Skip to main content

Dalam keadaan Tegang kita amat perlukan Badut

Semalam beberapa rakan rakan menziarahi saya di rumah lewat malam.

Mereka saja bertandang untuk berbual bual hal politik dan agak khuatir dengan isu isu yang sedang berlaku termasuk isu penyalahgunaan kuasa di negeri perak.

Saya sebenarnya kurang berminat untuk bersembang hal parti kerana saya sendiri pun tidak tahu akan jawapannya.

Apa yang mampu saya katakan ialah...

Jangan khuatir, Tun tahu apa yang sedang berlaku di dalam negara ini. 

Pendek kata sekiranya terhidu bau kentut pun Tun tahu siapa yang kentut walaupun tiada yang mengaku.

Mungkin ada la tu strategi Tun melantik mereka dan membiarkan mereka berbuat begitu.

Lagi pun mereka semua melayu. Biarlah melayu kaya.

Salah seorang rakan saya adalah penyokong kuat Tun dan agak taksub kepada Tun.

Beliau begitu marah kepada beberapa menteri dan menteri besar lantikan Tun kerana tidak perform kononnya dan memalukan Tun.

Saya katakan begini...

Sekiranya Tun yang lantik tentulah itu bermakna mereka adalah yang paling sesuai mengikut perkiraan Tun.

Lagipun Tun tak marah pun kepada mereka, ini bermakna Tun setuju dengan tindakan mereka dan penyokong kuat tun tak perlu marah marah.

Teruskan sokongan kerana Tun akan berkecil hati apabila melihat orang yang dilantik oleh beliau dikritik oleh penyokong penyokongnya.

Ada juga dikalangan rakan saya yang begitu bersemangat dan berkata sanggup mati bersama Tun.
Saya nasihatkan beliau berfikir dahulu sebelum berkata dan buat dahulu pengiraan matematik.

Tun sudah berumur 94 tahun manakala beliau pula baru berumur 40an.

Kalau sanggup mati pun biarlah lama sedikit.

Nanti kalau dah mati siapa yang nak jaga gefren beliau?

Kita sebenarnya kagum dan amat tersentuh apabila mendengar orang bercakap dengan penuh PERASAAN tapi jadi meluat apabila mereka bercakap dengan penuh PERASAN...

Ada juga yang begitu risau dengan keadaan Tun. Mereka kata Tun seolah olah tertekan dan diasak kiri dan kanan.

Saya katakan begini kepada mereka...

Tun adalah manusia istimewa. Beliau seorang yang genius. Segala tindakan Tun semuanya adalah melangkaui masa dan 20 tahun terkehadapan.

Hari ini kita mungkin tak nampak apa sebenarnya yang Tun sedang lakukan tapi lagi 20 tahun baru kita nampak.

Dan apa yang jadi pada hari ini adalah hasil pemikiran dan tindakan Tun pada 20 tahun yang lepas.

Mereka bertanya kepada saya lagi, 
apa akan jadi dengan negara dan bangsa ini pada masa akan datang selepas ketiadaan Tun.

Saya katakan begini...

Janganlah khuatir kerana kita mempunyai ramai tokoh pemimpin hasil didikan Tun. Malah anak Tun sendiri mampu memperjuangkan nasib bangsa ini nanti.

Lihat sahaja di Kedah betapa makmurnya negeri kedah sebaik sahaja beliau dapat memegang semula jawatan Menteri besar kedah.

Begitu juga di perak kita mempunyai menteri besar yang begitu hebat dan tenang yang sentiasa tersenyum walaupun negeri ini sedang menghadapi masalah.

Kadangkala kita memang memerlukan seorang pemimpin yang sedikit berwatak katun bagi menyeimbangi menteri katun di zaman umno dahulu.

Malu lah kita kalau kita tewas kepada kekatunan menteri umno dahulu.

Comments

  1. DISEBALIK ‘ I HAVE THE NUMBERS’ , SEKARANG JANGAN DENGAR BISIKAN SYAITAN KECIL... HIPOKRIT SUNGGUH

    BERBICARA jawatan perdana menteri ke-8, nama MP Semborong jadi bahan hujah di Parlimen, kerana dikatakan bahawa ahli parlimen itu dalang kepada komplot menubuhkan kerajaan ikatan baharu tanpa DAP dan Amanah. Jelas, maksud kepada ikatan baru itu, mahu menafikan perubahan jawatan Perdana Menteri sehingga PRU-15.

    Teringat selepas PRU tahun 2008, perkatan “ i have the numbers’ terpacul daripada mulut Anwar, sehinggakan mendiang Karpal Singh menuduh jika berlaku perubahan kerajaan, maka ianya merupakan malapetaka kepada demokrasi negara.

    HIPOKRIT SUNGGUH SI ALJUB KITA
    DOLU I HAVE NUMBERS HARAMJADAH
    KINI JANGAN DENGOR SYAITAN KATA
    HIPOKRIT HARAMJADAH CEMAS GELABAH

    Gegaran perkataan “i have the numbers” menyebabkan puluhan MP Bn masa itu terpaksa menghiburkan hati ke Taiwan, dalam usaha “regrouping” para MP Bn, untuk menghalang berlakunya perubahan kerajaan pada 16 September, 2008 menerusi GERAKAN 16 SEPTEMBER!!!.

    Mendasari disebalik “i have the numbers” jika benar-benar perkara itu wujud, pergantian jawatan Perdana Menteri mungkin lama sudah berlaku, seperti mana ‘perancangan” menerusi PRK Port Dickson, namun kerana “numbers” bagi merealisasikan perancangan PD hingga kini di awang-awangan.

    Berselindung pada Mei 2020, apabila genap 2 tahun Tun Dr Mahathir menjadi PM, selepas menumbangkan kerajaan Barisan Nasional, merupakan hari keramat, apa kah akan berlaku pergantian jawatan Perdana Menteri?

    Secara bertulis, memang tiada perjanjian demikian, walaupun Dato Seri Anwar Ibrahim menyebutkan bahawa ada perjanjian pada Januari, 2018, bahawa selepas Tun Dr Mahathir maka Anwar akan mengambil alih.

    Sesiapa sahaja mahu menjadi Perdana Menteri perlu dirai, bukan kerana ikhsan pemimpin lain. Berasaskan itu, maka jika Anwar mahu menjadi Perdana Menteri, maka beliau perlu raikannya menerusi PRU-15, dan masa sekarang, beliau membuat keputusan untuk terus menyokong Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, kerana cara demikian, lebih diterima rakyat secara umumnya. Fikir-Fikirkan.

    KEMPUNAN LA ALJUB KITA LAGI
    2X PATUK ULAR LIDI TAK BERBISA
    2X DI SAMBAR KILAT YG TAK JADI
    KESIAN KO BAKAL PM SAMPAI TUA

    KIKIKIKI..!!

    Apa yang menjadi isu sekarang, memang “numbers” menyokong Dato Seri Anwar mengambil alih tidak mencukupi, maka untuk merealisasikan agar beliau menjadi Perdana Menteri masih sangat bergantung kepada kesediaan Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan, kerana “numbers” masih berpihak kepada PM-7 itu

    #formulaturunhargaBMFokeyy..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat