Tuesday, 29 October 2019

Parti parti melayu perlu tangkas bertindak dan cerdas berfikir

Sumber alam kepunyaan negeri, sultannya orang melayu, menteri besarnya orang melayu, pegawai kerajaan orang melayu, kontraktor yang takde kerja pun ramai orang melayu tapi yang masih takde rumah pun ramai orang melayu.

Apa yang tak kena dengan negara ini?

Rosakkan akhlak pemimpinnya, rosakkan pemikiran orang mudanya maka mudahlah negara itu dijajah.

Andaikata orang melayu yang tinggal di palestin mungkin dalam masa sekejap sahaja yahudi sudah mendapat seluruh negara palestin tanpa berperang.

Bayar sahaja kepada pemimpinnya habis tergadai semua.

Parti parti melayu sebenarnya sudah tidak mempunyai masa lagi untuk buat sesuatu bagi menyatukan pemimpin pemimpin mereka.
Mereka harus ingat Tun sudah berumur 94 tahun.

Sekiranya mereka masih berpecah belah dan berebut kuasa mungkin sudah terlambat untuk mengembalikan kuasa kepada orang melayu.

Sudah dapat kuasa jangan la pula lupa diri seperti yang lepas lepas.
Dap dilihat agak bersungguh sungguh mahu menyingkirkan Mahathir untuk digantikan dengan Anwar.

Mahathir agak kebal dan sukar untuk dijatuhkan, cuma kita khuatir Mahathir tidak sempat untuk melakukan sesuatu untuk orang melayu atas faktor usia.

Apa saja yang Mahathir mahu lakukan kita harap dapat dipercepatkan kerana masa bukan lagi sedang berjalan tapi sudah berlari.

Sebenarnya agak pelik sejurus lepas merdeka orang melayu masih terpaksa berjuang atas perkara yang sama. 

Nampaknya tidak ada kesudahan perjuangan orang melayu ini walaupun mempunyai pemimpin tertinggi dikalangan orang melayu juga.

Apabila ada orang melayu yang tidak suka melihat penyatuan melayu maka kita sudah boleh mengagak apa yang tak kena dengan pemikiran mereka.

Sekiranya Mahathir boleh bergabung dengan musuh orang melayu pada PRU dahulu maka apa salahnya untuk bergabung sesama melayu walaupun hati pernah terluka.

4 comments:

  1. KALAU TUN MASIH ADA MARUAH, BUKAN ACAH ACAH POWER..!!

    Nampaknya benteng terakhir orang melayu adalah Tun. Sekiranya Tun tumbang maka hilanglah kuasa orang melayu secara tak langsung.

    Kit Siang dilihat benar benar sukar untuk menjinakkan Tun. Tidak seperti pemimpin melayu lain yang kadangkala kelihatan berpelukan dengan pemimpin dap walaupun macam bermusuh.

    Tetapi Tun di lihat agak stabil mentalnya. Beliau tidak berpelukan dengan sesiapa walaupun dalam keadaan tergugat mahupun dalam keadaan gembira.

    Sebaliknya seorang taikun pernah tabik spring kepada beliau selepas memenangi pilihanraya.

    Tugas terakhir Tun sebagai perdana menteri adalah perlu memastikan kuasa tidak jatuh kepada pemimpin yang mudah tunduk kepada DAP

    Tugas ini agak mencabar kerana Tun duduk dikalangan mereka yang mesra dap dan hampir kesemua mereka pernah termakan budi dengan dap di zaman mereka susah dahulu.

    Dap agak merbahaya kepada orang melayu kerana mereka bijak dalam memelihara orang melayu yang begitu bencikan bangsa melayu itu sendiri.

    Sebenarnya orang melayu masih belum sedar... Mereka diulit dengan terlalu banyak hiburan.

    Orang melayu sukakan nyanyian maka lahirlah perbagai rancangan yang berbentuk nyanyian seperti gegar vaganza.

    Orang melayu suka memperlecehkan orang sambil ketawa maka keluarlah rancangan yang dinamakan maharaja lawak.

    Drama drama melayu juga sengaja disiarkan diwaktu maghrib bagi melalaikan orang melayu.

    Namun orang melayu masih belum sedar.

    Orang melayu di lalikan dengan banyak perkara iaitu hiburan dan juga politik.

    Orang melayu berpolitik bukan untuk menambah kebaikan tetapi memecahbelahkan.

    Ini tidak berlaku kepada dap... Dap berpolitik untuk menguatkan cengkaman kaum mereka.

    Tapi orang melayu masih belum sedar...

    Bukanlah nak mengata tetapi memang nampak jelas dan nyata apabila berkait rapat dengan melayu semua pemimpin didalam PH agak berhati hati dalam mengeluarkan statement.

    Tetapi apabila berkaitan dengan bangsa lain mereka akan cepat dan pantas mempertahankan walaupun ia membabitkan kes jenayah.

    Ini benar benar mendatangkan syak wasangka di mana kita boleh membuat andaian bahawa orang melayu tidak selamat dibawah pakatan harapan.

    Orang melayu ramai yang menjadi pelakon dan penyanyi... Lebih ramai artis maka lebih ramailah yang menjadi ejen perosak kepada masyarakat melayu.

    Malah anak anak kecil juga lebih cepat belajar menyanyi dari mengaji.
    Mungkin ada yang bertanya apakah jalan penyelesaian kepada masalah umat melayu ini?

    Jawapannya ialah... Tiada penyelesaian.

    Umat melayu hanya menunggu mati sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan penyelesainnya, PRU 15 Penyatuan Ummah...

      Delete
  2. DAP berpolitik untuk menguatkan kaum depa ... Dari sini pun dah nampak Melayu Kita kurang ... Entah bila lagi Melayu Kita nak jadi "CERDIK" ... Daripada menyalahkan orang lain, lebih baik berfikir cara bagaimana nak memajukan Melayu kita ... Hasad dan dengki tidak akan membawa kejayaan kecuali sementara sahaja. Carilah pemimpin lain daripada apa yang Melayu kita ada sekarang. Yang dok cakap hang aku tu bukan berfikir untuk Melayu kita tapi kuasa dan wang depa sahaja. Maruah kita bukan akan hadir dengan menyalahkan kaum lain tetapi mesti dihasilkan diterjemahkan dalam usaha kita memertabatkan maruah kita. Cakap mesti berdasarkan fakta sebab yang berdasarkan sentimen kulit ...akhirnya Melayu kita dipermainkan. Musuh luar mudah diperhatikan tetapi "musuh" dalam kulit yang sama sangat merbahaya. Dalam dok pertahankan Melayu kita, di bawah sana dah berlambak tanah Melayu diperkosakan dan perbendaharaan negara disonglapkan. Sebelum tunding jari telunjuk ke arah orang lain, jangan lupa ada tiga jari lagi yang dok hala kat kita. Selamat berjuang.

    ReplyDelete
  3. Sampai bila Melayu hendak bergantung harap pada Tun. Tak nampak pun usaha dilakukan utk menyatukan melayu.. yg nmpk cuba menguatkan parti utk laluan mudah anak dia bertapak nnti.

    Melayu wajib kembali pd Islam. Jgn lihat pd perangai lebai, ustaz dan sebagainya. Zaman khalifah sendiri, Ahli syurga, Saidina Ali dan Aisyah pun berperang. Jd lihat pd Islam, jgn lihat pd pemimpin. InsyaAllah kemenangan akan berpihak pd Umat Islam. Wallaualam

    ReplyDelete