Sunday, 17 May 2020

Dap atau Mca?

Agak sedikit pelik bila kita kritik dap mereka terus bercakap pasal mca.

Agaknya mereka mahu mengalihkan perhatian kita kepada parti yang tidak mempunyai kuasa dan pengaruh tersebut agar kita melupakan agenda dap yang lebih merbahaya.

Mengkritik mca yang tidak mempunyai pengaruh adalah seperti menendang tin kosong yang tiada hasil.

Lagi pun mca bukannya mampu menang pilihanraya pun.

Baik mca mahupun dap mereka mempunyai warna hati yang sama. Cuma kelebihan kerajaan PN ialah mereka tidak perlu bersusah payah untuk menyamak mca kerana mca berada diluar rumah manakala dap berada didalam bilik tidur.

Dari segi logiknya PN ialah kerajaan majoriti orang melayu. Buktinya semua kerusi kerajaan PN adalah kerusi orang melayu.

Sukar nak dinafikan begitu walaupun  cuba dihujahkan dengan perbagai alasan.

Dulu kita menyokong PH dengan niat nak mengajar umno agar jangan terlalu bongkak dan sombong kepada rakyat apabila kita menegur.

Sepanjang 22 bulan takde kuasa diharap mereka insaf dan pulangkan segala harta samunan kembali kepada rakyat.

Kalau dah pakai banyak pun, pulangkan lah baki yang sedikit tinggal tu pun tak mengapa.

Kita sesama melayu bukannya mahu berkira sangat tapi janganlah buat lagi.

Bila kita hentam dap, mereka terus melenting seolah olah kita mengganggu periuk nasi mereka. 

Mereka pun balas dengan menghentam mca. 

Macamlah kita nak terasa bila mereka hentam mca.

Memang kita galakkan mereka hentam mca agar mca mengunci mulut mereka dan tidak mengganggu kerajaan melayu ini.

Sebenarnya kita segan juga nak hentam mca... Bila menghentam mca ni ibarat seperti membuli orang OKU.

Maklumlah mca nak menang satu kerusi pun terpaksa mengharapkan sokongan melayu.

Itulah sebabnya kita lebih fokus kepada dap yang tampak lebih garang dan suara dehem nya saja boleh membuatkan pemimpin melayu didalam PH menggeletar lutut dan penyokong melayunya melompat lompat kemarahan.

DAP dpt kuasa terus kerja keras utk masa depan kaum CINA. BERSATU dpt kuasa masih bernostalgia dengan kejayaan & kehebatan PM 4. PKR dpt kuasa hari2 puja Anwar. AMANAH dpt kuasa masih berhibur lawak jenaka Mat Sabu. Sekarang semua dah tersungkur. 

UMNO masih memuja Jibby. Sekarang tengah selongkar lubuk duit. PAS hudud dah senyap. Dari Viva dah upgrade Mercedes. Apa yg org Melayu biasher2 dpt? Cina & India konsisten undi DAP. Melayu pecah 10. Sedih.

Sokonglah Muhyiddin Yassin. Asal bukan DAP.

3 comments: