Skip to main content

Kluster Sombong dan Bongkak

Kadangkala kita ingat rakyat dalam negara kita dah cukup bongkak dan sombong tetapi rupanya ada lagi yang lebih bongkak dan sombong.

Apa agaknya yang mereka anuti semasa mereka berada di luar negara?

Harapan kita ialah kakitangan kerajaan jangan lagi berasa bongkak kerana ada lagi yang lebih bongkak dari mereka.

Apabila melihat sikap sombong orang yang balik dari lur negara yang dikuarantinkan itu kita boleh mengagak bahawa mereka sebenarnya tinggal diluar negara kerana mahu lari dari malaysia. 

Mereka bencikan negara ini dan setiap apa yang rakyat negara ini lakukan tidaklah setaraf dengan kesombongan mereka. 

Ada baiknya kerajaan jangan lagi menyiksa mereka disini. Hantarlah mereka kembali ke negara yang mereka sanjungi itu.

Sepatutnya mereka yang pulang dari luar negara yang masih sihat tetapi terpaksa di kuarantin, mereka patutnya bergotong royong membantu membersihkan dan menaik taraf tempat mereka dikurantinkan itu. 

Dengan otak cerdik ( maklumlah balik dari luar negara) tentulah mereka  mempunyai perbagai idea untuk membuat dan memudahkan sistem kuarantin yang serba kekurangan itu. 

Balik dari luar negara kita perlu bawak ilmu dan kaedah baru dan bukannya bawak sombong dan bongkak orang disana.

Kenapa la kerajaan bawak mereka balik...? kesian hidup mereka tersiksa di malaysia. Bukankah lebih baik mereka dibiarkan di luar negara dengan kehidupan serba mewah mendapat layanan istimewa dari negara asing...?

Comments

  1. Rata-rata rakyat Singapura mendesak kerajaan mereka mencontohi kerajaan Malaysia menguruskan Covid-19.

    Mereka kata jika kerajaan Singapura tidak 'lockdown' seperti Malaysia, tak mustahil kes Covid-19 akan naik mendadak di negara mereka mengatasi negara kita.

    Saya baca beberapa komen dari rakyat Indonesia yang berkata rakyat Malaysia beruntung dapat pemimpin yang cakna kepada rakyatnya. Dapat banyak bantuan. Sedangkan di Indonesia, masing-masing perlu usaha sendiri untuk hidup. Tidak keluar bekerja, maknanya tidak dapat makan.

    Begitu juga di Filiphina. Semakin hari kes semakin meningkat, dan semakin ramai yang mati. Rakyat terpaksa 'berperang' dengan polis demi mencari makanan.

    Dan pagi ini, saya lihat gambar ini pula. Semasa Perdana Menteri Thailand berucap, ramai yang memberi emoji marah, manakala semasa Perdana Menteri kita berucap, rakyat memberi sokongan penuh kepada 'abah' kita.

    MasyaAllah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

    Dengan wabak yang sedang melanda negara kita, saya tetap dapat rasakan Allah merahmati kita semua.

    Kita dapat menguruskan wabak ini dengan baik hingga diiktiraf dunia. Majoriti rakyat kita mendengar kata walaupun ada sesetengahnya degil dan menjengkelkan.

    Barisan Hadapan kita sentiasa bersedia setiap masa untuk rakyat. Rakyat juga tidak jemu berganding bahu membantu mereka yang lebih susah.

    Para pemimpin kita juga bukan biasa-biasa, orang yang alim, berilmu agama, seorang mufti, seorang ustaz.

    Saya benar-benar terasa Allah melindungi dan merahmati bumi Malaysia.

    Kalau setakat gebang bangang tapi tak menyumbang lebih baik duduk diam

    ReplyDelete
    Replies
    1. SYUKUR SYUKURR SYUKURRR DITAKDIRKAN اللهSWT DILAHIR SERTA DIBESARKAN DIBUMI BERTUAH INI..TIADA KATA YG DAPAT DIUCAP..TIADA GAMBAR YG DAPAT KU LUKIS.. UTK KU BERITAHU KHALAYAK BETAPA BERSYUKURNYA AKU BERADA DITANAH INI.. "MALAYSIA TANAH TEMPAT DIMANA TUMPAH DARAH KU"...#ALHAMDULILLAH ..SEGALA PUJI BAGI MU YAالله TUHAN SERU SAKALIAN ALAM.(DLM CAPITAL LETTERS KU UNGKAPKAN TENTANG BAGAIMANA BESARNYA RASA SYUKUR YG INGIN KU GAMBARKAN..AAMIIIN AAMIIIN AAMIIIN..AAMIIIN YAالله AAMIIIN YAراحمن AAMIIIN YA راحیم

      Delete
  2. Yang masih tidak sedar diri dan masih berlagak bongkak/sombong itu, mereka sedar ke tidak, sekali ujian ke atas diri mereka didapati positive bermakna sebelah kaki anda (atau pun kita) berada di atas dunia dan sebelah kaki lagi berada di alam barzakh, iaitu hidup/mati sudah 50% - 50%... buat apa nak tambahkan dosa sesama manusia lagi... redha dan bermuhasabahlah kita disaat yang tidak menentu ini

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat