Skip to main content

BN vs PH

Teringat semasa di zaman pemerintahan umno dahulu...

Ada beberapa sebab orang benci umno...

1. Pada sesetengah orang bukanlah mereka benci kepada najib sangat. Pada asalnya mereka menyampah pada orang keliling najib seperti ketua ketua bahgian dan menteri dan menteri besar.

Apabila orang keiling yang dibenci itu hari hari berselfie dengan najib dan memuji muji najib maka orang pun jadi meluat dengan najib sekali.

2. Ada pula segelintir yang memang meluat dengan najib. Tetapi apabila ada orang yang dok bodek najib dan hari hari memuji najib maka tak pasal pasal orang itupun dibenci oleh masyarakat.

Maka pemimpin parti dan orang parti ditolak majoriti rakyat.

Moralnya ialah...

Kita ni bukannya semua orang suka. Maka elakkan lah hari hari mencanang nama pemimpin kita kerana takut disebabkan orang meluat dengan kita maka tak pasal pasal orang jadi meluat dengan pemimpin kita sekali.

Perkara seperti ni boleh menjadi over kill kepada parti secara tak langsung.

Agak pelik juga kenapa parti pemerintah tidak mahu belajar dari kejatuhan kerajaan BN dulu...

Agaknya bila wap kuasa dah naik kepala begitulah jadinya...

Apa yang kita benci dahulu kita pula yang buat bila berkuasa...

Comments

  1. C n P dari Laman Reformasi oleh wfauzdin.blogspot.com pro DSAI ...


    Selain itu peralihan kuasa itu juga demi membuka era dan dimensi baru Malaysia di mata dunia dengan ketuanya dipimpin oleh tokoh baharu dan bukannya oleh tokoh yang 'dikitar semula'.. aawwdduuhh...kikiki.!!

    Hakikat yang perlu difahami umum, dan juga oleh Dr Mahathir sendiri, beliau adalah PM yang 'dikitar semua'...aucchh..!!

    BULAN JANUARY PON BERLALU PERGI
    FEBRUARY PULAK MUNCUL KEMBALI
    ALJUBORI@GANGS DAH BRING IT ON KINI
    MAMAK KUTTY ONN KA TAK ONN NIH..!?

    Dari satu sudut, kualiti PM Malaysia ini adalah orang yang diperbuat dari 'bahan sama' ..aawwuuww ooucch..!! yang mana tidak banyak mempunyai perbezaan dengan PM sebelum ini, Dr Mahathir@fossil purba..!!

    Tidak perlu 'dipakai atau dicat dengan apa-apa warna'..ishh..ishh..aauuchh.!! kepada Dr Mahathir ia tetap hakikat atau tokoh sama. Lantaran orang menanti kemunculan dan juga penanganan oleh seorang perdana menteri yang 'fresh'...aawwwuu!! Orang mahu melihat dan menanti apakah perubahan dan pembaharuan yang bakal dilakukan oleh Anwar.


    Aaaauucchhhh..!! ko rase...dah bring it on ke atau tak tuhhh...!!??

    BRING IT ON PLAK KATA MACAI KUTTY
    ALJUBORI VS ATOK RENTA JADI KA TAK NI.?
    KITA ORANG ONN AJER TUNGGU MASA KINI
    ONN NAK TEPUK SAMBIL TAMBAH POP CORN LAGI


    kikikikokoiki..

    MEMASING ACAH POWER ATOK & ALJUBORI
    ONN KA TAK ONN MACAI PANAS TAK HENTI
    KAMI ONN JER NAK TEPUK SE KUAT HATI
    MENANG JDI ARANG KALAH JDI ABU YER NNNTI..!!!

    kikikikiki...

    Macai aljubori dah bring it on... atok jer acah acah power nak on ke tak on ..tapi nnpk gaye macam tak on pun...kikiki..!!

    kita orang nak onn kasi tepuk ajerr nihh...


    kikikikiki...!

    FORMULAACAHPOWER = HAAH TEPUK + BMF

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat