Skip to main content

Bersatu Teguh Bercerai Roboh

Kata-kata nasihat amat menyukarkan bagi orang bodoh, sebagaimana sukarnya berjalan di atas jalan yang tidak rata bagi seorang tua.

Nampaknya sudah bertahun tahun masalah keahlian masih belum selesai didalam parti bersatu.

Nampak seperti begitu susah untuk mentadbir sebuah parti kecil berbanding mentadbir parti besar.

Agaknya apakah agenda yang sedang elitis di dalam bersatu sedang mainkan?

Terlalu banyak membuat perkara magik hanya membuatkan orang hilang kepercayaan kepada Tun...

Tak perlu lah nak block sekiranya ada ahli yang ingin bertanding. 

Biarkan ramai yang bertanding agar masing masing mendapat pengalaman baru dan ia akan menjadi satu ilmu baru bagi mereka.

Kita tidak mahu apabila terlalu menyekat orang menjadi pandai akhirnya parti itu dihuni oleh orang orang bangang semata mata.

Takkan lah kita mahu orang bangang memimpin negara?

Cukup cukuplah isu isu pelik yang berlaku sekarang ini, jangan dibiarkan kebangangan itu diwariskan kepada anak anak muda pula...

Janganlah rasa teruja apabila tiba tiba ada orang bersuara lembut dengan kata kata manis menjemput anda menghadiri mesyuarat parti bersatu.

Mereka bukanlah mahu meraikan anda tapi sebaliknya mereka mahu mencukupkan korum mesyuarat semata mata.

Selepas habis bersidang mereka pun tidak mengenali anda kembali.

Agak memalukan juga kerana pemimpin tertinggi parti bersatu adalah dikalangan mereka yang pernah menjadi pemimpin didalam parti umno puluhan tahun.

Sepatutnya mereka lebih cekap dalam menjalankan persidangan parti namun apa yang kita lihat mereka seolah olah seperti baru beroganisasi.

Nampak seperti selama mereka menjadi pemimpin mereka hanya mengharapkan orang bawahan untuk mengurus dan mentadbir parti.

Apabila mesyuarat perlu ditangguh itu memberi satu signal bahawa ada masalah yang tidak boleh diselesaikan hingga memaksa pihak pengurusan menangguhkannya.

Sudah bertahun tahun parti ini wujud  namun masalah keahlian masih belum dapat diselesaikan.

Sebenarnya mereka bukan sahaja tidak berpengalaman tetapi tidak mahu belajar.

Mereka beranggapan segala galanya boleh selesai hanya dengan menggunakan kuasa.

Kita boleh meramalkan parti ini akan terkubur sebaik sahaja Tun bukan lagi Perdana Menteri.

Dalam usaha mahu mengaburi mata rakyat saya menjangkakan mesyuarat cawangan cawangan parti bersatu pastinya akan dihadiri oleh bukan ahli bagi meramaikan jumlah kehadiran.

Strategi begini pernah mereka lakukan semasa mereka didalam umno dahulu.

Tektik begini nampak seperti bijak tapi sebenarnya ia adalah satu sabotaj kepada parti.

Saya agak terkejut apabila diberitahu bahawa ada kedapatan ketua ketua cawangan umno tiba tiba menjadi ketua cawangan di dalam parti bersatu sebaik sahaja pemilihan parti bersatu mahu diadakan.

Nampaknya kes salin kulit bukan sahaja boleh berlaku dalam memohon projek kerajaan tetapi salin logo juga boleh diadakan dalam parti berstatus pening ini.

Rupa rupanya terlalu lama duduk diatas bukanlah satu kayu ukur mampu menguruskan parti.

Mungkin Parti bersatu perlu mendapatkan sedikit tunjuk ajar daripada Ku Nan bagaimana mahu menguruskan parti agar line up yang pucuk pimpinan mahukan boleh menang satu papan dalam pertandingan ini.

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat