Wednesday, 6 November 2019

Apa yang tak kena dengan pemimpin Islam negara ini?

Diwaktu kita sedang marah kerana diprovokasi oleh musuh musuh islam, pemimpin kita pula kononnya mahu mengendurkan keadaan dengan menghentam kita balik.

Akhirnya musuh islam melakukan sewenang wenangnya dan pemimpin kita tidak mahu menegur mereka atas nama menjaga sensitiviti agama dan kaum.

Kalau melihat senario tersebut maka kita sudah boleh meneka situasi yang sedang kita hadapi kini.

Kita bukan sahaja berhadapan dengan musuh yang terang nyata mahu menikam kita didepan dan belakang malah kita dikelilingi oleh musuh musuh yang kita sendiri angkat untuk memimpin kita.

Kita disuruh diam dan menahan perasaan sahaja dan sekiranya kita bertindak mereka akan menggunakan orang yang sebangsa dan seagama dengan kita untuk datang mendiamkan kita.

Kita berada didalam dilema kerana kita tidak mempunyai pemimpin yang benar benar mampu memperjuangkan agama dan bangsa kita.

Akhir zaman memang benar benar mengelirukan pemikiran kita dan kita tidak mampu mengelak fitnah yang datang dari perbagai penjuru.

Dan fitnah yang paling hebat ialah apabila ulamak ulamak islam sendiri saling bercanggah pendapat sesama mereka.

Maka benarlah kata kata nabi kita bahawa akan muncul satu tokoh yang perlu kita berbaiah kepadanya walaupun terpaksa merangkak diatas ais.

Inilah satu satunya tokoh yang boleh kita percayai untuk berjuang demi Islam dan bukan pergunakan perkataan perjuangan dalam bermain politik.

Apabila kita percaya kepada makhluk maka kita akan berasa kecewa kerana tindakan mereka tidak selari dengan apa yang mereka kata.

Namun sekiranya kita yakin dengan Allah swt maka sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janji nya.

Apa yang perlu kita lakukan hanyalah mendekatkan diri kepada nya agar semasa janji janji itu ditunaikan kita tidak termasuk didalam golongan yang dikenakan bala tersebut.

Untuk menyatukan orang jahat adalah lebih mudah daripada mahu menyatukan orang baik.

Orang orang baik ini punya perbagai ragam dan pemikiran.

Mungkin itu agaknya begitu sukar mahu menyatukan mereka.

Mungkin juga sebenarnya mereka bukanlah begitu baik dan cuma berpura pura baik dihadapan umum.

Maka itulah sebabnya orang orang alim menyuruh kedua dua pihak kembali kepada quran dan sunnah apabila bertelagah sesama sendiri.

Namun nampaknya tiada pemimpin kita yang mahu kembali. Masing masing merasakan cara merekalah yang paling betul.

No comments:

Post a comment