Skip to main content

Perang Akhir Zaman, Jin akan turut serta

Iblis dan syaitan adalah makhluk ghaib yang sudah diwartakan sebagai musuh manusia yang nyata sebagaimana kata-kata Allah: 

“Syaitan adalah musuh bagi kamu, jadikan dia musuh (yang mesti dijauhi tipu dayanya); sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi penduduk neraka.” (Surah Fatir, ayat 6)

Peperangan melawan iblis dan syaitan adalah peperangan yang berat sebelah seperti peperangan gerila kerana manusia tidak mampu melihat mereka. 

Mereka juga boleh menyerang secara mendadak sebagaimana kata-kata Allah: 

“Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka.” (Surah al-A’raf, ayat 27)

Oleh itu, umat Islam perlu mengenali musuh mereka ini dengan mendalam bagi menyelamatkan mereka daripada terjerumus ke dalam perangkap syaitan yang sudah banyak memakan mangsa manusia sebagaimana pesan Allah: 

“Syaitan itu menyesatkan golongan yang ramai antara kamu; (setelah kamu mengetahui akibat mereka) tidakkah sepatutnya kamu berfikir dan insaf?” (Surah Yasin, ayat 62)

Comments

  1. Akhirnya Wawasan 2020 terjawab...!! Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 akhirnya terjawab " BUKAN SALAH SAYA" inilah jawaban nya wawasan 2020 paling trending

    Lagu ‘Fikirkan Boleh’, ‘Sejahtera Malaysia’ dan ‘Setia’ juga menjadi halwa telinga zaman itu. Kumpulan penyanyi adik-beradik, KRU zaman itu pun ada buat lagu berjudul ‘Wawasan 2020’. Boleh dengar kembali di YouTube. Siap liriknya sebut ‘bersatu’ dan ‘harapan’ – dua istilah yang ranum dituai 22 tahun dolu dan pada PRU-14 lepas.

    Akhirnya Siti Kasim bersuara, sistem pendidikan nasional telah gagal melahirkan rakyat seperti gambaran dalam Wawasan 2020 yang mahu melihat Malaysia sebagai “liberal, rasional, inklusif, saintifik dan progresif”.

    Sejak akhir di wawasan 2020 ni Aljub asyik bersiaran FB terus menerus, hujan lebat petir kilat sambung menyambung ribut taufan bang akan tetap ber FB, ada kemajuan dari segi goreng dan menjawab...asal jawab kira ok la tuu..!!

    Rasa nya lauangan Aljub "saya ulanggg" mungkin jadi nostalgia. Otai ealaun yg 22 tahun guling guling atas jalan raya kerana terkesima nya laungan " saya ulangg..!!" selama ini

    Yang makin tenggelam dan sunyi sepi sang atok kiteee...!!! Sang Lidah Bercabang Fitnah Jijik... mungkin merenung nasib dihujung senja yang makin kelam mengenangkan nasib anakcucu dan kroni.

    Atok nak ke hilior atau ke hulu pun rasa serba salah, semua tak kena , duduk sebelah mana pun rasa tak selesa, maklumlah nak buat fitnah jijik rasa dah tak laku lagi tektik lusui bodoh menjaja cerita fitnah dan upah media asing tajaan Soros pun rakyat dah meluat buat tak tahu..!!

    22 tahun retorik menipu menfitnah akhir nyawa menunggu sakarat semakin sepi, gelisah cemas tak keruan.

    Lagu wawasan 2020 - Bukan Salah Saya Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 Bukan Salah Saya
    Bukan impian malah kenyataan
    Bersama anakcucu kroni jayakan
    Bla.. bla.. blahh .. boleh blah..
    Berambos lah bla.. bla.. blaahh...
    ..... bla covit19.. blahh.. bole blah.. bla
    Bls.. bla covit19.. bla.. blaa..!!
    Wawasan 2020, Bukan Salah Saya
    Wawasan 2020 Salahkan Covit19
    Malaysia Boleh..!!

    Sejak atok tertebuk muka sendiri , atok lansung tak bunyi lagi..!!Semua serba salah, semua tak menjadi. Atok sepi, Tok Wan sepi Boboi sepi malah Ebiet pergi Kedah pegawainya tak keruan gebang melatah..!!

    Kita tengok pemula episod baru sang atok lidah bercabang fitnah jijik 18. Mei 2020 nanti.. ke mana haluan atok dan boboi pergi membawa dirinya yang sepi..!

    Karma datang dan pergi akhirnya kelepap kat muka sendiri , akibat ter tebuk muka sendiri..

    Sekian.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum warahmatullah wabaraqatuh..
    Saya mencari perawat disekitar.. untuk rawatan secara dekat, saya termakan makanan yang sudah dikenakan ilmu guna-guna, setiap hari ada saja benda halus di hantar kepada saya.badan saya ditumpangi 4 buah keluarga yang memakai pendamping ghaib.
    email saya, nombor pengamal perubatan : tubuhsatu@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat