Skip to main content

Peratusan Besar PH Kalah Di Prk Tanjung Piai


Tanjung Piai dan Semenyih, mempunyai cerita yang hampir sama, kedua-duanya adalah milik PH yang menang dalam PRU 14.

Dalam PRU 14, PH menang di kerusi Semenyih dengan kelebihan majoriti 8,964.

Namun dalam PRK 2 Mac 2019, kerusi Semenyih telah terlepas kepada UMNO-BN dengan majoriti 1914 undi.

Jurang majoriti yang besar pada PRU 14, bukan merupakan jaminan untuk PH mempertahankan momentum kemenangan dan mengekalkan status quo sedia ada.

Tambahan pula Tanjung Piai hanya dimenangi dalam kiraan majoriti yang agak kecil, 524 undi sahaja.

Comments

  1. Daim Zainuddin di belakang himpunan Kongres Maruah Melayu..??

    Brother Anwar Bin Ibrahim berkata beliau tidak menerima undangan ke Kongres Maruah Melayu yang akan diadakan di Shah Alam Ahad ini.

    Meskipun begitu, presiden PKR itu berharap kongres yang membicarakan kepentingan orang Melayu itu nanti tidak memanaskan suhu politik atau membangkitkan ketegangan kaum.

    PROVOKASI SUDAH BERMULA KINI
    SAPA YANG MENANG SAPA YG RUGI..?
    WAIT'S A MINUTE BRO WHO CAN WE SEE.!
    MAMAK THE KUTTY OR BROTHER ALJUBURI

    “Kita harus waspada. Kalau tujuannya bawa kepada kebaikan, saya tidak ada apa halangannya,” katanya selepas dialog bersama pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) hari ini.

    menganjur Kongress yalah penjilat2 Madey, geng2 Perkasa dan Setpol PM ABY menjadi pendokong kuat. Kesemua geng antiAnwar, TIBAI.

    Anwar tidak dijemput tapi Hadi PAS dan Zahid UMNO di beri status jemputan VIP dan siang2 dah cfm hadir.

    Spekulasi kongres Maruah Melayu ini ditaja oleh Daim Zainuddin menjadi bualan hangat masa ini.

    Kongress ini adalah susulan kpd secret meeting Madey dgn musuh2 PH dulu yg diwakili PAS, Hishamuddin H2O, GPS dan Azmin utk menyatakan sokongan Madey PM 5 tahun.

    Bagaimanapun, Brother Anwar Bin Ibrahim menasihatkan pihak yang terlibat dengan program itu agar tidak ‘memanaskan’ suhu politik perkaum di negara ini.

    Ditanya semasa sesi temubual bersama wartawan bertanyakan soalan

    "Speculation that the congress is organised by those aligned with former finance minister Daim Zainuddin in a bid to derail his appointment as prime minister."

    dan ini jawaban Anwar..

    “You must ask Daim..,” Anwar said, "but added that he did not think there is any attempt to stop me from taking over the top post."

    Madey telah berseloroh terima kasih kpd sokongan diperhimpunan itu dan menyokong beliau memegang jawatan PM hingga habis penggal. Kepada Konsensus PH kecuali jika mereka ini meletak pistol dikepala Madey utk megubah fikiran.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat