Skip to main content

Inilah Zamannya

𝙕𝘼𝙈𝘼𝙉 𝙃𝙐𝙍𝙐 𝙃𝘼𝙍𝘼 𝙈𝙀𝙉𝙂𝙐𝙅𝙄 𝙆𝙀𝙄𝙈𝘼𝙉𝘼𝙉

Syair yang telah ditulis oleh Almarhum Hazrat Sheikhul Hadis Maulana Said Ahmad Khan r.h..

Al-Madani Rahimahullah Ta'ala 30 tahun yang lepas. 

Beliau seorang Ulama besar Madinah. 

"Kamu tidak akan nampak lagi kesetian dan kejujuran , zaman yang begitu pelik akan datang tidak lama lagi...Peliharalah Iman dan Agama kamu, satu zaman yang sangat pelik sedang datang tidak lama lagi... 

Zaman yang memelihara agama telah menjadi lebih susah daripada memelihara nyawa.. "Mungkin zaman yang dimaksudkan itu adalah zaman sekarang...

Zaman yang sangat pelik.. Masjid² ditutup.. Orang tidak lagi memenuhi saf² masjid.. Orang sudah lupa solat Jumaat.

Masing-masing merasa ragu dan bertanya...

Adakah hari ini ada Solat Jumaat??
Adakah hari ini masjid dibuka??

Lama kelamaan orang pun meninggalkan solat Jumaat. 
Lama kelamaan orang pun tinggalkan masjid dan surau. 
Pasar² dipenuhi.. 
Shopping Mall dipenuhi.. 
Pusat riadah dipenuhi...
Semua tempat dipenuhi melainkan masjid yang menjadi sunyi sepi..

Jagalah (Agama dan perintah²) Allah, Nescaya Dia akan menjagamu.

Jagalah (Agama dan perintah²) Allah, Nescaya kau dapati Dia di hadapanmu (yakni Allah Akan Membantumu).

Lihatlah apa yang berlaku sekarang. Gunakanlah akal yang Allah kurniakan kepada kita. 

Ramai orang tidak peduli. 
Ramai orang tidak endahkan. 
Ramai orang yang tidak mahu berfikir. 
Semuanya sibuk dengan Urusan dunia. 
Semuanya sibuk memikirkan diri sendiri. 
Tiada lagi yang memikirkan masalah ummah. 
Tiada lagi yang berfikir cara untuk menyedarkan ummat Rasulullah S.A.W. 😪
Tiada lagi yang memperingatkan soal fitnah Dajjal. 

Para agamawan sibuk mendampingi penguasa. 
Para agamawan sibuk mencari popularity
Para Agamawan sibuk berbalah dan berdebat.
Para Agamawan sibuk mengejar kehidupan mewah dan kesenangan dunia. 

Mereka tidak lagi endahkan ummah. 
Mereka tidak lagi risau dengan apa yang terjadi...
Mereka bermusyawarah dan mengeluarkan fatwa mengikut kehendak penguasa.
Mereka mencari dalil untuk membenarkan yang haram.
Mereka meyakinkan orang ramai agar ikut terjun ke lembah kemurkaan Allah.
Mereka meyakinkan orang ramai agar percaya kepada yahudi nasrani.
Mereka meyakinkan bahawa penjarakkan saf itu dibenarkan agama. 

Kita marah orang kafir yang meruntuhkan masjid....

Tapi kita tidak marah kepada diri kita yang mengosongkan masjid. 

Rasulullah S.A.W dan para sahabat memenuhi masjid ketika berlakunya musibah tapi kita hari ini menjauhi masjid... 

Inilah dia zaman yang pelik.

Zaman yang membuat ummat islam meninggalkan sunnah Rasulullah S.A.W.
Zaman yang telah dinyatakan Rasulullah S.A.W sebagai zaman yang ummatnya seperti buih dilautan.
Zaman yang sukar berpegang kepada sunnah.
Orang ramai mula terjun ke lubang biawak mengikut ulama yang menyesatkan...

[By : Hadrat Maulana Sayyid Ahmad Khan r.h]

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat