Skip to main content

Yang Dipertuan Agong Sudah Perkenan

Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah telah memberikan perkenan dengan pelan gabungan parti politik baharu dan senarai pentadbiran baharu yang diusulkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir menurut sumber.

Tun Mahathir yang telah mempersembahkan cadangan penubuhan kerajaan baharu dengan kemasukan Parti UMNO, PAS, Warisan dan GPS manakala Parti DAP, PKR dan PAN digugurkan daripada Gabungan Pakatan Harapan. Menteri Ekonomi Malaysia yang juga YB Datuk Seri Azmin Ali, dijangka akan keluar parti PKR bersama Wakil Rakyat mereka dan akan menyokong kepimpinan Tun Dr Mahathir untuk menubuhkan Kerajaan baharu seterusnya kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia.

 Menurut sumber, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah telah memohon pemimpin – pemimpin parti pembangkang yang menyokong Tun Dr Mahathir untuk hadir menyatakan sendiri kesediaan parti – parti tersebut untuk menyokong kepimpinan Tun Dr Mahathir. Turut dilihat beberapa Pemimpin – pemimpin parti seperti Datuk Seri Zahid Hamidi, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Datuk Seri Shafie Afdal, Datuk Seri Abang Johari Tun Openg masuk kedalam perkarangan Istana Negara dipercayai untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong.

Memurut Sumber juga Tun Mahathir mempunyai lebih daripada 130 sokongan dari wakil rakyat dan ianya untuk menumbuhkan Kerajaan Campuran yang Baharu.

Comments

  1. bro, petik nama ydpa ni bro confirm ydpa perkenan? jangan nanti terfitnah ydpa pulak...hati-hati petik berita...

    ReplyDelete
  2. Ada pemimpin hancing bacin kata coupe de'ketat yang tak menjadi! Suka2 engkaulah labu, cope de'ketat ke, coupe de'longgar ke, coupe de'loose ke, ada kami peduli?

    Yang bermasalah adalah pakatan hancing bacin bukannya rakyat!

    Kah..kah...kah...

    ReplyDelete
  3. Dalam Islam ajar tabayyun...kalau tengok puak-puak yang ngaku parti Islam ni dari pemimpin sampai pencacai, ramai yang tak ikut pun seruan Islam untuk tabayyun malah siap buat fitnah lagi...sungguh memalukan...gaya Bahasa pun sangat memalukan rasulullah saw...

    ReplyDelete
  4. BEFORE.....betapa hipokritnya Blog Reformasi Aljub (himpunan kopi pes)

    MAHATHIR KINI LAYAK DIANUGERAHKAN GELARAN TOKOH PENGKHIANAT NEGARA
    Shahbudin Husin 24 February 2020Politik

    Perkembangan politik sejak semalam.
    Kumpulan yang berkubu di hotel Sheraton ini diketuai oleh penjenayah diburu rakyat, Azmin Ali. Jangan lupa Azmin adalah penjenayah samburit yang sedang diburu oleh rakyat negara ini walaupun dia terlepas dari cekupan polis setelah ada restu dari Mahaguru Firaun tua.

    menjadi tanggungjawab semua orang Melayu memberi mesej yang jelas kepada Mahathir untuk melakukan peralihan kuasa dan bukannya membentuk kerajaan Pengkhianat Nasional. Jangan awal sangat mencemar maruah.

    Kelak tahi terpalit ke muka pengkhianatan itu diketuai oleh Tun Mahathir sendiri yang berjawatan Perdana Menteri melalui mandat rakyat yang diberi kepada PH yang bertanding menggunakan logo PKR dalam PRU14 lalu.

    dalam usia 95 tahun, Mahathir masih bersifat macam anjing yang makan tahi tetapi tetap akan menciumnya kalaupun sudah tidak berselera lagi kerana ketiadaan gigi dan hilang rasa. Namun jelas dan nyata Mahathir tetap memiliki tabiat anjing itu, menghidu walaupun tidak makan.

    terbukti Tun Mahathir dalam usia tua 95 yang bila-bila masa saja nyawanya boleh dicabut Tuhan telah membuktikan beliau bukan saja mengkhianati dirinya sendiri sebagai seorang manusia dan muslim, malah khianat kepada Anwar yang sudi memaaf dan menerimanya sebagai rakan seperjuangan serta khianat juga kepada seluruh orang yang selama ini mempercayai dianya telah berubah serta insaf.

    Berpuluh tahun orang melayu berpecah belah...dari tahun 1987 membawa pula ke gahun 1998 dan kemudian lagi sekali pada tahun 2008 dan 2016...

    1987 dia mengajak orang melayu membenci pas...tengku razalie dan parti semanggat 46

    1998 dia mengajak orang melayu membenci anwar dan pas..

    2008 dia mengajak rakyat membenci pak lah badawi...anwar dan pas

    2016 dia mengajak rakyat dan orang melayu membenci umno,pas dan dato seri najib....

    2020 dia mengajak membenci anwar sekali lagi...dan kali ini bergabung pula dengan pas dan najib juga umno semula

    Setelah puluhan tahun dia telah melahirkan ahli politik melayu yang boleh di jual beli tidak berprinsip dan tidak bermaruah....itu lah jasa orang tua bangsat ini kepada orang melayu...kepada negara dan kepada negara...

    Atas semua yang dilakukannya, Tun Mahathir pada hakikatnya layak diberikan anugerah Tokoh Pengkhianat Negara.

    AFTER..turn 360^

    Mereka yang menganggap bahawa Tun Mahathir tak mahu serahkan kuasa kepada DS Anwar (termasuk aku) adalah silap. Buktinya Tun Mahathir letak jawatan hari ini untuk memberikan laluan kepada DS Anwar untuk menjadi PM.

    Mereka yang menganggap DS Anwar gelojoh dan tamakkan kuasa juga silap. Buktinya hari ini DS Anwar sendiri merayu supaya Tun Mahathir kekal PM demi

    Dakwaan yang mengatakan Tun Mahathir akan berpaling dari PH dan kembali kepada Umno juga ternyata meleset. Buktinya Tun Mahathir berasa kecewa dan meninggalkan partinya kerana Ahli Majlis Tertinggi Bersatu mahu bekerjasama dengan Umno.

    Maka selepas ini, mari kita buangkan prasangka buruk dan rapatkan saf serta kukuhkan perpaduan.

    Jangan lagi ada kata-kata nista dilemparkan buat dua insan hebat ini yang niatnya hanya untuk memperbaiki negara ini

    Lu fikir sindriii...!! bila aroma jubo dijulang dulu letak perfume wangi aroma jubo tetap terhidu..

    ReplyDelete
  5. Diberitakan Gabungan Pakatan Nasional menyokong kerajaan yang dipilih nanti hingga habis penggal.

    Dipercayai SPR yang dikuasai boleh DAP dan PKR@ Anwar sudah menjalankan aktiviti persempadanan semula. Ribuan pelancung Cina yang hilang sengaja disimpan untuk tujuan Pilihan Raya akan datang.

    Anwar dan DAP amat gelisah cemas dan marah usaha usaha untuk menguasai SPT tersekat ditengah jalan. Peluang manipulasi sistem PRU akan datang terbantut dan tersekat ditengah jalan.

    Sumpah laknat jadi kenyataan dan PH hancur berkecai betapa besarnya pengorbanan boss ku Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pun menyokong rancangan kerajaan baharu itu walaupun Dr Mahathir bertegas Najib mesti menghadapi tindakan undang-undang atas pertuduhan yang dilakukan.

    Jika Najib memikirkan kepentingan diri dan populariti beliau yang sedang mencanak sekarang tentulah beliau akan menentang sebarang usaha membentuk kerajaan bersama Dr Mahathir. Namun bagi pemimpin UMNO dan Pas, agenda Melayu dan Islam dalam kerajaan lebih penting daripada kedudukan mereka.

    Selagi mahkamah belum jatuhkan hukuman sesorang itu belum dituduh bersalah ..

    DAP LGE terdesak untuk sokongan dari Tun (selama ini DAP dan PKR yg sabotaj Tun) hingga menuduh pemimpin kleptokrasi global utk menjadi kerajaan... Tokong hanya tunggu masa kes kamu dibongkar...!!

    Bila kerajaan Islam dibentuk tangkap Lim Guan Eng dan konco konco DAP dan bongkar semula kes kes rasuah nya. Mujahit juga perlu di soal suasat tubuhkan RCI dengan penjualan assets Tabung Haji

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat