Skip to main content

Untold Story About Malaya

Pada orang yang dah memang ditanam sifat kebencian pada raja-raja, dorang nampak Sultan-Sultan Sumatera patut dihapuskan sebab keborosan dan ketamakkan mereka.. kononnye sebagai pengajaran dan daulat 'rakyat'..

Little that they know.. yang buat those atrocities bukan 'rakyat' Sumatra.. tapi pendatang-pendatang yang cemburu..

But, dorang x nak tengok semua tu. Dorang cume dengar ape yang dorang nak.. clouded by sentiment.. macai dalam erti kata sebenar.


SUMATRA PRIOR 1946

Selepas perang dunia ke-2, Sumatra diperintah oleh Pemerintah-Pemerintah setempat, yang di lantik oleh Belanda dan British kerana dorang kekurangan askar untuk menjaga law and order.

Penduduk asal Sumatra pulak ialah dari golongan orang Melayu, Acheh dan Batak.

Pada 1930's, Belanda mengimport "pendatang" dari Tanah Jawa untuk jadik kuli ladang-ladang kopi, tembakau dan getah kepunyaan Belanda dan Sultan-Sultan Sumatra.

Statistik menunjukkan :


Peningkatan pendatang Tanah Jawa ke Sumatra.. kemuncaknya semasa Perang Dunia ke-2:

Setengah juta "pendatang" vs. 300,000 orang Melayu Sumatra.


BRITISH INTERVENTION

Sumatra diletakkan dibawah pemerintahan General Furgeson, ketua unik risik kerajaan British.

Selepas perang, betul2 SEBULAN sebelum dorang menyarankan Malayan Union kepada Malaya.. this damn Furgeson mengadakan mesyuarat sulit dengan Sultan Langkat:


Dia menyarankan Kerajaan Sumatra 'bergabung' dengan Malaysia.. yang memang pulak, ramai Sultan-Sultan Malaysia adalah sedara-mara Kesultanan Langkat, Asahan, Serdang, Siak dan Deli.

Gembiralah Sultan Langkat lalu diberitahu khabar ini kepada Sultan-Sultan Sumatra yang lain... tetapi..:


DINAFIKAN oleh Furgeson itu adalah cadangannye.


COMMUNIST INFLUENCE

Tan Malaka merupakan orang Sumatra yang indoctrined by Communism.


Dia merupakan pemimpin Partai Komunis Indonesia yang mempunyai pengaruh dalam menubuhkan Parti MNP di Malaya yang di pimpin oleh Ahmad Boestamam dari Kesatuan Melayu Muda.

President Sukarno pada masa itu pula bergantung kepada sokongan golongan ini:

  1. Partai Komunis Indonesia Tan Melaka
  2. Sosialis dan golongan-golongan pemuda terpelajar, indoctrined by Communism
  3. Parti Islam, Persatuan Ulama etc.
So.. yang kurang sekarang.. - cume "api"nya.. which is = British.. became Agent Provocateur

SEBAB REVOLUSI SOSIAL

Sumatra merupakan tanah yang kaya lebih dari tanah Jawa, Sulawesi dan Bali combined.  Sukarno perlukan Sumatra kerana kewangan negara semakin tenat. 

Dia x boleh jadik President kalau takde wang. 

So.. secret deal was made, between him and British.  Korang akan dapat nampak lepas ni.


  • British 'menyarankan' Sultan Langkat bergabung dengan Malaya
  • Indonesia Sukarno sudah tentu marah.. lalu di rancang 'revolusi sosial' yang diketuai oleh PKI

There.. it was preplanned movement even before March 1946. 

Ape keuntungan British.. and Sukarno??


BRITISH-SUKARNO PLOTS AND HMS ANSON

Tak lama selepas kejatuhan Sumatra.. Sukarno dilapurkan cuba 'mendapatkan' upahnya dari British.. 



Surprisingly.. PADA TAHUN YANG SAMA, 1946.HMS Anson telah membawa pulang 3 Tonne Jongkong Emas dan 19,000 karat Diamonds dari "Bank-Bank" di Singapura ke UK. 


Diberitakan oleh pihak British.. harta-harta tersebut merupakan rampasan dari Jepun sepanjang pendudukannya di Malaya dan Sumatera yang di simpan di Bank-Bank Singapura..

Masuk akal??? Jepun menjarah negeri orang.. but, keep the Bank intact.. siap simpan lagi harta dorang dalam Bank.. it's doesn added up.


KONSPIRASI THEORY

Ko dah tau, Sukarno dah jatuh miskin. Indonesia lepas perang takde hasil, duit banyak habis. So.. Sumatera jadi mangsa.. 

Partner-in-crime dorang = British.

Hasilnye.. pernah dengar cerite infamous story about "Emas Sukarno"???


Now relate this:


Sukarno toned down in reclaiming 'his' gold. Dia nego sampai separuh dari nilai asal on which, British bersetuju. Dia separuh, British separuh. 

That is how they creat "Sukarno Gold" myth..dari hasil daripada penjarahan Kesultanan Sumatra. 


MALAYAN UNION

Dalam tahun yang sama, SEBULAN selepas Sumatra jatuh ke tangan PKI Sukarno.. dan semua Kesultanan Melayu di hapuskan.. British menganjurkan Malayan Union.


1 April 1946. 

3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan Union


Malayan Union dirancang sejak October 1945.

Pendukung kuat Malayan Union adalah Sultan Johor yang terkenal tidak sukakan merdeka sendiri melainkan menjadi negara Protectorat British. Dia yang mula-mula sign. Diikuti Sultan-Sultan Lain. 


Kenape dia berubah fikiran?? 


UMNO 1946

SEBULAN selepas Malayan Union.. on 10th May 1946.. UMNO ditubuhkan..

Dia yang tak nak merdeka.. then, suddenly dia pulak yang jadi host dan penaung kepada UMNO??? pelik isn't it?


3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan Union : 10 May 1945 : UMNO

3 peristiwa besar dalam masa 3 bulan. 


RAHSIA DATO' ONN




UMNO ditubuhkan kerana menjaga kewujudan Kesultanan Melayu. 

Ape yang British 'sediakan' sekarang, sejak zaman Dato' Onn lagi.. system, parti etc. adalah sama seperti yang di "sumbangkan" kepada Sumatera dulu sehingga lenyap semua Kesultanan Melayu. 

Golongan-golongan ini yang akan memusnahkan Malaysia dari dalam:

  • Political party indoctrined by Communism
  • Yought movement indoctrined by liberalisme
  • Golongan-golongan fanatik agama
  • Golongan-golongan 'pendatang' yang berusaha merampas hak peribumi

Dato' Onn nampak, tapi tak terluah dari kerongkongnye kerana dia sendiri berada dalam 'system' tersebut.. dan perkara itu adalah cuma 'sangkaan', dia sendiri tak pasti pada zamannya... but he damn knew it's imminent. 

But now... korang dapat tengok sendiri zaman sekarang.. semuanya ni macam repeating event... yang lain cume pelakonnye... learn from history. 

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat