Skip to main content

Terlalu hiruk pikuk dengan politik kepartian takut nanti tak terdengar pula bunyi serangan bom oleh pihak musuh yang sebenar



Ribuan tentera US sudah berkumpul di Arab Saudi. Israel pula memberi isyarat perang di Gaza tidak dapat dielakkan lagi. 

Nampaknya mereka akan mengganyang rakyat Palestin habis habisan kali ini dengan bantuan Saudi yang menjadikan negara mereka sebagai Pengkalan tentera US.

Kita di malaysia masih diulit dengan keasyikan  irama politik yang tak kunjung sudah tetapi diluar sana musuh musuh Islam sedang berkumpul untuk mengganyang palestin.

Doa umat Islam di palestin yang mahu Hero Islam yakni Al Mahdi keluar dengan lebih cepat inshaallah akan dimakbulkan tidak lama lagi.

Tapi nampaknya kita di Malaysia masih lagi tak habis habis bertengkar siapa yang layak jadi PM.

Amerika amat bijak menggunakan alasan arab saudi yang diserang oleh dron Iran menjadi sebab mereka menghantar ribuan tentera kesana dengan alasan untuk menyerang Iran.

Akhirnya mereka tidak menyerang balas Iran tapi sebaliknya hanya menjadikan arab saudi sebagai pengkalan tentera mereka.

Setelah diselidiki rupa rupanya arab saudi bukanlah sebenarnya diserang tetapi sebaliknya hanya untuk dijadikan alasan agar tentera amerika boleh menetap di arab saudi kerana Israel tidak lama lagi akan membantai Palestin berhabis habisan.

Tentera amerika perlu berada disana agar dapat mempertahankan israel sekiranya israel diserang oleh negara negara Islam seperti Turki dan Pakistan.

Kali ini bukan main main lagi... Perang dunia ke3 akan menjelma tidak lama lagi.

Melihat senario politik di seluruh dunia nampaknya ada satu pengaruh besar sedang mencaturkan agar setiap negara yang mempunyai majoriti umat Islam di alihkan fokus mereka agar tidak melihat ke arah timur tengah.

Termasuklah negara kita yang sengaja dicampakkan beberapa isu agar umat islam mangli bermain dengan isu tersebut.

Isu sebenarnya ialah gaza bakal dibantai habis habisan oleh Israel.
Kita di malaysia hanya mampu bergaduh sesama sendiri sambil melayan musik ataupun menonton anugerah skrin artis popular.

Sekiranya kita melayari kisah bagaimana Saidina Usman Khalifah Islam ketiga boleh terbunuh kita akan dapati beliau telah dibunuh oleh orang asing yakni bukan orang Madinah.

Malah pemberontakan juga dilakukan oleh orang asing yang berada di Madinah ketika itu yang mempunyai ramai pekerja pekerja yang diambil dari luar.

Waktu itu kerajaan Islam sudah pesat membangun.

Maka tidak hairanlah sekiranya kita dapati orang orang asing diserapkan masuk kedalam negara ini secara berperingkat peringkat.

Dan yang lebih menakutkan ia seolah olah mendapat lampu hijau dari pihak kerajaan sendiri.

Saya tidak tau berkenaan pemikiran orang lain tapi saya lihat Tun sudah semakin pelik... Seperti ada sesuatu yang tidak kena.

Beliau baru baru ini mahu memegang jawatan 3 tahun pula seolah olah ada sesuatu yang perlu dilakukan dan pastinya bukan sebab ekonomi kerana sehingga hari ini usaha kearah memantapkan ekonomi negara belum lagi nampaknya...

Saya rasa mungkin kerana masalah sokongan blok kuasa besar kerana Tun lebih mirip menyokong Blok China manakala Anwar pula lebih mirip menyokong Blok Amerika.

Blok A seperti amerika, eropah barat, India, arab saudi dan Israel
Blok B China, Rusia, Eropah Timur, Pakistan dan Turki
Negara jiran kita singapura sudah pasti menyokong blok amerika manakala Indonesia pula bersama Rusia.

Mungkin Tun khuatir sekiranya diserahkan kuasa kepada Anwar maka Malaysia akan terarah menyokong blok amerika dan mendapat tekanan daripada China

Ini kerana China merupakan penyumbang ekonomi yang besar kepada malaysia malah china juga telah menghantar ribuan rakyatnya menyusup masuk kedalam negara.

Dan ramai juga rakyat china mempunyai IC malaysia.

Mengikut telahan saya dalam pakatan harapan ada sedikit masalah dalam memilih kem kuasa besar samada mahu mirip kepada Amerika atau kepada China.

Anwar sudah pasti memilih amerika, begitu juga dengan Dap kerana selama ini mereka dibiayai dana kristian. Manakala Amanah pula mereka tak berapa kisah sangat kerana bagi mereka siapa pun takpe asalkan gaji menteri jalan seperti biasa.

Tapi nampaknya Tun lebih memilih untuk mirip kepada China. Ini benar benar merunsingkan pakatan harapan.

Dalam suasana dunia sedang bersiap sedia untuk memulakan peperangan dunia ke3 saya sarankan penyokong penyokong  parti politik bawahan ini hentikan bergaduh sesama bangsa dan agama.

Adalah lebih bijaksana sekiranya mereka duduk diam dan tidak menyakitkan hati sesiapa.

Terlalu hiruk pikuk dengan politik kepartian takut nanti tak terdengar pula bunyi serangan bom oleh pihak musuh yang sebenar.

Comments

  1. Menarik juga artikel eschatology diatas!

    Kalau siapa2 pernah ke Baitul Maqdis memang orang2 Palestine disana AMAT berharap sangat akan kemunculan Imam Mahdi, hanya beliau sahaja yang dapat membebaskan Baitul Maqdis dan negara Palestine sebagaimana bebasnya negara itu dizaman Sallehuddin Al Ayubi.

    #BMF!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat