Skip to main content

Lagi Kalah Lagi Kuat Menyamun

Pucuk pimpinan PPBM dikatakan menerima kekalahan dengan hati yang terbuka.

Mereka sudah menduga dari awal lagi bahawa sukar untuk menang dikawasan parlimen yang menjadi penentunya adalah pengundi cina.

Harap mereka mula menghargai tempat tempat dimana mereka menang kerana sokongan padu pengundi melayu.

Hanya melayu yang mengundi mereka dahulu tetapi melayu pula yang mereka abaikan.

Pemimpin pemimpin melayu sebenarnya tak perlu meminta maaf kepada rakyat sekiranya telah melakukan kesilapan.

Cukup bagi mereka berubah dan mula mengambil serius akan keperluan rakyat.

Makin banyak bercakap maka makin banyak yang tersilap.

Alfatihah yang kita baca setiap kali semayang pun kita masih tak faham maknanya, inikan pula janji janji pilihanraya yang diperkatakan 5 tahun sekali.

Kekalahan PPBM bukan sahaja disambut dengan gembira oleh penyokong pembangkang malah diketawakan oleh penyokong pakatan harapan sendiri.

Ini menunjukkan betapa buruknya layanan ppbm terhadap penyokong penyokong mereka selepas berada di puncak kuasa.

Pada pru 14 ramai yang membantu memenangkan pakatan harapan secara percuma dan pada pru akan datang ramai juga yang mahu menjatuhkan mereka secara percuma juga tanpa bayaran.

Rasa meluat rakyat kepada pakatan harapan semakin membuak buak nampaknya.

Melihat rakan mereka kalah teruk di Tg Piai maka makin kuat yang memegang jawatan untuk bekerja.

Tapi bukan kuat bekerja untuk rakyat, sebaliknya lagi kuat untuk menyamun kerana mereka sudah mula nampak nasib mereka pada pru akan datang.

Comments

  1. Kalau faham maksud Al Fatihah sudah tentu mereka TIDAK MENIPU MANIFESTO, TIDAK MEMFITNAH, TIDAK MENGANGKAT ORANG KAFIR SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA, TIDAK MENGANGKAT AG KAFIR, TIDAK ITU, TIDAK INI, TIDAK..TIDAK..TIDAKKK...... setiap kali solat diakhir Al Fatihah kita membaca TUNJUKkan aku jalan yang lurus, yakni jalan para nabi2, ambia2, para2 suhadah bukan cara orang Yahudi dan pula jalan orang2 yang sesat Nasarah... jangan gay, jangan LBGT, jangan makan riba etc etc

    Masalahnya segelintir masih TIDAK faham maksud Al Fatihah, tak faham maksud setiap doa2 ketika rukuk, sujud, duduk antara dua sujub etc etc yang dibacakan dalam solat?

    ReplyDelete
  2. agak-agak Menteri Agama faham tak makna dan apa yg tersirat dalam Al Fatihah?

    ReplyDelete
  3. Seronok tgk muka atok kalah..hahaha

    ReplyDelete
  4. Ramai pemimpin PH tidak berlajar dari kejatuhan kerajaan Jepun LDP dahulu. If masih tidak berubah, tunggu la nasib PH dlm next election.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat