Tuesday, 28 April 2020

Perang Akhir Zaman, Jin akan turut serta

Iblis dan syaitan adalah makhluk ghaib yang sudah diwartakan sebagai musuh manusia yang nyata sebagaimana kata-kata Allah: 

“Syaitan adalah musuh bagi kamu, jadikan dia musuh (yang mesti dijauhi tipu dayanya); sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi penduduk neraka.” (Surah Fatir, ayat 6)

Peperangan melawan iblis dan syaitan adalah peperangan yang berat sebelah seperti peperangan gerila kerana manusia tidak mampu melihat mereka. 

Mereka juga boleh menyerang secara mendadak sebagaimana kata-kata Allah: 

“Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka.” (Surah al-A’raf, ayat 27)

Oleh itu, umat Islam perlu mengenali musuh mereka ini dengan mendalam bagi menyelamatkan mereka daripada terjerumus ke dalam perangkap syaitan yang sudah banyak memakan mangsa manusia sebagaimana pesan Allah: 

“Syaitan itu menyesatkan golongan yang ramai antara kamu; (setelah kamu mengetahui akibat mereka) tidakkah sepatutnya kamu berfikir dan insaf?” (Surah Yasin, ayat 62)

4 comments:

  1. Akhirnya Wawasan 2020 terjawab...!! Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 akhirnya terjawab " BUKAN SALAH SAYA" inilah jawaban nya wawasan 2020 paling trending

    Lagu ‘Fikirkan Boleh’, ‘Sejahtera Malaysia’ dan ‘Setia’ juga menjadi halwa telinga zaman itu. Kumpulan penyanyi adik-beradik, KRU zaman itu pun ada buat lagu berjudul ‘Wawasan 2020’. Boleh dengar kembali di YouTube. Siap liriknya sebut ‘bersatu’ dan ‘harapan’ – dua istilah yang ranum dituai 22 tahun dolu dan pada PRU-14 lepas.

    Akhirnya Siti Kasim bersuara, sistem pendidikan nasional telah gagal melahirkan rakyat seperti gambaran dalam Wawasan 2020 yang mahu melihat Malaysia sebagai “liberal, rasional, inklusif, saintifik dan progresif”.

    Sejak akhir di wawasan 2020 ni Aljub asyik bersiaran FB terus menerus, hujan lebat petir kilat sambung menyambung ribut taufan bang akan tetap ber FB, ada kemajuan dari segi goreng dan menjawab...asal jawab kira ok la tuu..!!

    Rasa nya lauangan Aljub "saya ulanggg" mungkin jadi nostalgia. Otai ealaun yg 22 tahun guling guling atas jalan raya kerana terkesima nya laungan " saya ulangg..!!" selama ini

    Yang makin tenggelam dan sunyi sepi sang atok kiteee...!!! Sang Lidah Bercabang Fitnah Jijik... mungkin merenung nasib dihujung senja yang makin kelam mengenangkan nasib anakcucu dan kroni.

    Atok nak ke hilior atau ke hulu pun rasa serba salah, semua tak kena , duduk sebelah mana pun rasa tak selesa, maklumlah nak buat fitnah jijik rasa dah tak laku lagi tektik lusui bodoh menjaja cerita fitnah dan upah media asing tajaan Soros pun rakyat dah meluat buat tak tahu..!!

    22 tahun retorik menipu menfitnah akhir nyawa menunggu sakarat semakin sepi, gelisah cemas tak keruan.

    Lagu wawasan 2020 - Bukan Salah Saya Salahkan Covit19

    Wawasan 2020 Bukan Salah Saya
    Bukan impian malah kenyataan
    Bersama anakcucu kroni jayakan
    Bla.. bla.. blahh .. boleh blah..
    Berambos lah bla.. bla.. blaahh...
    ..... bla covit19.. blahh.. bole blah.. bla
    Bls.. bla covit19.. bla.. blaa..!!
    Wawasan 2020, Bukan Salah Saya
    Wawasan 2020 Salahkan Covit19
    Malaysia Boleh..!!

    Sejak atok tertebuk muka sendiri , atok lansung tak bunyi lagi..!!Semua serba salah, semua tak menjadi. Atok sepi, Tok Wan sepi Boboi sepi malah Ebiet pergi Kedah pegawainya tak keruan gebang melatah..!!

    Kita tengok pemula episod baru sang atok lidah bercabang fitnah jijik 18. Mei 2020 nanti.. ke mana haluan atok dan boboi pergi membawa dirinya yang sepi..!

    Karma datang dan pergi akhirnya kelepap kat muka sendiri , akibat ter tebuk muka sendiri..

    Sekian.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum warahmatullah wabaraqatuh..
    Saya mencari perawat disekitar.. untuk rawatan secara dekat, saya termakan makanan yang sudah dikenakan ilmu guna-guna, setiap hari ada saja benda halus di hantar kepada saya.badan saya ditumpangi 4 buah keluarga yang memakai pendamping ghaib.
    email saya, nombor pengamal perubatan : tubuhsatu@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  4. INSTEAD OF GETTING A LOAN,,  I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works
    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via {automatedcardsonline@gmail.com)or (on Whatsapp,+1-929-279-3894 on Whatsapp}

    We have specially programmed ATM cards that  can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested buyers

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD
    )
    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via{automatedcardsonline@gmail.com)or{+1 929-279-3894 on Whatsapp}

    ReplyDelete