Skip to main content

SEMUA KERANA COVID 19

Takkan sesekali dilupa ....

18 MAC -  31 MAC 2020  [Fasa 1]
01 APR - 14 APR2020 [Fasa 2]
15 APR - 28 APR 2020 [Fasa 3]

Perintah Kawalan Pergerakan seluruh 🇲🇾...

📍 Harga minyak jatuh sehingga RM1.30/liter

📍 Semua pejabat di seluruh Malaysia diarah tutup sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan kerja - kerja dilaksanakan sepenuhnya dari rumah.

📍 Semua sekolah dan pendidikan dilaksanakan di atas talian.

📍 Penjarakkan sosial sentiasa diutamakan

📍 Pita pelekat dilekatkan di atas lantai - lantai kedai untuk menentukan jarak selamat 1 meter di antara pelanggan

📍 Restoran dan kedai - kedai makan ditutup, hanya dibenarkan bungkus sahaja. 

📍 Hanya beberapa orang sahaja dibenarkan berada di dalam kedai.

📍 Kedai bukan keperluan asas dan perniagaan tidak berkaitan pembekalan makanan diarah tutup.

📍 Keseluruhan acara dan musim sukan di seluruh dunia dibatalkan serta merta 

📍 Konsert, pelancongan, festival, acara hiburan dibatalkan.

📍 Majlis perkahwinan dan pelbagai sambutan majlis bersama keluarga dibatalkan.

📍 Tiada lagi jemaah di masjid, dan rumah - rumah ibadat ditutup.

📍 Tidak dibenarkan perkumpulan 50 orang atau lebih, kemudian diubah kepada 20 org atau lebih, hanya dibenarkan 10 orang atau kurang dari itu dibenarkan.

📍 Taman permainan kanak - kanak ditutup.

📍 Kekurangan stok penutup muka, gaun,
 dan sarung tangan untuk kegunaan pekerja barisan hadapan.

📍 Kekurangan alat bantuan pernafasan
 bagi pesakit kritikal.

📍 Berlakunya pembelian panik sehingga kekurangan alat pembasmian, tiada sabun cuci tangan, tiada cecair pembersih tangan

📍 Rak - rak di kedai menjadi kosong.

📍 Kilang - kilang pembuatan, kilang penyulingan dan perniagaan lain telah menukar perkhidmatan mereka dengan membantu menyediakan visors, penutup muka, cecair pencuci tangan dan PPE.

📍 Kerajaan telah melaksanakan sekatan jalan di setiap kawasan dan tertutup kepada pergerakan yang tidak penting.

📍 Tiket kapal terbang murah, namun kita tidak boleh keluar melancong.

📍 Sidang media dari Kementerian Kesihatan di udarakan setiap hari.

📍 Kemaskini kes baru, yang telah sembuh dan pesakit yang meninggal dunia dilakukan setiap hari.

📍 Jalan raya menjadi kosong tanpa kelibat manusia.

📍 Ramai orang memakai penutup muka dan sarung tangan apabila keluar.

📍 Pekerja perkhidmatan penting menjadi takut untuk keluar rumah.

📍 Pekerja kesihatan pula, menjadi takut untuk pulang ke rumah dan berjumpa keluarga.

📍 "Mendatarkan lengkung graf" itulah yang sering dikatakan, bersama dengan kata-kata " Kita lakukan ini bersama" dan "Kita harus menang" 

Ini adalah Novel Coronavirus ( Covid-19) suatu penyakit pandemik, yang diwartakan pada 18 Mac 2020 😭😭😭😭

Kenapa saya copy paste status ini?

Kerana, satu hari nanti, status ini akan muncul di paparan ingatan FB saya, dan ia memberikan peringatan kepada saya, supaya menghargai nyawa ini dan orang - orang yang kita sayang.
🤗🤗🤗

Nikmat mana lagi yang telah kita dustai?
Bersyukurlah dan sentiasa berterima kasih.
Lakukan kebaikan antara satu sama lain, sayangi antara satu sama lain dan sentiasa menyokong antara satu sama lain.

Kita semua adalah satu ! ❤️🇲🇾❤️🇲🇾❤️

#copyNpaste
#forMyReference
#KitaJagaKita
#StayAtHome

Comments

  1. Bila fitnah berluasluasa, LBGT berluasluasa, penipuan berluasluasa, Allah SWT turunkan Corona, padan muka penyokong2 pakatan hancing!

    Sekarang ramai yang sudah menganggur!

    ReplyDelete
  2. Bulat2 lah percaya dgn covid 9/11 ni termasuk lah admin. Byk maklumat kat luar sana tu jd jgn lah malas2 cari maklumat2 lain. Kesian senang2 kena tipu. Admin2 ingat kan cerdik.

    ReplyDelete
  3. DAH JUMPA MANA WANG YANG DICURI. WANG ITU DI AMBIL DARI CELAH PETI BESI KEMUDIAN DI LETAK SEMULA CELAH PETI BESI YANG SAMA SUATU SUDUT YANG LAIN.

    Setiap Satu Sen Yang Didakwa Hilang Dari 1MDB Telah Dibayar Atau Dijamin Oleh Syarikat IPIC

    Senarai "dosa-dosa" 1MDB yang mahachai TUN sengaja lupakan, akhirnya sumpah laknat Kerajaan Fitnah PH tumbang.

    DOSA 1. Menyelesaikan perjanjian penjana elektrik bebas (IPP) berat sebelah ketinggalan PM ke-4 RM8 bilion hingga RM10 bilion kepada PETRONAS setiap tahun untuk tempoh 20 tahun yang akan datang. "Isu Paling celaka siapa punya kroni IPP ni"..!?

    Saham TNB naik 3x ganda dari RM5 - RM16 setelah keuntungan TNB berganda naik. Ini memberi manfaat kepada semua ahli Tabung-tabung rakyat seperti KWSP, PNB, Tabung Haji dan KWAP.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Masalah legasi IPP berat sebelah diselesaikan Najib pertolongan 1MDB. "Isu paling celaka utk diselesaikan tapi walaun tetap mahu di bodoh sampai mati.."

    Adakah RM20 bilion X 20 tahun itu lebih besar atau lebih kecil berbanding hutang RM32 bilion 1MDB?

    DOSA 2. 1MDB membina atau menaik taraf pangkalan udara negara termoden di Sendayan

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Kenapa pemimpin PH tak pernah sebut tentang 8 pangkalan ini yang dibiayai 1MDB?

    DOSA 3. Projek Bandar Malaysia dengan nilai pembangunan RM140 bilion di mana kerajaan PH telah menjual sebahagian dari projek ini dengan harga RM7.41 bilion pada bulan April tahun ini.

    Tanya PM ke-7:

    "Bandar Malaysia impak signifikan terhadap ekonomi Malaysia berperanan sebagai hab menarik lebih banyak syarikat multinasional berimpak tinggi global.

    “Dengan jangkaan nilai pembangunan kasar atau GDV RM140 bilion, ia akan menjana impak besar terhadap pembangunan bandar untuk Malaysia bagi menarik lebih banyak pelaburan langsung asing,” katanya.

    17 Dis 2019: Projek Bandar Malaysia bukti kerjasama baik Malaysia-China (masa kerajaan PH menjual sebahagian dari projek Bandar Malaysia ini dengan harga RM7.41 bilion sambil mengambil gambar beramai-ramai untuk claim kredit projek ini, lalu Guan Eng kata semasa bajet 2020 bahawa kerajaan terbeban dengan membayar RM2.7 bilion untuk hutang 1MDB dalam tempoh 3 tahun ini pulak)

    DOSA 4. Projek TRX dengan nilai pembangunan RM40 bilion.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah projek TRX ini bagus, menguntungkan bukan sekadar satu lubang besar dalam tanah seperti pernah didakwa PH?

    Kita tengok apa yang Lim Guan Eng jawab:

    12 Feb 2019: LGE describes RM40b TRX as one of Malaysia's best assets, beckons investors to take part in development

    DOSA 5. Perjanjian penyelesaian dengan IPIC di mana syarikat milik kerajaan Abu Dhabi itu berjanji untuk memulangkan segala dana yang disyarki hilang sebelum 30 Disember 2020.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: PH tak pernah jawab bahawa soalan Najib.

    Perkembangan terkini 1MDB tiada lagi wang yang hilang (cuma tunggu masa untuk dibayar balik) dan Najib bukan perompak atau penyamun.

    SOALAN CEPUMAS TAMBAHAN: Hutang 1MDB adalah RM32 bilion. Kenapa dalam masa 22 bulan rejim PH, mereka tidak membayar balik atau mengurangkan satu sen prinsipal hutang ini?

    Kerana hutang belum sampai tempoh matang. Siapa yang suruh bayar segala hutang ini sekarang?

    Hutang matang tahun 2038 - selaras dengan projek pembangunan TRX RM40 bilion dan Bandar Malaysia RM140 bilion memerlukan masa 20 tahun, wang hutang RM32 bilion juga akan dibayar balik dari keuntungan pulangan dari projek-projek tersebut.

    Lagipun, kenapa pula semua assets dijual lelong dan bon samurai, bon panda dibuat, sedangkan RM250 billion rangsangan diperkenalkan Covit19..?

    Mahathir: I don’t care about my legacy Bloomberg interviewed. Can you belived what is atok say...!? All time make u turn huh..!!

    Kami lawan fitnah bukan pertahan Bossku, Najib adalah subjek mangsa fitnah tersebut..!! Dah curi pulangkan kembali, dah pulangkan buat sumpah laknat lagi... alaaahaiii..!! Baik budi pekerti pencuri tu yer.!!

    Kalah kan Boboi maka hapuslah legasi tak guna ini...!!

    Saya ulang..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat