Skip to main content

Scammer menjual duit yang tidak dikeluarkan oleh BNM

Bank Negara Malaysia (BNM) sebenarnya tidak pernah mengeluarkan duit syiling tahun 1976 
Ada yang sanggup mencarinya sampai kealam ghaib yang kononnya duit syiling tahun-tahun tertentu sudah ghaib ke alam bunian. Dan kononnya lagi hanya duit-duit syiling tahun-tahun yang tertentu sahaja yang orang bunian perlukan untuk digunakan di alam mereka.

Dan Ramai orang yang tidak tahu, Bank Negara Malaysia (BNM) sebenarnya tidak mengeluarkan setiap duit syiling itu setiap tahun. Ramai yang masih mencari syiling untuk tahun-tahun tertentu dan sehingga kini masih belum menemuinya.

Ini memberi peluang kepada scammer (penipu) menjual duit-duit yang tidak dikeluarkan oleh BNM dan menyatakan yang duit itu adalah sangat rare,sangat unik dan terlalu susah untuk di dapati.

Sedangkan duit yang dijual mereka itu adalah palsu, sama ada dengan mengubahsuai duit syiling yang sedia ada atau mereka membuat duit palsu yang baru. Namun, mereka ini biasanya menjual duit tersebut pada harga yang sangat mahal, harga yang tidak mampu dibeli oleh pengumpul duit syiling amatur atau yang baru hendak berjinak-jinak sebagai collector duit syiling rare.

Oleh yang demikian, hari ini admin ingin berkongsi senarai duit yang tidak pernah di keluarkan oleh Bank Negara Malaysia. Kecuali untuk duit 50 sen 2006. Rasanya tiada lagi duit lain yang tidak dapat dicari oleh pengumpul duit lama.

INILAH SENARAI DUIT SYILING YANG TIDAK PERNAH DIKELUARKAN BANK NEGARA MALAYSIA :

Senarai duit syiling tiada keluaran mengikut tahun :

1 sen: (1969, 1972, 1974 & 1975). Tahun terakhir dikeluarkan pada 2007.

5 sen: (1969, 1970, 1972, 1974, 1975, 1983, 1984 & 1986).

10 sen: (1969, 1970, 1972, 1974, 1975, 1984, 1985, 1986 & 1987).

20 sen: (1972, 1974, 1975, 1983, 1984, 1985, 1986, 1995, 1996, 1999, 2003).

50 sen: (1970, 1972, 1974, 1975 & 1976).

$1 atau 1 ringgit: (1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1983, 1987 & 1988). Sejak 7 December 2005, duit syiling satu ringgit tidak lagi sah digunakan.

TIDAK PERNAH DI CETAK DAN DIKELUARKAN TAPI WUJUD?

KISAH 1

VIDEO MISTERI DUIT SYILING 50 SEN 1976. (Sumber YouTube)

Walaupun duit syiling 50 sen tahun 1976 telah disahkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) tidak pernah di keluarkan, Namun masih ada individu yang memilikinya. Menurut pengirim video ini ianya benar-benar wujud bukanya duit palsu. Namun untuk mendapatkannya bukanlah mudah terlalu banyak syarat-syaratnya.


Menurut pengirim video, Untuk menguji ketulinannya jika diletakkan beras bersamanya beras itu akan melenting. Dan jika di letak air bersama beras, Beras itu akan naik kepermukaan air atau timbul.

KISAH 2

Syiling 50 Sen Tahun 1976 Yang Bersejarah. 
Petikan dari blog http://antiquemaniacworld.blogspot.my/


Salam, kali ini saya paparkan kisah atau cerita sebenar, dan boleh juga dikatakan sejarah sebenar duit syiling 50 sen tahun 1976 ini.

Syiling ini telah ditemui 5 tahun yang lalu dari seorang pengamal perubatan atau dukun di sebuah kampung. Menurut dukun tersebut syiling ini pernah di gunakan sebanyak 5 kali dalam upacara " Proses " atau tarik duit juga upacara menarik harta karun.

Kata dukun terbabit syiling ini asalnya kosong , tetapi telah ditapa atau dikodikan oleh seorang sami ditanah jawa. Bermaksud syiling ini telah diisi khodam tertentu dan dikhaskan sebagai ibu duit pada asalnya, menurut kata dukun itu lagi setakat ini cuma 2 kali upacara " Tarik " sahaja yang berjaya dan salah satunya mendapat 2 ketul emas lama, dukun itu juga mengatakan yang syiling ini telah 10 tahun dipegang oleh beliau dan telah diuji khodamnya memang ampuh,.

Apa pun yg diceritakan oleh Dukun tersebut jelas membuktikan bahawa syiling ini telah diisi dgn khodam di salah sebuah kuil di Tanah Jawa, dan syiling ini mempunyai khodam penjaganya, bukan tahun yang menjadi ukurannya, jika ia syiling 50 sen bertahun 1976 sekalipun tetapi kosong dan tidak ada isi , maka tiada juga gunanya, sama seperti syiling-syiling biasa juga.

Jadi kepada yang sering memburu syiling 50 sen tahun 1976 ini, bukan semuanya yang berkhodam atau ada isi, ia harus diketahui asal usul dan sejarahnya.

Harap tiada yang bertanya pada saya sama ada hendak menjual syiling ini, kerna saya tidak menjualnya setelah mengetahui sejarahnya. Sekadar Koleksi Peribadi.

Terpulanglah kepada anda samada untuk mempercayainya atau tidak. Apa yang pasti banyak lagi misteri-misteri yang tidak pernah terfikirkan oleh akal manusia. Admin hanya memaparkan artikel ini sekadar untuk menambahkan lagi pengetahuan kita mengenai duit syiling Malaysia.

KLIK  UNTUK MEMBACA ARTIKEL INI...

Comments

  1. Ko orang tahu tak kenapa loobang idong poojaan ati atok kau tuh berdarah...!?

    Sobab looobang idung poojaan ati atok kau berdarah sobab bateri jantong atok dah expired

    atok punyo pembedahan tukar bateri bulan Sept 2019 sobab nak kekal dan gilo kuasa maka atok pooojan ati kau orang postpone tukar bateri...

    banyak masalah atok ko orang yang cuba di sorokkan oleh atok kau tuh...!!

    ko orang fikir sindri la... kita orang nak tepuk sambil makan pop corn tambah baru beli di kedai orang islam nihh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat