Skip to main content

Melayu suka beronok ronok

Lain ulu
Lain parang
Lain dulu
Lain sekarang

Melayu sudah banyak berubah....

Dulu orang melayu sanggup bersusah payah bersama sama, waima 10sen pun boleh dikongsi dengan sepuluh orang.

Zaman ini usahkan berkongsi, yang ada 10sen itu pun teruk difitnah oleh sepuluh orang.

Orang melayu sedang sakit jiwa. Mereka tidak mahu berubat. Mereka sebenarnya tahu ubat apa yang perlu diambil tetapi mereka tetap berdegil.

Malah sakit mereka itu amat mudah berjangkit kerana antibodi melayu teramat lemah.

Sakit orang melayu ini hanya sembuh sekiranya mereka kembali kepada agama.

Hampir semua perkara melayu ni kalau tak bergaduh tak sah...

Bukak persatuan mesti berakhir dengan bergaduh, buka parti politik pun bergaduh, kalau berniaga pun mesti bergaduh, main bola pun bergaduh, malah main guli atau main congkak pun kalau tak bergaduh tak sah.

Malah dalam masjid pun melayu boleh bergaduh...

Namun begitu melayu hanya berani bergaduh sesama sendiri sahaja.

Melayu sudah berada jauh dari sifat sebenar mereka. Penjajah telah berjaya menukar mentaliti umat melayu dari bangsa pejuang dan kini menjadi bangsa pejuWang.

Hampir semua bidang, melayu tidak boleh dijadikan contoh.

Malah mualaf pun lebih kuat imannya daripada melayu yang telah menjadi Islam turun temurun.

Melayu masih lagi bergaduh bab feqah manakala mualaf sudah pun bergerak lebih jauh lagi dengan berdakwah membawa ribuan orang masuk islam.

Amat sesuailah melayu minat bermain bola. Ini kerana melayu memang suka berebut.

Zaman dulu melayu terdidik dengan bermain sepakraga yang mengajar menyepak mengikut giliran dan saling beri memberi sesama pemain.

Tapi kini melayu lebih gemar bermain bola sepak kerana boleh merebut dan merampas.

Mengata orang melayu bukanlah satu perkara yang seronok. Ianya sudah menjadi satu tanggungjawab pula di akhir akhir ini.

Orang melayu masih lagi berseronok walaupun mereka sebenarnya bukanlah tengah seronok.

Berseronok dalam keadaan hati tidak seronok bukanlah satu keseronokan sebenarnya.

Beronok ronok lah duhai melayu selagi rasa seronok...

Melayu memang begitu...

Bila mereka menang, mereka akan berseronok sepanjang tahun...

Bila mereka kalah, mereka akan mengamuk bertahun tahun...

Mereka mudah digula gulakan oleh musuh Islam untuk dilarikan fokus dari hal sebenar.

Sebenarnya orang politik ini cumalah bidak bidak catur sahaja.

Tugas orang politik ialah untuk mengalihkan mata rakyat daripada fokus kepada agenda yahudi untuk memerintah dunia.

Sistem demokrasi adalah alat untuk memecah belahkan masyarakat.

Setiap hari umat Islam di lalikan dengan cerita politik hingga mereka tidak pedulikan saudara seislam mereka yang sedang dibantai oleh musuh musuh Islam.

Dalam tubuh badan melayu ada banyak genetik yang bagus bagus.

Dari keturunan Nabi Adam, nabi Noh, keturunan nabi Ibrahim, malah ada yang lebih bernasib baik berasal dari keturunan nabi Muhammad saw.

Itu pun mujurlah anak nabi Noh yang kafir itu tenggelam semasa banjir besar, kalau tidak sudah pasti ramai yang mengatakan kita ini daripada keturunan itu.

Manakala dari keturunan Nabi adam pula kita tidak begitu pasti samada kita dari keturunan Habil atau Qabil...

"Sesungguhnya Akulah Allah; tiada tuhan melainkan Aku; oleh itu, sembahlah akan Daku, dan dirikanlah sembahyang untuk mengingati Daku.
(Thoha 20:14)

Comments

  1. “Hampir semua bidang, melayu tidak boleh dijadikan contoh.”
    Sapa cakap lu...?
    Gulaiyu sangat jagoh tipu olang, culi duit, liwat, tankap dadah, macam2 lagi ooo....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat