Skip to main content

Bersatu Parti Pening

Melihat kepada senario politik negara pada hari ini hampir kesemua parti melayu mengalami satu sumpahan yakni bertelagah sesama sendiri didalam parti masing masing.

Andaikata kesemua parti politik ini diharamkan sekalipun besar kemungkinan orang melayu tetap juga akan bertelagah.

Mungkin masa itu pertelagahan lakibini akan menjadi lebih rancak pula kerana dah takde orang lain untuk di ajak bergaduh.

Skang ni kalau tak gaduh bukan melayu namanya...

Gaduh ngan cina, gaduh ngan india, gaduh sesama melayu dan skang ni dalam satu partipun tetap nak gaduh juga...

Teringat semasa aktif politik suatu masa dahulu diwaktu pemilihan.

Kami kalau nak bertanding kami akan bertanding menggunakan perbagai strategi untuk memenangi hati ahli agar mengundi kami.

Tapi zaman skarang mereka menggunakan tektikal kotor iaitu membuang ahli ke tempat lain supaya tidak layak mengundi.

Agaknya nanti pada masa pru akan datang, mereka akan memindahkan rakyat malaysia ke negara lain pula supaya tidak boleh mengundi...

Saya sebenarnya agak tertarik dengan sistem mengundi yang dilakukan oleh parti PKR.

Saya lihat sistemnya lebih telus berbanding dengan parti parti lain.

Mereka membenarkan ahli ahli membayar yuran tahunan pada hari mengundi bagi melayakkan ahli ahli untuk mengundi calon masing masing.

Tidak berlaku penyalahgunaan teknikal untuk menafikan hak ahli untuk mengundi.

Cuma masalahnya bila dah kalah berlaku pergaduhan itu memang tak dapat di elakkan sebab biasa lah orang kalah mestilah kecewa.

Namun sistem itu lebih telus dan adil kepada ahli ahli.

Berbanding dengan parti lain yang mensyaratkan jangkawaktu untuk membayar yuran dan apabila ahli nak bayar yuran mereka tutup pejabat.

Ini parti pening...😁😁😁

Secara peribadi saya ingin mengucapkan syabas kepada sahabat saya yakni Syed Razif dari parti bersatu yang terus berjuang melawan kleptokrasi dan kronisma didalam parti dan kerajaan negeri perak.

Dengan wujudnya orang sebeginilah yang membuatkan syaitan perlu bekerja lebih keras lagi.

Namun sokongan dari rakan rakan dan rakyat bawahan mampu membuatkan kebenaran berada di landasan yang betul.

Kita tidak boleh nak mengharapkan pemimpin atasan kerana golongan elitis hanya memenangkan kumpulan elitis mereka sahaja.

Saya sebenarnya tidak mahu masuk campur didalam pemilihan parti Bersatu. Tapi melihatkan rakan rakan saya dianiaya dan dinafikan hak mereka sebagai ahli mulalah hati saya tidak tenteram.

Ia membuatkan keringat tua ini menjadi bersemangat.

Nak harapkan orang muda nampaknya mereka sudah berjaya dilalikan dengan dedak sekupang dua sekilo...

Dapat berselfie dengan pemimpin pun bagi mereka sudah mencukupi untuk digelar sebagai pejuang...

Kadangkala apabila difikir fikirkan apa yang susah sangat untuk mentadbir sebuah parti kecil seperti parti bersatu ini?

Sekiranya pemimpin mengikut peraturan dan menjalankan tanggungjawab mereka dengan baik maka tidak ada ahli yang boleh menidakkan keputusan pemimpin.

Tapi malangnya apabila pemimpin sendiri sudah gelong maka mereka menggunakan kuasa untuk membunuh kepercayaan ahli ahli sendiri terhadap parti.

Contohnya...

Bila sudah sah mereka itu adalah ahli maka benarkan lah saja mereka untuk menjalankan hak tanggungjawab mereka untuk bertanding dan mengundi.

Tapi malangnya pemimpin bersatu ini tidak yakin akan sokongan terhadap mereka. 

Mereka sedar mereka menjadi pemimpin kerana bernasib baik dan bukan kerana mereka adalah terbaik.

Sebagai rakyat marhaen mungkin kita boleh buat sesuatu untuk menyampaikan satu signal jelas kepada Tun selaku pengerusi parti bersatu berkenaan kebobrokan pimpinan parti bersatu.

Sebagai orang melayu agak tidak beradab sekiranya kita menegur pemimpin tertinggi kerana menegur pemimpin akan membuatkan ego mereka tercabar.

Maka kita perlu bertindak secara politik juga.

Untuk membuatkan elitis bersatu ini tersentak ialah Yb Mazlee perlu bertanding didalam jawatan tertinggi parti, sekurang kurangnya jawatan Naib presiden parti.

Malah kita akan berkempen secara terbuka untuk memenangkan mazlee.

Buktikan tanpa jawatan menteri, mazlee mampu menang kerana sokongan rakyat yang mahukan ahli bersatu memilih beliau dan ini akan memberi satu tamparan kepada Tun agar memandang ke bawah untuk memperbetulkan pentadbiran parti bersatu yang sudah terlalu korup.

Comments

  1. Eloklah cari parti yang benar benar berfungsi untuk islam dan bumiputera dan rakyat seluruhnya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat