Friday 20 December 2013

Ancaman Rampasan Kuasa: Telahan KDN Tepat

Bagai banjir menyerang Kuantan, begitulah juga berlaku di media media yang dahulunya begitu kuat mempertahankan kerajaan UBN selepas Pru 12 dan semasa Pru 13 yang lepas kini beralih arah apabila tiba tiba menyerang perdana menteri yang dahulunya amat mereka kasihi. 

Memang seperti diduga sebenarnya punca kemarahan mereka adalah lebih kepada sumber kewangan. Umum sudah pun mengetahui bagaimana blogger bloger kerajaan sememangnya disediakan dengan beberpa peruntukan seperti token ataupun program program yang sengaja diadakan atas nama media untuk kumpulan kumpulan blogger tertentu mendapatkan sumber kewangan.

Namun apabila kerajaan najib cuba mengurangkan kebergantungan kepada blogger blogger ini, mulalah blogger makan tuan. Anjing mana yang tak menyalak kalau makanannya dicatu. Anjing anjing ini pun sebenarnya cukup memahami bahawa kewangan negara pun sudah semakin tenat tetapi mereka pun behak juga diberi makan. Mereka juga sudah mengetahui betapa najib terlalu memanjakan isterinya sahaja.

Makan makan sambil bersembang dengan rosmah tidak dapat mengenyangkan perut mereka. Kursus kursus blogging dan diberi seaneka gajet gajet juga tidak dapat mengenyangkan perut mereka.

Lihat sahaja beberapa contoh blogger blogger dibawah. Sebenarnya ramai lagi contoh tapi cukuplah sekadar 4 nama gah ini yang dilihat sedang menyerang najib dan kerajaannya. Mungkin juga sudah ada gerakan untuk menjatuhkan najib daripada dalam umno. 

Mungkin itulah sebabnya tiba tiba KDN seakan akan takut kepada bayang bayang apabila mewar warkan ada agenda rampasan kuasa akan berlaku tetapi ianya bukanlah daripada Pakatan Rakyat, sebaliknya daripada orang orang Umno sendiri.


http://dinturtle.blogspot.com/2013/12/bancian-apakah-anda-mahu-najib-berundur.html


http://malayrights.blogspot.com/2013/12/pejabat-perdana-menteri-gagal.html


http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/12/gomo-hentam-pmo-kaw-kaw-agar-beliau.html


http://gelombangkick.blogspot.com/2013/12/tengok-tnb-tipu-rakyat-selamber-jer-ada.html

No comments:

Post a Comment

Jangan jadi alat di akhir zaman

Pada akhir zaman ini, budaya fitnah dilihat berleluasa dalam masyarakat sehingga kadangkala sukar untuk mengenal pasti antara pihak yang ben...