alpukat - 15.6 pH.
  Bawang putih - pH 13.2.
  Mangga - 8,7 pH.
  Nanas - pH 12.7.
  Jeruk - 9.2 pH.

Bagaimana untuk mengetahui bahawa anda mungkin dijangkiti virus korona?

  1. Tekak gatal.
  2. Kerongkong kering.
  3. Batuk kering.
  4. Suhu tinggi.
  5. Sesak nafas.
  6. Kehilangan bau.

Maka hubungi hospital terdekat segera !!

Wednesday, 13 January 2021

Politik Huru Hara

Selepas kemenangan PH pada Pru yang lepas team Anwar tak sudah sudah mahu Tun melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri bagi memberi laluan kepada Anwar. Ini membuatkan Tun sedikit tertekan dan ditambah pula dengan kelicikan Umno dalam memainkan peranan kononnya menyokong penuh Tun sebagai perdana menteri bagi menarik keluar Bersatu daripada pakatan harapan.

Namun Tun tidak termakan dengan hasutan Umno dan masih mahu kekal bersama Pakatan Harapan dan sedia menjadi seorang pemimpin yang adil dengan mengujudkan kerajaan campuran diantara umno, pas, Bersatu, amanah, PKR ( Azmin) dan Dap.

Tindakan ini sebenarnya lebih bermotifkan mahu melenyapkan terus karier Anwar yang dilihat begitu agresif mahu menjadi perdana menteri.

Namun umno lebih satu langkah kehadapan apabila berjaya menggelikan Muhyidin untuk menjadi perdana menteri dengan meninggalkan Tun terkapai kapai hingga menyebabkan Tun merajuk hati dan melepaskan jawatan.

Peluang baik ini digunakan oleh umno untuk memecah belahkan Pakatan Harapan bagi meneruskan agenda kedua mereka yakni menjatuhkan muhyidin pula dengan berpura pura bekerjasama dengan Anwar pula.

Teknik pecah dan perintah ini dilihat berjaya menggugat Pakatan Harapan namun masih belum berjaya menjatuhkan Muhyidin secara total kerana Muhyidin masih mampu bertahan dengan menggunakan paku keranda terakhirnya yakni perintah darurat politik atas alasan menyekat menularnya Covid19.

Dan sudah pasti peluang terakhir ini akan digunakan oleh muhyidin sepenuhnya dengan bertindak keras keatas kesemua musuh politiknya dengan menggunakan undang undang.

Penggunaan undang undang jenayah lebih mudah digunakan berbanding menjatuhkan lawan dengan pilihanraya kerana rakyat pun sudah sedia maklum bahawa kesemua pemimpin politik adalah penyamun cuma selama ini mereka tidak dihukum kerana mereka kebal dari undang undang.


Monday, 11 January 2021

Apa hubungannya tugasmu dengan (soal) menerangkan masa kedatangan hari kiamat itu?

AN NAZI'AT

[1] Demi (makhluk-makhluk) yang mencabut (apa yang ditugaskan mencabutnya) dengan cara yang sekasar-kasarnya;

[2] Dan yang menarik (apa yang ditugaskan menariknya) dengan cara yang selembut-lembutnya;

[3] Dan demi (makhluk-makhluk) yang cergas bergerak (menerima perintah) dengan gerak yang secergas-cergasnya;

[4] Lalu masing-masing berlumba-lumba dahulu-mendahului (menjalankan tugasnya) dengan cara yang sesungguh-sungguhnya;

[5] Serta menyempurnakan tadbir urusan alam yang diperintahkan kepadanya; (sumpah demi sumpah, sesungguhnya kamu akan dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat)! –

[6] Pada masa berlakunya “tiupan sangkakala yang pertama” yang menggoncangkan alam, (sehingga mati segala yang bernyawa dan punah-ranah sekalian makhluk selain dari yang dikecualikan),

[7] Tiupan yang pertama itu diikuti oleh tiupan yang kedua, (yang menyebabkan orang-orang yang mati semuanya hidup semula serta keluar dari kubur masing-masing);

[8] Hati (manusia) pada hari itu berdebar-debar takut,

[9] Pemandangannya tunduk gerun.

[10] Mereka (yang ingkar) berkata: “Sungguhkah kita akan dikembalikan hidup seperti keadaan di dunia dahulu?

[11] “Bolehkah (dihidupkan semula) sesudah kita menjadi tulang yang reput?”

[12] Mereka berkata lagi (secara mengejek: “Kalaulah berlaku) yang demikian, sudah tentu kembalinya kita (hidup semula) itu satu perkara yang merugikan!”

[13] (Menghidupkan semula tidaklah sukar), kerana berlakunya perkara itu hanyalah dengan satu jeritan (yang terbit dari tiupan sangkakala yang kedua), –

[14] Yang menyebabkan mereka dengan serta-merta berada di muka bumi yang putih rata.

[15] Sudahkah sampai kepadamu (wahai Muhammad) perihal Nabi Musa?

[16] Ketika ia diseru oleh Tuhannya di “Wadi Tuwa” yang suci; –

[17] (Lalu diperintahkan kepadanya): “Pergilah kepada Firaun, sesungguhnya ia telah melampaui batas (dalam kekufuran dan kezalimannya);

[18] “Serta katakanlah kepadanya: `Adakah engkau suka hendak mensucikan dirimu (dari kekufuran)?

[19] `Dan mahukah, aku tunjuk kepadamu jalan mengenal Tuhanmu, supaya engkau merasa takut (melanggar perintahNya)? ‘ “

[20] (Setelah Nabi Musa menyempurnakan perintah Tuhannya, dan Firaun pun meminta bukti kebenarannya); maka Nabi Musa memperlihatkan kepada Firaun: mukjizat yang besar.

[21] Lalu Firaun mendustakan (Nabi Musa) dan menderhaka (kepada Allah);

[22] Kemudian ia berpaling ingkar sambil menjalankan usahanya (menentang Nabi Musa).

[23] Lalu ia menghimpunkan orang-orangnya dan menyeru, –

[24] Dengan berkata: “Akulah tuhan kamu, yang tertinggi”.

[25] Maka Allah menyeksa Firaun di akhirat dan di dunia ini, dengan azab yang menakutkan sesiapa yang mengetahuinya.

[26] Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi pelajaran yang mendatangkan iktibar bagi orang-orang yang takut (melanggar perintah Tuhannya).

[27] (Wahai golongan yang ingkarkan kebangkitan hidup semula!) Kamukah yang sukar diciptakan atau langit? Tuhan telah membinanya (dengan Kukuh)!

[28] Ia telah meninggikan bangunan langit itu lalu menyempurnaKannya,

[29] Dan Ia menjadikan malamnya gelap-gelita, serta menjadikan siangnya terang-benderang.

[30] Dan bumi sesudah itu dihamparkannya (untuk kemudahan penduduknya), –

[31] Ia mengeluarkan dari bumi itu: airnya dan tumbuh-tumbuhannya;

[32] Dan gunung-ganang pula dikukuhkan letaknya (di bumi, sebagai pancang pasak yang menetapnya);

[33] (Semuanya itu) untuk kegunaan kamu dan binatang-binatang ternak kamu.

[34] Maka apabila datang hari yang bencananya amat besar, –

[35] Iaitu hari manusia akan mengingati apa yang telah diusahakannya, –

[36] Dan neraka diperlihatkan kepada sesiapa sahaja yang dapat melihatnya, –

[37] Maka (dapatlah masing-masing mengetahui kesudahannya); adapun orang yang melampau (perbuatan derhakanya), –

[38] Serta ia mengutamakan kehidupan dunia semata-mata, –

[39] Maka sesungguhnya neraka Jahanamlah tempat kediamannya.

[40] Adapun orang yang takutkan keadaan semasa ia berdiri di mahkamah Tuhannya, (untuk dihitung amalnya), serta ia menahan dirinya dari menurut hawa nafsu, –

[41] Maka sesungguhnya Syurgalah tempat kediamannya.

[42] Mereka (yang ingkar) selalu bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: “Bilakah masa datangnya?”

[43] Apa hubungannya tugasmu dengan (soal) menerangkan masa kedatangan hari kiamat itu?

[44] Kepada Tuhanmu lah terserah kesudahan ilmu mengenainya.

[45] Tugasmu hanyalah memberi amaran kepada orang yang takut akan huru-hara hari kiamat itu.

[46] (Sangatlah dahsyatnya huru-hara hari itu, sehingga orang-orang yang bersalah merasa) pada masa melihatnya: seolah-olah mereka tidak tinggal di dunia melainkan sekadar satu petang atau paginya sahaja.

Monday, 4 January 2021

Konspirasi Dalaman Umno Dalam Menjatuhkan Kerajaan

*TAHNIAH KUALA KRAI.*
*VIRAL SATU MALAYSIA.*

Pendedahan tentang Konflik, Krisis dan Konspirasi dlm Umno....bg mengkhianati Bangsa dan Agama !!!

Skripnya kini jelas dan turut di bawa bhg bhg tertentu. 

Utk makluman, gerakan ini  bermula bulan ogos lagi, selepas bossku di jatuhkan hukuman di Mahkamah.

Kemarahan team bossku yg turut melibatkan pucuk pimpinan umno, telah membawa kpd idea jajaran baru.

Struktur parti dan di ibu pejabat UMNO perlahan lahan diubah, di buat adjustment dan repositioning utk membawa neratif baru bersifat anti PM dan anti PN.

Beberapa pertemuan dgn team *ANWAR IBRAHIM DI BUAT SECARA SENYAP. RUNDINGAN DGN  DAP MELALUI ANTHONY LOKE DI  BUAT* secara Rahsia.

Tajudin turut terlibat bertemu DAP.

Sebelum PRN Sabah plan siap utk jatuhkan kjaan PN. ANWAR menulis surat kpd YDPA pohon mengadap dan declare beliau ada cukup bilangan kerana umno sokong beliau dan DAP.

10 hari sebelum mengundi, UMNO mula membayangkan kebenaran dakwaan Anwar..

*SURAT SOKONGAN HITAM PUTEH KEMUDIANNYA BERADA DI TANGAN ANWAR.*

Ia di buat dgn melibatkan seorang Kerabat Raja.

Saat terakhir sebelum mengundi sesetengah jentera umno sudah di arah bergerak sendiri dan majlis bersama mula di boikot termasuk perlancaran manifesto dan ceramah grand finale 2 hari sebelum mengundi.

Apabila result PRN tak seperti di rancang, blame mula di letak pada PPBM utk tanam kebencian, *TETAPI PERANCANGAN MEMBELAKANGI KEPUTUSAN PARTI DAN MKT MASIH DISEMBUNYIKAN.*

Rahsia komplot hanya pecah setelah surat surat sokongan kpd ANWAR bocor. Surat itu di lihat oleh antara lain, Ketua Wanita, seorang naib president dan dua ahli MKT.

Dari saat itu dan menjelang bajet, hubungan dgn PPBM mula retak.

Sementara itu pemimpin pemimpin kanan parti berbincang dan memutuskan utk *MERAHSIAKAN DAN TIDAK MEMBESARKAN SURAT IKRAR SOKONGAN KPD ANWAR IBRAHIM* demi mengelak perpecahan dalam parti.

Komplot ini mencoba beberapa kali utk meyakinkan MP dan MKT tapi gagal. Komplot ini juga mencoba menggagalkan bajet tapi gagal tapi komplot jajaran baru yg kuat di dokong kumpulan luar kjaan.

Namun setakat ini, MKT UMNO khususnya Presiden masih akur kpd suara majoriti MKT.

Kempen menolak Bersatu dan Neratif dan justifikasi terima *ANWAR IBRAHIM DAN DAP* mula di lancarkan bila perancangan di buat utk Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian-Bahagian di adakan. Kumpulan kecil mula di panggil menemui pemimpin pemimpin tertentu. Mereka di beri Neratif anti PPBM. Tajudin yg dulunya anti Presiden UMNO, tiba-tiba dijadikan Pengarah Pilihanraya, jawatan yg biasanya di pegang oleh TIMBALAN PRESIDEN.

Tajudin turun ke negeri-negeri atas nama Pengarah pilihanraya, tapi tugasnya membawa Neratif Komplot.

Termasuk mengutuk pemimpin-pemimpin parti yg berada dlm Kerajaan yang kononnya Pro PPBM dan hanya nak menjaga kedudukan dan jawatan. 

Parti UMNO perlahan-lahan terbelah dua. Perpecahan ini akan membesar. Serangan demi serangan sesama sendiri mula berlaku. Penulis dan blogger mula menulis (secara tak sedar), team RBA DAP turut aktif menyamar dan melaga-lagakan pemimpin UMNO utk menjayakan strategi mereka memecahkan PN, BN dan UMNO.

Plan seterusnya, geng komplot membuat *SURVEY DLM WHATSAPP KETUA BHG yg  MENOLAK PPBM*. 

Polling yg di buat secara simplistik dan terancang ini di susuli dgn gerakan usul dlm *MESYUARAT PERWAKILAN UMNO* untuk tolak kerjasama dgn PPBM dlm PRU15, spt yg di ucapkan *KUB KUALA KRAI YG RAKAMAN CURI* yg  di buat perwakilan jadi viral.

Bahagian-Bahagian lain ssperti P MAS, P PUTEH dll di Kelantan di arah bawa nada yg sama.

Tetapi banyak juga Bahagian-Bahagian lain yg terus mempertahankan keputusan parti UMNO.

Seterusnya secara tiba tiba Tajudin mengumumkan pertemuan KUB-KUB.Tanpa keputusan JK Pengurusan KUB KUB nak di himpunkan oleh Tajuddin 5 hb. 

Setelah di tegur, baru beliau meminta SUA UMNO mengeluarkan surat resmi. Komplot di rancang kononnya RESOLUSI KUB-KUB nak dibawa ke MKT 6hb. utk mengubah keputusan parti DAN MENGHALALKAN PERBUATAN YG SEBELUM INI BERTENTANGAN DGN KEPUTUSAN MKT.

Ini percubaan kali ketiga utk menjayakan perancangan yg telan berbulan-bulan yg lalu.

Ramai pimpinan akar umbi terkeliru. Mereka tidak nampak apa politik aras tinggi yg cuba di main kan.

Parti kini nak di peralatkan bukan kerana memperjuangkan  Dasar bukan kerana rakyat, bukan kerana mau menang Pilihanraya tetapi utk mencapai matlamat jangka pendek dan kepentingan individu.

Paling tidak bermaruah ialah perancangan utk bekerjasama dgn musuh agama dan bangsa yg telah berjaya kita jatuhkan bersama.

*DAP DAN PKR TAK LAGI DI SERANG.YG DI SERANG IALAH SESAMA SENDIRI, PAS DAN BERSATU.*

*KITA LIHAT SETERUSNYA.*
*KEMANA PARTI NAK DI BAWA PARTI UMNO INI.*

~ RAHIM TAMBYCHIK