Saturday, 10 August 2019

Kertas Siasatan Kes Rogol Exco Dap Perak Dipulangkan Kali Kedua

IPOH: Kertas siasatan berhubung kes pembantu rumah warga Indonesia yang mendakwa dirogol EXCO kerajaan Perak dipulangkan kali kedua kepada polis untuk dilengkapkan.

Ketua Polis Perak, Datuk Razarudin Husain, berkata kertas siasatan terbabit yang diserahkan kepada Pengarah Pendakwaan Negeri pada Rabu lalu dipulangkan kembali untuk polis melengkapkan sedikit lagi siasatan membabitkan beberapa keterangan yang diperlukan.

“Kertas siasatan EXCO terbabit dipulangkan semula kepada kita untuk melengkapkan sedikit lagi siasatan yang diperlukan sebelum kita hantar semula kepada Pengarah Pendakwaan Negeri.

“Polis tidak boleh dedahkan apa yang perlu dilengkapkan, namun seperti yang saya tegaskan sebelum ini, polis menjalankan siasatan dengan telus dan adil bagi kedua-dua pihak,” katanya.

Beliau ditemui selepas menyempurna dan menyaksikan Majlis Pemakaian Pangkat dan Serah Terima Tugas Ketua Polis Daerah Ipoh di Mes Pegawai Kanan Polis di sini, hari ini.

Razarudin berkata polis perlu menjalankan sedikit lagi siasatan dan akan cuba melengkapkannya dalam tempoh dua hari ini.

6 comments:

  1. Tak payah jadi barua dap. Salah tetap salah, rogol tetap rogol. Yang kena rogol ialah indonesia islam, dan perogol ialah cina dap kafir laknat. Mana sabu yg konon nya hebat sangat. Takkan dah minum hirup air liur kit siang, cina kafir anti melayu dan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah polis buat kerjanya dan lengkapkan siasatannya. Kenapa nak jadi batu api. Inilah jenis manusia yang suka mengeruhkan suasana. Kau tahu ke apa yang sebenarnya terjadi? Adakah kau menjadi saksi atas tuduhan tersebut? Kalau tidak, tak perlulah bising2 macam kera kena belacan. Tak baik menuduh yang bukan2 kalau jita tak tahu hal sebenarnya. Polis sedang buat kerja....

      Delete
  2. Bodoh punya komen. Siasatan belum complete, mahkamah belum bersidang dia dah jatuh hukum. Kenapa Melayu jenis ni bangang sangat. Ini bukan soal China DAP rogol wanita Islam. Kalau Haji Hadi Presiden PAS sekali pun yang dituduh merogol wanita berugama Buddha, siasatan perlu dijalankan sebaik-baiknya. Takkan terus nak tuduh haji tu bersalah. Jangan kita mendahului proses siasatan. Biarlah pihak Polis melakukan kerja mereka dahulu. Percayalah....EXCO DAP tersebut tak akan dapat mengelakkan diri jika beliau benar-benar melakukan kejahatan tersebut. Pimpinan tertinggi DAP pun akan turut sama menyingkirkan beliau, sekiranya beliau didapati bersalah.

    ReplyDelete
  3. Ada lagi Melayu jenis bodoh murrakab! Kalau dah rasa pandai pergi ganti Pengarah Pendakwaan Awam atau jadi Ketua polis negeri lah. Bodo tapi nak jadi ahli UMNO. Kami tak perlu penyokong yang tak bijak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1524 tu tak layak pegang jawatan apa2... Ini bukan ahli mana2 parti... mungkin parti tupperware kot...

      Delete
  4. Bab sex liar ni memang lumrah buat ph yg diketuai oleh dap. Dap tiada hukum digniti, melainkan hukum akal semata mata. Bila nak mulakan siasatan. Kadang kadang terfikir, siapa cerdik, siapa bodoh. Dengan presiden pkr yg bekas peliwat membuat judgement, tentulah 100% bias kepada sucikan kunyitan. Konon konon suci sangat bila tuduhan belum terbukti salah. Sedangkan pemimpin yg ada adalah pengamal sex liar. Bukan menghina individu, tapi menolak keputusan mahkamah bererti menghina mahkamah. Penyokong parti sex liar, belum tentu cerdik walaupun tunduk dengan kit siang.

    ReplyDelete