Skip to main content

Takkan Lah Mau Perah Wang Negara Lagi

Kerajaan dilihat mahu menghapuskan bayaran pencen dengan alasan ia membebankan kewangan negara.

Sebenarnya pencen wakil wakil rakyat dan bekas bekas menteri juga adalah terlalu banyak untuk ditanggung oleh kerajaan.

Sepatutnya bekas bekas wakil rakyat dan bekas menteri yang sudah kaya raya tidak perlu mendapat bantuan pencen lagi.

Takkan lah rakyat perlu menanggung mereka lagi sedangkan mereka sudah terlalu kaya raya.

Ramai bekas bekas menteri yang mempunyai anak anak yang bertaraf jutawan, rasanya mereka ini tidak perlu lagi dibayar pencen oleh kerajaan. 

Anak anak mereka pun lebih dari mampu untuk menanggung perbelanjaan mereka setiap bulan.

Takkanlah masih mahu memerah wang negara lagi...???

Barisan Nasional menunggu puluhan tahun untuk melahirkan watak seorang Samy Velu dan seorang Ahmad Maslan namun Pakatan Harapan tidak sampai 2 tahun memerintah sudah berjaya melahirkan lebih ramai badut badut yang lebih hebat dari BN.

Yang pastinya senario politik negara telah diwarnai dengan badut badut yang bersaing mana yang lebih hebat memberi punch line untuk menyakitkan hati umat islam.

Isu penyokong indonesia menghina malaysia pula, saya sarankan kita ambil pendekatan untuk bersabar dan tidak menyambut cercaan mereka.

Kita sudah mempunyai terlalu ramai musuh maka jangan ditambah musuh lagi kerana khuatir kita tidak dapat tumpukan kepada isu yang lebih besar berbanding kerana sebiji bola.

Jalan yang paling bijak ialah sekiranya ada pertandingan bola sepak di negara mereka maka jangan pergi menonton di stadium mereka untuk keselamatan diri. 

Kebencian indonesia kepada malaysia bukan berlaku dalam satu hari tetapi sebaliknya ia berlaku berpuluh tahun yang lampau sebaik sahaja mencapai kemerdekaan.

Ia ditambah kelukaannya lagi apabila ada pemimpin parti politik yang pergi ke sana untuk memburuk burukkan negara ini.

Untuk mengubat luka tersebut bukan dengan cara emosi kerana ia akan membuatkan kita membazirkan terlalu banyak masa untuk melayan isu renyah yang membuatkan kita tercicir untuk selesaikan isu pokok.

Hari ini umat Islam terpaksa menghadapi terlalu banyak isu untuk ditangani dan mengeluarkan isu renyah dari senarai adalah lebih bijaksana.

Masalah umat Islam hari ini ialah mereka tidak mempunyai pemimpin yang mampu mempertahankan hak mereka.

Kalau ada pun hanyalah pemimpin yang liberal dan tidak memihak kepada umat islam.

Umat islam sebenarnya didalam keadaan tersepit diantara semangat berkobar kobar dan perlu bersabar menanti pemimpin yang benar benar mampu memimpin umat tanpa berpaling ke belakang.

Sebenarnya apa yang berlaku didalam dunia ini memang sudah disusun sebegitu rupa.

Ada pihak tertentu yang dengan sengaja mewujudkan sistem yang mewujudkan pertelingkahan dalam kehidupan manusia.

Contohnya sistem demokrasi...

Sistem ini mewajibkan setiap pengamalnya berebut jawatan dan bergaduh sesama sendiri setiap kali berlaku pemilihan.

Begitu juga sukan...

Sukan asalnya adalah untuk menghiburkan dan mengurangkan stress  kita tetapi ia menjadi sebaliknya kerana ia dijadikan sebagai satu pertandingan yang menghasilkan pergaduhan.

Sebutkan apa saja yang ada di depan mata kita  pastinya akan berakhir dengan konflik.

Saya masih memegang satu kepercayaan yakni sistem yang dianuti oleh majoriti penduduk bumi ini akhirnya akan berakhir dan kita dikehendaki memilih satu diantara dua samada kita menyokong paksi kejahatan atau paksi kebaikan.

Malah kedua dua pemimpin paksi tersebut is ON THE WAY....

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat