Skip to main content

MB Perak Guna Tektik yang sama

Sebenarnya kempen yang dilakukan oleh MB perak ditanjung piai sebijik macam yang pernah beliau lakukan semasa PRU lepas di Perak, dimana akhirnya beliau seorang sahaja yang menang di dalam PPBM perak.

Beliau memperalatkan orang orang umno untuk menyokong beliau. Namun begitu beliau lupa bahawa orang Johor bukanlah seperti orang Perak.

Umno Johor agak setia kepada BN. 

Ini berbeza dengan parlimen dan Dun yang beliau pernah tandingi semasa PRU dulu kerana beliau banyak dibantu oleh saudara mara dan rakan rakan umnonya.

Nampaknya tektik itu tidak lagi menjadi di Johor, namun kita perlu berikan sedikit pujian diatas usaha menipu tersebut. 

Sekurang kurangnya beliau mencuba ...

Harus diingat menipu sekali orang boleh percaya tapi menipu berkali kali orang pun meluat jadinya.

Kempen di Tanjung Piai, Mca berjaya menarik sokongan kaum cina manakala Bersatu dilihat semakin kurang mendapat sokongan melayu.

Nampaknya tektik Barisan Nasional menjadi, kerana meletakkan calon cina diwaktu Bersatu sedang melakukan banyak kesilapan.

Silapnya ialah bersatu suka bergaduh dengan semua orang.

Bergaduh dengan Dap, bergaduh dengan PKR, bergaduh dengan Umno dan yang paling sempoi ialah mereka suka bergaduh dengan ahli sendiri...

Hampir semua negeri, Bersatu masih tidak mampu memujuk ramai ahli ahlinya yang berkecil hati dengan sikap pucuk pimpinan negeri masing masing.

Kesilapan umno dahulu ialah apabila rakyat merajuk, mereka tidak mahu memujuk malah mereka hentam lagi kuat.

Nampaknya Bersatu juga sedang mengalami masalah yang sama hasil dari genetik bongkak dan sombong.

Pemimpin parti politik tidak tahu bahawa orang orang melayu sebenarnya sudah bosan dengan ayat ayat politik yang tak habis habis menipu rakyat.

Kempen saling buruk memburuk hanya memberi kesan kepada penyokong penyokong taksub mereka sahaja dan bukan kepada rakyat.

Rakyat hanya mahu melihat bukti apa yang mereka lakukan setelah mereka menang.

Rakyat berpendapat siapa yang menang pun keadaan mereka tetap tak berubah kerana janji janji orang politik tak boleh dipakai.

Mereka memberi sokongan kepada satu pihak itu hanyalah hendak melepaskan geram kepada pihak yang satu lagi.

Senario di Tanjung Piai benar benar membuatkan pengundi melayu menjadi keliru.

Disatu pihak calonnya digambarkan sebagai boneka Dap manakala disatu pihak lagi adalah sebangsa dengan Dap.

Kali ini memang benar benar memeningkan pengundi melayu.

Nampaknya Barisan Nasional agak bijak kali ini membuat keputusan dengan meletakkan MCA sebagai calon mereka kerana pengundi cina tetap perkauman dalam memilih calon.

Manakala orang melayu pula berfikiran pilih siapapun tetap sama juga kerana pilih melayu pun tetap cina juga yang berkuasa.

Sekiranya Bersatu kalah di Tanjung Piai ini bermakna ada 2 perkara yang perlu dilakukan:

1. Menyamun secepat mungkin selagi masih ada kuasa

2. Cepat cepat selesaikan masalah dalaman dengan memujuk kembali ahli ahli yang mereka telah pinggirkan.

Tapi rasanya mereka akan memilih cara yang pertama kerana ia lebih mudah dan tak merugikan.

Sistem demokrasi ni kalau dari bawah bawak ke atas ia akan jadi kuat. 

Tapi malangnya kebanyakan parti parti melayu ni, pemimpinnya yang akan menentukan kesemua perkara tanpa mengambil kira pendapat orang bawahan.

Disini lah kelebihan Dap dimana mereka memandang serius setiap pendapat bangsa mereka dibawah.

Pemimpin mereka bertindak mengikut kepentingan ahli ahli bawahan mereka.

Manakala parti melayu pula, ahli ahli parti perlu mengikut kehendak pemimpin walaupun terpaksa mengorbankan kepentingan bangsa dan agama.

Video saksi mengatakan MB Perak mahu keluar PH

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat