Friday, 29 April 2016

Seorang Surirumah Diperkosa



Kuala Lumpur – Seorang lelaki yang mendakwa dirinya pakar motivasi dikenali sebagai ‘Mr A’ menjadi buruan polis selepas memperdaya dan memperkosa seorang suri rumah yang mahu mendapatkan khidmat kaunseling bagi menyelesaikan masalah rumah tangga dihadapi.

Sumber polis berkata, mangsa berusia 29 tahun sebelum itu berkenalan dengan suspek melalui laman sembang sosial, awal bulan ini.

Pada awal perkenalan itu, menurutnya, mangsa dikatakan tidak menceritakan masalah peribadi, namun lelaki itu sering menceritakan kepakaran menyelesaikan masalah dihadapi wanita.

“Taktik itu membuatkan mangsa terpaut pada kebolehan dan kepetahan suspek berbicara, termasuk meyakinkannya dengan pelbagai nasihat.

“Suspek kemudian mengajak mangsa bertemu di sebuah hotel dengan alasan kononnya bersedia membantu dan mendengar luahan masalah rumah tangga wanita itu,” katanya.

Mangsa kemudian bertemu suspek di lobi sebuah hotel di Jalan Pahang di sini, pada jam 12 tengah hari, Selasa lalu.

“Bagaimanapun, suspek mengajak mangsa mencari lokasi lain untuk menyambung perbincangan sebelum berjaya memujuk mangsa mengikut ke bilik hotel di tingkat 17 hotel berkenaan.

“Sebaik masuk ke dalam bilik hotel, wanita itu diberi makan sebiji gula-gula sebelum mencium wajah wanita itu.

“Mangsa cuba untuk menepis tetapi seperti terpukau dan hanya membiarkan suspek merogolnya,” katanya.

Difahamkan, suspek sempat mengambil gambar bogel mangsa sebelum mengugut mahu menyebarkannya jika mangsa enggan meneruskan hubungan dengannya.

“Mangsa yang risau gambarnya akan disebarkan oleh suspek membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, di sini,” katanya.

Susulan itu, polis kini sedang berusaha mengesan suspek berusia 40-an yang dipercayai menyamar sebagai pakar motivasi untuk memperdaya mangsa.

Monday, 18 April 2016

Keajaiban Bawang

Inilah Yang Terjadi Jika Anda Letakkan Hirisan Bawang Pada Telapak Kaki Saat Anda Tidur

Dalam peerubatan China, telapak kaki memiliki jalur akses terus ke beberapa organ pada tubuh anda melalui apa yang dikenali sebagai meridian. Meridian ini adalah jalur tertentu organ pada tubuh. Bagi mereka yang memahami perubatan Cina mungkin tahu bahawa sistem meridian sangat berkait rapat dengan sistem saraf.

Pada gambar  ini anda dapat melihat organ dan sistem dalam tubuh dan titik hubungan meridian di kaki.

Telapak kaki memiliki banyak saraf yang berbeza, di mana ada sekitar 7,000 ujung saraf yang secara langsung menghubungkan ke berbagai organ pada tubuh. Hujung-hujung saraf tersebut adalah sirkuit listrik yang sangat kuat dalam tubuh dan sering aktif jika sering menerima sentuhan. Tak hairan jika para ahli perubatan China menggalakkan berjalan dengan kaki tanpa kasut. Maksudnya agar hujung-hujung saraf di telapak kaki dapat menerima banyak rangsangan dari apa yang dipijak serta agar bersentuhan terus dengan tanah yang mengandung ion negatif bumi.

Salah satu cara paling mudah untuk membuka jalur-jalur listrik (meridian) dan untuk membantu memurnikan organ internal pada tubuh adalah dengan cara memotong bawang merah atau bawang putih dan melekatkannya pada telapak kaki. Lekatkan hirisan bawang tersebut di telapak kaki semasa anda tidur. Untuk lebih mudah dan agar hirisan bawang tidak terlepas ketika anda tertidur, lekatkan hirisan bawang pada telapak kaki dan pakailah sarung kaki. 

Berikut ini beberapa manfaat melekatkan potongan bawang pada telapak kaki disaat tidur:

Membersihkan darah: Saat anda tidur, asam fosfat dari bawang diserap melalui trans-dermal pada telapak kaki dan masuk ke pembuluh. Asam fosfat mampu memurnikan dan menyerap racun dalam darah.

Membunuh bakteria, kuman dan patogen: Bawang, baik itu bawang putih maupun bawang merah memiliki manfaat anti-bakteri dan anti-virus yang kuat! Ketika anda tidur, kandungan bawang akan menghisap bakteria berbahaya dan racun akan keluar dari tubuh melalui telapak kaki.

Memurnikan udara: Udara di kamar atau ruangan tempat anda tidur akan menjadi bersih. 
Di barat, kebiasaan menyimpan potongan-potongan bawang dan meletakkan di penjuru ruangan sering dilakukan. Hal ini bertujuan untuk membersihkan udara dari virus yang boleh menyebabkan berbagai penyakit termasuk flu atau selsema.

Cara semulajadi ini sangat mudah dan layak anda cuba. Hanya dengan menggunakan bawang yang begitu mudah didapati, anda akan mendapatkan berbagai manfaat kesihatan. Selamat mencoba dan semoga bermanfaat. Silakan share ke facebook agar terbaca oleh teman-teman.



Saturday, 16 April 2016

Kisah Ulamak Jahat



TAFSIR AYAT 175 HINGGA 177 SURAH AL A’RAAF

175. Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang Yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang Yang sesat.

176. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya Dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika Engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika Engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami. maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.

177. Amatlah buruknya bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami, dan mereka pula berlaku zalim kepada diri merela sendiri.

KISAH DARI AYAT

Nabi Muhammad S.A.W. diperintahkan Allah menceritakan kisah seorang Ulama’ yang juga Wali Allah bernama Bal’am ibnu Ba’ura dari kalangan Bani Israel yang hidup di zaman Nabi Musa aliahissalam yang sangat mustajab doanya.

Dia termasuk salah seorang yang diberi ilmu tentang Ismul A’zham (Nama Allah Yang Paling Agung). Setiap kali menyampaikan kuliah, seramai 12 ribu ulama’ menimba ilmu agama darinya.
Menurut ulama tafsir yang diambil dari ‘Ali bin Abi Thalhah dari Ibnu ‘Abbas radhiyallahu ‘anhuma, beliau mengisahkan:,

Ketika Nabi Musa ‘alaihissalam datang ke Kan’aan bersama para pengikutnya, para kerabat dan sepupu Bal’am datang menemui Bal’am lalu berkata: “Musa itu orang yang tiada tolak ansur dan mempunyai pasukan yang besar. Kalau dia menang tentulah dia akan memusnahkan kita. Maka doakanlah kepada Allah agar Dia menjauhkan Musa beserta pasukannya.”

Kata Bal’am: “Sesungguhnya, jika aku berdoa kepada Allah agar menghalau Musa dan orang-orang yang bersamanya, tentulah dunia dan akhiratku hilang.”

Tapi mereka terus menerus memujuknya hingga diapun menuruti permintaan mereka. Dikisahkan, setiap kali dia mendoakan keburukan terhadap Nabi Musa dan pasukannya, maka doa itu menimpa Bal’am dan orang-orang yang memujuknya. Begitulah seterusnya, wallahu a’lam.

Menyedari hal itu, merekapun menegurnya, mengapa dia mendoakan keburukan terhadap mereka?
“Begitulah, setiap aku mendoakan keburukan buat mereka(Musa dan pengikutnya) tidak dikabulkan doaku. Tapi aku akan tunjukkan kepada kamu satu hal yang semoga saja dapat menjadi sebab kebinasaan mereka. Sesungguhnya Allah membenci perzinaan, dan kalau mereka jatuh dalam perbuatan zina, nescaya mereka pasti binasa, dan aku berharap Allah menghancurkan mereka. Maka keluarkanlah para wanita menemui mereka. Kerana mereka itu para musafir, mudah-mudahan mereka terjerumus dalam perzinaan lalu binasa.”

Setelah sebahagian besar mereka terjerumus dalam perbuatan zina, Allah Subhanahu wa Ta’ala kirimkan wabak tha’un sehingga menewaskan 70 ribu orang dari mereka.

Pendek cerita, Bal’am pun tersungkur di pintu syurga dek diperdaya oleh syaitan walaupun berilmu tinggi.

PERUMPAMAAN ULAMA’ JAHAT DENGAN ANJING

As suddi berkata bahawa ayat itu merujuk kepada Bal’am yang ‘menjelir lidahnya’ selepas kesesatan beliau sebagaimana menjelirnya anjing. Dan tafsiran perumpamaan ini di sisi kebanyakan ahli ilmu tafsir secara umumnya merujuk kepada setiap orang yang mengetahui al Qur’an tetapi tidak beramal dengannya. Sesetengah pendapat(lemah) merujuk kepada orang munafik. Pendapat yang pertama lebih benar.

Begitu juga pendapat Mujahid tentang ayat ini; “Begitulah keadaan sesiapa yang membaca al Qur’an tetapi tidak beramal dengan apa yang terkandung di dalamnya.” Sesetengah ulama pula menyebutkan bahawa ; “Inilah seburuk-buruk perumpamaan. Kerana sesungguhnya Allah menyamakan orang sebegitu yakni yang dikalahkan oleh hawa nafsunya sehingga ia tidak mampu mengawal dirinya daripada mendapat mudarat mahupun manfaat dengan seekor anjing yang sentiasa menjelir lidah.”

Allah membuat perumpamaan orang-orang yang mengambil ‘rasuah’ dalam agama dengan anjing yang sentiasa menjelir lidahnya. Betapa hinanya perlakuan mereka yang tahu ayat Allah tetapi sanggup menggadaikannya dengan mata benda dunia yang sedikit. Harta, pangkat, kedudukan dan wang ringgit yang mereka ambil daripada penguasa yang zalim tidak bernilai sedikitpun di sisi Allah. Mereka menjadi golongan yang hina sehina-hinanya kerana menyembunyikan kebenaran al Qur’an.

*Sumber dari ibnuabbas.wordpress.com

Friday, 15 April 2016

Nasihat Dari Ismail Kamus Mengenai Jin

1. Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal puluh ribu tahun lamanya.
2. Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk menghormati Nabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt. melaknat dan perintah turun ke bumi. Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan.
3. Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).
4. Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling suka dengan asap yang busuk.Tetapi orang-orang melayu ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau
menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu, adik-beradik jin lah tuu (sambil berseloroh).
5. Tempat tinggal Jin seperti di awan, sungai, hutan, lombong, laut, tempat-tempat tinggi (klcc), tandas dan kubur.
6. Beliau menasihat apabila ingin buang air di perjalanan (contohnya jalanraya), perlu baca ” Sala Mun, ‘Ala Sulaiman, Fil ‘alamin.” Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi Sulaiman. Orang-orang Melayu suka
sangat membaca ucapan, “Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu” Masa bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila pula, kita jadi cucu cicit jin!!!!
7. Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab jika ada dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik nasib, pembohong….” Sirahnya apabila Nabi Sulaiman, memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu. Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di kerusinya dengan tongkat kayu. Dan jin tekun membuat kerja di hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman pun jatuh, maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi Sulaiman telah mangkat.
8. Manusia juga dilarang membuang air di lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Di larang juga buang air di lubang-lubang (tanah).
9. Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal di situ. Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3 hari. Tidak perlu tepung tawar bagai…. orang melayu suka sangat menepung tawar !!!
10. Jika budak menangis tengah-tengah malam, azankan 7 ~ 10 kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9 kali henti (tekniknya) sebab beliau pernah jumpa orang yang di rasuk

Wednesday, 13 April 2016

Ulamak Menghalalkan Musik?

Diantara hadis pokok yang sering diperdebatkan mengenai status hukum muzik adalah hadis riwayat al-Bukhari:
"Akan ada dari umatku kaum yang menghalalkan zina dan sutera, arak dan alat muzik...."
Syaikh al-Albani ketika mempertahankan hadis ini dan hadis lain juga yang seangkatannya, turut menyebut tentang sikap sesetengah ulama (yang menolak hadis ini atau melemahkan pendapat muzik haram) ketika berhadapan dengan hadis-hadis ini, antaranya:
1. Mereka akan mengatakan: "Terdapat ulama yang melemahkan (men'dhaif'kan) hadis tersebut. Contohnya seperti ibn Hazm." Meskipun mereka tahu masih ramai ulama lain yang jauh lebih alim di dalam ilmu hadis menyebutkan hadis ini sahih.
2. Terkadang mereka menolak hadis ini dengan mengatakan ini hadis ahad sedangkan menurut para ulama hadis ahad juga boleh diambil sebagai hujah hukum.
3. Ada yang menolak hadis ini kerana dia berkata indikasi amalannya tidak tegas. Hakikatnya syarat itu tidak pernah menjadi salah satu syarat bagi mengamalkan sesebuah hadis.
4. Ada pula yang hanya beralasan ini bukan perkara aqidah. Lalu dia menyangka boleh sesuka hati untuk pilih sama ada mahu ambil pendapat halal atau haram. Sedangkan ini bukanlah cara yang betul untuk beramal.
5. Terkadang mereka mencari-cari pengertian tersendiri atau penafsiran sendiri untuk memalingkan makna hadis itu sendiri.
6. Ada pula yg menyebutkan hadis-hadis dengan ungkapan tamridh seperti qiila (dikatakan) supaya nampak sesuatu berita atau riwayat itu sedikit lemah.

Monday, 11 April 2016

Orang Gila Sahaja Yang Percaya Najib Tidak Bersalah

LAGI CERITA BELANJA MEWAH PM

FAKTA sejarah yang kita dah tahu: masa lebih setengah juta rakyat jelata dilanda banjir besar hujung tahun 2014, Perdana Menteri, (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone), Mohd Najib Abdul Razak, main golf di Hawaii dengan Presiden Amerika Barrack Obama.

FAKTA sejarah yang dah kita tahu: bila rakyat jelata dapat tahu hal itu melalui Internet dan media sosial, dia bergegas balik sampai “lupa” jet eksekutif mewah hak Kerajaan Malaysia (hak rakyat jelata la tu) dan “tinggal” isteri. 

FAKTA sejarah yang dah kita tahu: jet eksekutif mewah milik negara itu tiba-tiba dikesan oleh Flightradar24 di tanah besar Amerika.

FAKTA yang baru didedah: Masa bercuti di Hawaii, Mohd Najib guna kad kredit sebanyak AS$130,625 (kira-kira RM522,500) di butik beg tangan Chanel, Honolulu pada 22 Disember 2014. Duit banyak tu cukup untuk dirikan dua buah masjid kampung.

Yang kita tahu, gaji pokok Perdana Menteri setahun hanya kira-kira RM273,912. Maksudnya belanja di butik Chanel dekat dua kali ganda setahun gaji. 

Sebelum itu, pada 24 Ogos 2014 kad kredit Mohd Najib digunakan di sebuah toko Sardnia, Itali untuk perbelanjaan sebanyak Euro 750,000 (kira-kira RM3.2 juta) - cukup untuk taja 260 penuntut universiti dalam negara sepanjang pengajian.

Dari mana dia dapat banyak sangat duit tu? Adakah keturunan dia kaya meliana? 

Ini buka cerita dongeng yang saya reka. Ini satu lagi cerita surat khabar Wall Street Journal (WSJ) berkenaan “derma” berbilion ringgit yang kononnya dia terima daripada Arab.

Julai tahun lepas Mohd Najib kepal penumbuk besar lutut nak saman WSJ kerana fitnah. Belum apa-apa Utusan Malaysia dah “headline” - PM Saman WSJ - tapi sampai hari ini Mohd Najib tak saman lagi. Macam-macam sebab dia bagi dan berdolak-dalik dia buat.

Kalau tak buat salah dan WSJ auta samanlah cepat-cepat. Minta ganti rugi RM2.6 bilion dan kongsi dengan rakyat jelata yang tengah susah. 
Rezeki Terpijak Ala Aladin
Cerita dermawan Arab ini lebih hebat daripada cerita Ali Baba Dengan Lampu Ajaib. Mula-mula sembunyi. Lepas itu kata seorang Arab derma. Kemudian beberapa orang Arab. Lepas tu Raja Arab (Almarhum Raja Abdullah bin Abdulaziz A Saud yang mangkat Januari 2015). Yang paling baru seorang bernama Saud Abdulaziz Al Saud. Jabatan Perdana Menteri pun turut sahkan cerita terbaru ini.

Yang peliknya, mula-mula semua penyokong Mohd Najib kutuk program televisyen Perbadanan Penyiaran Australia (ABC) pasal skandal duit dia. Ada yang kata fitnah. Ada yang kata dendam. Ada yang kata karut.

Tapi dok tak dok semua lompat macam kera kena belacan bila rancangan itu siarkan sepucuk surat tahun 2011 yang kononnya dari seorang bernama Prince Saud Abdulaziz Al-Saud.

Dalam surat itu, Al-Saud kata dia yang bagi derma kepada Mohd Najib pasal kagum dengan cara Mohd Najib tegakkan syiar Islam. Hebat. Dua tahun jadi Perdana Menteri dah diiktiraf juara Islam.

Pasal selalu sangat ubah jalan cerita dan banyak sangat dolak-dalik, ramai orang tak percaya plot amal jariah Arab ini.

Sampai hari ini pun tak ada seorang Arab yang tampil mengaku dialah Al-Saud. Tak seorang pun ahli keluarga Raja Arab yang boleh dikaitkan dengan sedekah itu.

Yang paling dekat adalah kenyataan Menteri Luar Arab Saudi, Adel bin Ahmed al-Jubeir, Februari lepas yang kata, ia bukan derma keluarga di-raja tetapi pelaburan. Takkanlah Menteri Raja Arab berani auta?
Ramai Syak Duit 1MDB
Pasal itulah lebih orang yang faham perniagaan, pemindahan antarabangsa wang dan pengubahan wang haram (money laundering) tak percaya duit yang masuk akaun peribadi Mohd Najib di AmBank itu derma Arab.

Mereka lebih berat percaya duit itu dari 1MDB atau melalui kegiatan pemindahan wang yang babitkan 1MDB dan SRC International Sdn Bhd, sebuah lagi anak syarikat Kementerian Kewangan. WSJ kata Mohd Najib terima lebih AS$1 bilion (RM4 bilion) dalam akaun peribadi dia.

Pada 29 Disember lepas, Peguam Negara Switzerland kata, sehingga AS$4 bilion (RM16 bilion) duit 1MDB mungkin telah dilesapkan (misappropriated).

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada bulan Jun tahun lepas dakwa dana 1MDB sebanyak RM27 bilion tak dapat dikesan. Tentulah 1MDB jawab tak betul. Tapi kalau ikut surat Peguam Negara Switzerland, mungkin betul dakwaan Dr Mahathir itu cuma jumlahnya tak sama.

Bukan Switzerland saja siasat 1MDB. Banyak negara dan agensi luar yang siasat dan bekukan duit yang bersangkut paut dengan 1MDB. Mereka syak ada kegiatan rasuah, melesapkan wang dan pengubahan duit haram.

Selain Switzerland, negara-negara lain yang siasat 1MDB adalah Singapura, China (Hong Kong), Amerika Syarikat, United Kingdom, Abu Dhabi, Australia dan terbaru, Luxembourg.

Malah pihak berkuasa Emiriah Arab Bersatu (UAE) dah sekat perjalanan dan beku akaun dua orang eksekutif Arab yang berurusan dengan 1MDB. Mereka adalah bekas Pengerusi Aabar, Khadem Al Qubaisi, dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Aabar, Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny. Al-Husseiny hadapi kemungkinan dihantar ke Amerika Syarikat atas permintaan Jabatan Kehakiman Amerika berhubung siasatan pengalihan wang haram.

Aabar dan induknya, International Petroleum Investment Company (IPIC) (diperbetulkan), pernah jadi rakan kongsi 1MDB.

Paling menekan bagi Mohd Najib, isterinya (Datin Paduka Seri Puan Puti Reno) Rosmah Mansor, anak Rosmah Riza Shahriz Abdul Aziz, pengurusan 1MDB dan sekutu mereka Jho Low adalah siasatan Juri Agung (Grand Jury) yang sedang berjalan di Amerika Syarikat.

Tujuan siasatan kehakiman itu adalah bagi memastikan sama ada kegiatan perniagaan, termasuk pembelian apartmen mewah dan pembiayaan filem “The Wolf of Wall Street” oleh Riza dan Jho Low libatkan duit haram.

Soalnya, berapa lama lagi pemakan dedak Mohd Najib boleh mengabui mata rakyat jelata dengan cerita penderma Arab ini?

Kewujudan pemakan dedak pro-Mohd Najib ini disahkan sendiri oleh Ketua Penerangan Umno yang baru, (Datuk Seri Panglima) Annuar Musa dalam temu ramah dengan akhbar Sinar Harian baru-baru ini.

Dalam perang siber yang sekarang dikepalai oleh Datuk Ahmad Maslan mereka sudah kalah. Setiap kali mereka membuat tampalan mempertahan atau menyokong Mohd Najib mereka kena belasah teruk.

Di pihak lain pula, audiens media arus perdana yang terdiri khususnya daripada orang Melayu semakin menguncup.

Wallahuaklam.

A Kadir Jasin


Thursday, 7 April 2016

Kenapa Deklarasi Perlu Dilakukan

KENAPA DEKLARASI KENAPA TIDAK UNDI TAK PERCAYA

1. Dalam negara demokratik memang cara yang terbaik untuk menukar Kerajaan atau Perdana Menteri ialah dengan undi tidak percaya dalam dewan.

2. Di Malaysia perlembagaan memperuntukkan penyingkiran PM boleh dibuat jika ada bukti ia tidak mendapat sokongan dari majoriti ahli Dewan Rakyat dengan apa-apa cara yang jelas walaupun tidak ada usul dalam Dewan. Ini bermakna jika majoriti ahli Dewan (Kerajaan dan Pembangkang) mengemuka pengakuan secara tertulis, ditandatangani dan bersaksi, bahawa mereka tidak lagi percaya kepada Najib, maka Yang diPertuan Agong boleh bertindak menyingkir Najib. Ianya sama seperti yang Najib lakukan di Perak pada 2009 dan di Kedah baru-baru ini.

3. Tetapi, seperti kita semua maklum wakil rakyat BN yang menjadi majoriti dalam dewan sudah mengikat diri dengan Najib untuk tidak menandatangani sebarang deklarasi yang tidak menyokong Najib. Pengakuan oleh Shahrir Samad dan Ahmad Maslan serta kenyataan oleh Dato Nazir, adik Najib, bahawa dia telah diberi wang sebanyak US$ 7 juta untuk diagih kepada pemimpin BN, mengesahkan penerimaan sogokan oleh Najib.

4. Oleh itu untuk menjayakan usul tidak percaya kepada Najib tidak mungkin dilakukan. Percubaan telah dibuat untuk mengenalpasti 24 wakil rakyat BN yang tidak utamakan diri sendiri, yang berasa bertanggungjawab, yang prihatin terhadap negara yang sanggup menyokong undi tidak percaya kepada Najib walaupun bersama ahli-ahli dewan dari pembangkang. Percubaan ini gagal kerana walaupun mereka sedar akan kesalahan Najib, tetapi kerana kepentingan diri, kerana takut tindakan seperti yang dilakukan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal, takut juga kepada lain-lain tindakan oleh Najib, tidak ada yang sanggup menandatangani pengakuan menyingkir Najib. Oleh itu undi tidak percaya tidak boleh dibuat.

5. Membuat deklarasi mendesak Najib disingkir tidak ada dalam perlembagaan dan mungkin tidak berkesan. Najib tidak akan undur. Tetapi Raja-Raja Melayu akan termaklum berkenaan rintihan rakyat.

6. Semasa melawan Malayan Union, setelah Raja-Raja dipaksa oleh British menandatangani perjanjian menyerah negeri-negeri Melayu kepada mereka, rakyat bangun dan mendesak Raja-Raja supaya tidak menghadiri dan mengiktiraf pelantikan Gabenor bagi Malayan Union. Raja-Raja pun tidak hadir. British terpaksa batal rancangan Malayan Union mereka dan menubuh Federation of Malaya pada 1948.

7. Dari peristiwa ini kita boleh buat kesimpulan bahawa suara rakyat ada hikmat-nya.

8. Itulah sebab deklarasi rakyat penting.

ENG VERSION

WHY DECLARATION AND NOT VOTE OF NO CONFIDENCE

1. In a democratic country, the best way to change the government or the Prime Minister is no doubt a vote of no confidence in Parliament.

2. In Malaysia, the constitution provides for the removal of PM if there is clear evidence to show that he does not have the support of a majority of Members of Parliament even though there is no motion passed. This means that if a majority of the Members of Parliament (government and opposition) present in writing, signed and witnessed, that they no longer believe in Najib, then the Yang di-Pertuan Agong may act to dismiss Najib. It is the same as what Najib did in Perak in 2009 and in Kedah recently.

3. But, as we all know, BN elected representatives who make up the majority in Parliament had already tied themselves up with Najib not to sign any declaration that does not support Najib. Confessions by Shahrir Samad and Ahmad Maslan and the statement by Dato’ Nazir, Najib’s brother, that he had been given money to the tune of US$7.0 million to be distributed to the BN leaders, confirmed their acceptance of bribes given by Najib.

4. As a result, passing a motion of no confidence on Najib may not happened. Attempts had been made to identify 24 BN elected representatives who have no self interests, who feel responsible, sensitive towards the nation, and willing to support the vote of no confidence against Najib, even though working with Members of Parliament from the Opposition. These attempts failed because although they are aware of the wrong doings of Najib, but because of self-interest, fear of actions taken against them similar to actions taken against Tan Sri Muhyiddin Yassin and Datuk Seri Shafie Apdal, fear of other actions by Najib, no one is willing to sign a declaration to oust Najib. Therefore a no-confidence vote cannot be made.

5. Making a declaration urging Najib to quit does not exist in the Constitution and may not be effective. Najib will not back down. But the Rulers will be made aware of the plights of the people..

6. During the fight against the Malayan Union, after the Rulers were forced by the British signed a treaty giving up the Malay states to them, the people rose and urged the Rulers not to attend and recognize the appointment of the Governor for the Malayan Union. Rulers were not present. The British had to cancel their Malayan Union plan and establish the Federation of Malaya in 1948.

7. From this event we can deduce that the voice of the people has its wisdom.

8. That is why the People’s Declaration is important.

Tun Mahathir

Wednesday, 6 April 2016

68 peratus dari ramalan nya telah menjadi kenyataan

She was buried in a churchyard of the Saint Petca Bulgarian Church in the Rupite region. Vangelia Pandeva Dimitrova’s interest in politics was not incidental. She was born on the territory of modern Macedonia – the land which was an apple of discord for years between Turkey, Greece, Bulgaria and Serbia. Her native land experienced two World Wars in which the Bulgarians and the Serbs were struggling in different camps. She was always recognized as one of the great visionaries of the twentieth century due to the precision with which she anticipated in advance many of the great world events. She was known in the region as the “Nostradamus of the Balkans”.

Vanga lost her sight when she was 12. She was swept away by a mighty tornado. Later she was found alive, covered with dirt and stones, with sand in her eyes. She became blind as a result.

Vanga started making predictions when she was 16. She helped her father find a sheep stolen from the flock. She provided a detailed description of a yard where the animal was being hidden by the thieves. Her powers of foreseeing took shape after she turned 30.

Many a statesman visited Vanga. Adolf Hitler called on her one day. He left her house looking rather upset.

Vanga died in 1996 and predicted many of the major global shocks such as the tsunami of 2004 or the attack on the Twin Towers. And now, one last omen seems to begin to be fulfilled: according Baba Yanga, 2016 would be the year that “Muslims will invade Europe”.

Yanga Baba prophesied that in 2018 China will be the first “super power” in the world, taking the lead from the already worn U.S, plus, she added, in the same year a space probe will discover “a new form of energy” in planet Venus.

But that is not the end of the story, the great seer even said that things will start deteriorate for the U.S, and that the “African American” president would be “the last” acting president of the northern country.

“African American”president would be the last acting president of the U.S.”

Vangelia Pandeva Dimitrova also predicted the attacks on the Twin Towers, when in 1989 she said:

“Horror, horror! The American brethren will fall after being attacked by the steel birds. The wolves will be howling in a bush, and innocent blood will be gushing.” (1989)

Happened as predicted. The World Trade Center Towers in New York collapsed following terrorist attacks on September 11, 2001 . The WTC Towers were dubbed “Twins” or “Brothers.” The terrorists drove passenger planes –“the steel birds”- into the towers. “The bush” obviously relates to the surname of the current U.S. president.

She also anticipated the devastating tsunami in 2004 that hit the Thai coast,

“a big wave will cover a large coast with people and villages where everything disappears under water.”

She also said that in 2023 the Earth’s orbit would change, which would “melt the poles” and set fire in the “Middle East”

1453446070_m31

The old woman said:

“great Islamic war” would begin in Syria culminating in complete control of Rome, in 2043.

1453446070_m41

It also stated that there would be established a definitive Caliphate and that Europe “would cease to exist”, to become a continent “almost empty “and” wastelands devoid of any form of life. ”

One of the most shocking prediction was made in 1980. The blind old woman said: “At the turn of the century, in August of 1999 or 2000, Kursk will be covered with water, and the whole world will be weeping over it.”

The prediction did not make any sense back then. Twenty years on, it made a horrifying sense. A Russian nuclear submarine perished in an accident in August of 2000. The sub was named after the city of Kursk , which by no means could have been covered with water.

Among the many predictions, there are some quite exotic, such as ensuring that aliens will help man to live underwater in 2130, or a possible war on Mars in 3005.

Finally, perhaps the most fantastic yet the most apocalyptic:

Vanga assured that there will be no survivors on Earth, circa 3797.

1453446070_m5

Here we leave a list of predictions for the coming years:

  • 2016. Muslims invade Europe.
  • 2023. There will be major changes in the Earth’s orbit.
  • 2025. The population of Europe will disappear as a result of wars.
  • 2028. There will be an attempt to travel to other planets like Venus, with the hope of finding other sources of energy to Earth.
  • 2033. Water levels rise due to the melting of the poles.
  • 2076. Communism contagious return to Europe and the rest of the world.
  • 2084. The rebirth of nature.
  • 2100. A new sun illuminates the dark side of the planet. This could refer to a scientific project that began in 2008 and will create an artificial sun using nuclear energy.
  • 2130. extraterrestrial civilizations might reach our planet.
  • 2170. Global Drought.
  • 2187. Two large volcanoes erupt.
  • 2262. Mars is threatened by a comet.
  • 2480. Two artificial Suns collide and leave the Earth in total darkness.
  • 3005. A war on Mars will change the trajectory of the planet.
  • 3010. A comet reaches the Moon, so the Earth is covered by a ring of rocks and ashes.
  • 3797. The Earth dies but mankind has advanced enough to move to a new solar system.
  • 5079: The universe will end.

And what do you think?

MORE ABOUT VANGA (VANGELIA) PANDEVA

Vanga settled in Bulgaria’s Petrich during the 1930s, where she predicted the beginning of WWII. Her fame spread very quickly throughout Bulgaria, and one day she was visited by King Boris III. Vanga warned the king against Bulgaria’s participation in the war. Bulgarian politicians did not listen: the country joined Hitler and then found itself among the defeated. It was only the post-war patronage of the USSR that rescued Bulgaria from the territorial dismemberment.

The Bulgarian politicians, who visited Vanga, spread the news about the prophetess to their counterparts from other countries. As a result, Vanga became known in the whole world. The list of events, which she predicted so precisely, is really impressive.

King Boris III visited her again in 1942 and 1943. The blind woman (she was in her thirties back then) told the king that he would die on August 28, 1943. In February of 1943 she told the king that she could see a red flag above his palace. Her predictions came true. King Boris III died on August 28, and the red flag was raised above Sofia in the autumn of 1944. Bulgaria became a socialist country.

In socialist Bulgaria, where Vanga spent most of her life, people treated clairvoyants and mystics mostly negatively. Communists believed that Vanga was spreading superstitions, distracting people from the building of socialism. In the autumn of 1952, the prophetess found herself in big trouble when she said that Josef Stalin would go into the nether world. Vanga was jailed as a result of that prediction, albeit not for long.

The prophesy came true – the Soviet generalissimo died indeed. Stalin’s death did not save the prophetess from political persecution, though. The fact that Vanga was a native of Macedonia (Yugoslavia) was haunting the minds of Bulgarian special services. Bulgaria was having very tense relations with Josip Broz Tito’s Yugoslavia, which gave Bulgarian secret service a reason to believe that the prophetess was an agent of the western neighbor.

During the 1970s, Bulgarian special services continued to collect compromising materials against Vanga. They searched her home once and found 90,000 levs, which was a huge amount of money for a socialist country. Vanga was not jailed, but she was described in reports as an underdeveloped and impudent woman.

There were high-ranking officials in the country, who defended Vanga. Many in Bulgaria still remember the story when an official lost his briefcase with important documents. The police and the special services could not find the case, so they had to ask Vanga’s help. The case was found, and the prophetess was awarded with a letter of gratitude.

In general, one may say that the authorities of socialist Bulgaria treated Vanga differently. On the one hand, the communist ideology made the authorities struggle against the “witch.” On the other hand, the local elite realized that they could make profit on Vanga. Special services took her visitors under control and began to collect 10 levs from Bulgarian and $50 – from foreign visitors. Economists calculated that Vanga brought 9 million levs to the Bulgarian treasury.

In 1967, Vanga was employed for a non-existent position as a “state official.” Her life took such a turn owing to the efforts taken by the daughter of then Bulgarian leader Todor Zhivkov, Lyudmila Zhivkova. Lyudmila was interested in esoteric teachings and visited the prophetess many times. Lyudmila enjoyed great popularity in the country. She developed a very warm friendship with Vanga herself.

In the beginning of 1979 Vanga said that Lyudmila Zhivkova would die in a car accident. Special services tried to prevent the tragedy, but it did not help. Zhivkova survived the car accident, but then died two years later.

In 1987, when Todor Zhivkov was still ruling the country, Vanga predicted major changes for the nation to come. She said that Bulgaria would soon have another leader, a prominent scientist, who would not be a proponent of Lenin’s doctrine. In 1992, Bulgarian philosopher Zhelyu Zhelev came to power in the country. The socialist regime in Bulgaria collapsed, and the country continued its development following EU and NATO standards.

Vanga was predicting major political events happening in the whole world. She predicted the incursion of Soviet troops in Czechoslovakia, the assassinations of US President John F. Kennedy, Indian prime ministers Indira and Rajiv Gandhi, the collapse of Anastasio Somoza’s dictatorship in Nicaragua and many other historic events.

Nowadays, many Russians wonder if Vanga’s prophecy about Russia is going to come true some day or not. In 1979, during her meeting with writer Valentin Sidorov, Vanga said: “All will thaw, as if ice, only one remain untouched – Vladimir’s glory, glory of Russia. Too much it is brought in a victim. Nobody can stop Russia. All will be removed by her from the way and not only will be kept, but also becomes the lord of the world.”

Before her death in 1996, Vanga predicted glorious future for Russia again. According to the Bulgarian clairvoyant, Russia will be the world’s only superpower. Specialists calculated that 68 percent of her prophecies had come true. We only can wait and see if her other prophecies become real or not.

Via mbctimes

Tuesday, 5 April 2016

Adakah Melayu Menjadi Bangsat Tanpa UMNO?

Ada yang mengatakan tanpa umno maka habislah orang orang melayu di negara ini.

Kita harus memahami satu perkara bahawa yang memperjuangkan nasib orang melayu adalah diri kita sendiri.

Umno cumalah satu nama alat kepada perjuangan kita.

Pada tahun 1400 hingga 1500 umno tidak wujud tapi orang melayu mampu untuk membina sebuah empayar.

Umno hanya wujud apabila pihak penjajah amat khuatir dengan pengaruh indonesia yang mula masuk kedalam tanah melayu.

Diwaktu itu singapura juga sudah hampir dikuasai oleh komunis. 

Hanya tanah melayu sahaja yang agak bebas dari pengaruh komunis di sekitar asia tenggara.

Ini membuatkan pihak inggeris perlu dengan segera  memerdekakan tanah melayu tapi dengan beberapa syarat yang telah mereka gariskan dengan parti umno.

Walaupun tanah melayu dimerdekakan budaya pendidikan inggeris tetap diserapkan kejiwa anak anak melayu.

Malah tanah melayu semakin kotor selepas inggeris keluar dari tanah melayu kerana elitis melayu telah menggantikan tempat dalam kehidupan sosial orang orang inggeris tersebut.

Hanya apabila Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri pada tahun 1981 barulah nampak perubahan yang drastik didalam tanah melayu ini.

Tun telah membuat beberapa dasar yang mahukan perubahan sikap orang melayu kearah lebih baik.

Diantara dasar dasarnya ialah dasar pandang ke timur.

Yang menarik nya berkenaan dengan diri Tun ialah beliau bukan seorang peminum arak malah beliau juga tidak merokok tidak seperti pemimpin yang lain.

Tun juga seorang yang amat berminat berkenaan agama islam sehingga membuat satu slogan yang amat terkenal diwaktu itu yakni penerapan nilai nilai Islam.

Dizaman Tun jugalah murid murid sekolah digalakkan untuk memakai seluar panjang bagi lelaki dan memakai baju kurung untuk pelajar wanita bagi menggantikan skirt yang dijadikan uniform sekolah sebelum itu.

Tun juga telah membuat satu transformasi didalam umno dengan membuat larangan menghisap rokok sewaktu mesyuarat umno.

Sebelum itu mesyuarat majlis tertinggi umno dipenuhi dengan asap rokok. Malah ada yang mengatakan asap curut Tunku abd rahman adalah lebih banyak daripada idea nya untuk membangunkan negara....

Oleh itu yang menyelamatkan orang melayu bukanlah umno tetapi sebaliknya individu individu yang berada didalam umno.

Sekiranya individu individu yang berkualiti ini berada didalam parti lain sekalipun maka orang melayu tetap selamat dan berjaya.

Umno hari ini dikuasai oleh individu yang mahu menghancurkan bangsa nya sendiri.

Bukan sahaja bangsanya mahu dihancurkan malah negara ini juga mahu dilelong.

Perang Akhir Zaman Sudah Bermula Di Syria

Eramuslim.com :

Konflik Suriah memasuki tahun keempat , semakin banyak pejuang Sunni dan milisi Syiah terlibat konflik  perang sektarian yang semakin meluas, dengan masing-masing pihak meyakininya sebagai tanda akhir zaman dan dekatnya hari hari menjelang hari kiamat.

” Jika anda berpikir bahwa semua mujahidin ini datang dari seluruh dunia hanya untuk melawan Assad , anda telah keliru , ” seorang mujahidin Muslim yang memakai nama Abu Omar  di Aleppo mengatakan kepada Reuters, Selasa , 1 April.

” Mereka semua di sini hadir untuk memenuhi apa  yang dijanjikan oleh Nabi SAW . Ini adalah perang yang dijanjikan – ini akan menjadi Perang Besar, ” tambahnya.

Perang di negeri Syam ini yang dimulai pada Maret tahun 2011 , telah  dijanjikan dalam abad ke-7 dalam nubuwah Nabi Muhammad Saw.

Salah satu hadis Nabi Muhammad (saw ) menyebutkan Suriah akan menjadi wilayah pertempuran utama , didalamnya banyak kota-kota di mana pertumpahan darah akan tumpah .

Ratusan ribu orang akan terbunuh . Seluruh wilayah akan terguncang dari Semenanjung Arab ke Irak , Iran dan Palestina. Kerajaan Arab Saudi akan runtuh . Hampir setiap negara di Timur Tengah akan menghadapi kerusuhan massal .

Banyak hadits beredar luas dari Nabi Muhammad mengatakan Sham , atau Suriah , adalah tanah yang diberkahi Allah . Ditanya oleh para sahabat di manakah bumi  jihad berikutnya  , Rasul menjawab : ” Pergilah ke  Sham , dan jika Anda tidak bisa , pergilah ke  Yaman (meskipun) Allah telah menjamin  Sham dan penduduknya. “

” Kami hadir di sini, kami  mujahidin yang berasal dari Rusia , Amerika , Filipina , China , Jerman , Belgia , Sudan , India dan Yaman dan dari negara negara lainnya , ” kata Sami , seorang pejuang Muslim di Suriah utara .

” Mereka berada di sini karena menyambut  apa yang Nabi SAW katakan , Pertempuran Besar akan  terjadi . “

” Hadits ini akan memandu para Mujahidin untuk datang ke Suriah , kami berjuang untuk ini . Dengan setiap hari kami semakin yakin dengan  pernyataan Nabi SAW tersebut , ” ujar Mussab , seorang pejuang dari Nusra Front, tambahnya.
Sedangkan paham agama Syiah, perang ini  juga mengundang ribuan penganut agama Syiah dari  Iran , Lebanon dan Irak .

Menurut tradisi Syiah ,  awal kebangkitan Syiah berawal pada saat revolusi 1979 di Iran , saat itu Syiah mendirikan sebuah negara Syiah yang nantinya akan dipimpin oleh Al Mahdi (Versi Syiah)  untuk berperang di Suriah dan menyapu Timur Tengah dengan revolusi Syiahnya .

” Revolusi Syiah ini , didasarkan pada cerita-cerita yang telah kami terima dari nabi dan imam kami , ini adalah awal dari munculnya Mahdi , ” ujar cendekiawan Iran dan anggota parlemen,  Ruhollah Hosseinian mengatakan tahun lalu .

Hosseinian mengutip komentar  imam Syiah abad kedelapan yang mengatakan tanda  kembalinya Al Mahdi adalah dimulainya pertempuran yang melibatkan prajurit yang berjuang di bawah bendera kuning (Hizbullah Lebanon) , warna yang diyakini berhubungan dengan milisi  Hizbullah Lebanon .

” Ramalan Imam As Sadeq telah menyatakan , ketika ( pasukan ) dengan bendera kuning melawan anti – Syiah di Damaskus dan kemudian berbondong bondong pasukan Iran bergabung dengan mereka , ini merupakan awal dari tanda-tanda kedatangan kekudusan-Nya (Al Mahdi) , ” ujar Hosseinian seperti dikutip oleh kantor berita Fars.
Pernyataan ini  telah menarik  banyak kehadiran milisi Syiah di Suriah dari berbagai negara .

Murtada , pemuda Lebanon Syiah berusia 27 tahun sering  pergi ke Suriah untuk berperang melawan mujahidin Muslim  , menegaskan bahwa dia tidak berjuang untuk Assad , tetapi untuk Al Mahdi , yang juga dikenal sebagai Imam ke 12 bagi Syiah.

” Bahkan jika saya tewas  sekarang , ketika ia (Al Mahdi)  muncul , maka saya akan terlahir kembali untuk bertempur  di antara pasukannya , Aku akan menjadi prajurit nya , ” katanya kepada Reuters di Lebanon .
” Tidak ada yang lebih berharga dari Imam , bahkan keluarga saya . Ini adalah tugas kita . “

Abbas , seorang milisi Syiah Irak berusia 24 tahun , mengatakan ia hidup di era kembalinya Mahdi , setelah  Amerika Serikat dan Inggris menginvasi Irak pada tahun 2003 .
” Itu adalah tanda pertama dan kemudian kejadian penting yang lain segera menyusul berturut turut  , ” katanya kepada Reuters dari Baghdad.

” Hal-hal penting akan  bergerak cepat . Saya tidak pernah berpikir bahwa saya akan hidup menjelang kehadiran  Imam.

Tapi sekarang , dari hari ke hari saya semakin yakin bahwa itu hanya masalah sedikit tahun lagi ia akan muncul . “(Oi.net/KH)

Friday, 1 April 2016

Arul Kanda Sudah Kecut Perut Tidak Mahu Pertahankan Najib

Semalam saja ada beberapa berita berkaitan 1MDB yang sampai ke pengetahuan rakyat Malaysia yang mungkin ada hubung kaitnya antara satu sama lain.
Mula-mula kita disajikan dengan berita ini...

Bekas CEO Aabar, Mohamed Al Husseiney dilaporkan telah ditahan oleh pihak berkuasa Abu Dhabi dah difahamkan dalam proses untuk diekstradisi ke Amerika Syarikat.

Penahanan itu disahkan oleh sumber yang rapat dengan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat kepada Sarawak Report dan Ahli Parlimen Kapar, Manivanan Gowin turut mengeluarkan kenyataan akhbar mengenainya.

Al Husseiney merupakan CEO Aabar sehingga Julai 2015 dan Aabar ialah subsidiari IPIC atau International Petroleum Investment Company, sebuah syarikat yang terlibat secara langsung dengan 1MDB.

Kemudian berita ini...

Lepas itu yang ini pula...

Dan sekaligus menjadikan semakin banyak negara sudah memulakan siasatannya terhadap 1MDB dengan sekurang-kurangnya sudah dimulai dengan Singapura, Switzerland, Perancis, Amerika Syarikat, United Kingdom....
Akhirnya, apakah hasrat mahu berundur Arul Kanda daripada 1MDB ada kaitan dengan semua itu? (SH01/04/2016).

Copy paste dari Shahbudindotcom