Skip to main content

Daripada kau dok troll politik, bahan member sebab lompat parti.

As we speak, virus Covid 19 ni dah pun bertebaran merebak luas ke seluruh dunia yang bermula daripada Wuhan tapi yang peliknya tak pula sampai merebak ke Beijing dan Shanghai. Tak masuk akal kan?

Kalau ikut logic akal, bila negara kena virus berbahaya macam ni, ekonomi mesti merudum dan stock market CONFIRM menjunam. Tapi, dekat China stock market masih still maintain. Yang hairannya Stock Market dekat Amerika dan Negara Eropah punyalah hancur lebur jatuh teruk.

Daripada kau dok troll politik, bahan member sebab lompat parti, meh kau belajar sikit cara macam mana nak lumpuhkan ekonomi negara lain kemudian cara macam mana nak takhluk ekonomi negara tu.

Macam mana nak mendominasi dunia secara TOTAL?

PERANCANGAN CHINA UNTUK ‘UNLEASH THE BEAST’

1. Buat kaji selidik dan cipta satu virus yang berbahaya sampai bawa mati dan tak lupa juga siapkan vaksin/antidote tu sekali.

2. Virus dah siap, dah masak, dah ranum, taburlah virus tu kat satu tempat “so kat sini kita pilih Wuhan lah sebab dia jauh sikit daripada bandar-bandar utama”, kata doctor X kepada doctor Y.

3. Lepas tu tunggu sampai dah merebak teruk, terus buat bangunan hospital untuk rawatan pesakit yang dah kena jangkitan ni.

Lagipun dah memang standby dah semua, projek dah ready, barang-barang semua dah order awal, pekerja buruh pun dah settle awal, sistem perairan dan perparitan pun dah plan cantieekk punya.

Lepas tu barang-barang binaan bangunan tu semua dah pun diorang order dengan stock yang banyak, alah macam kita beli roti gardenia tak ingat orang lain tu.

4. Kena fikirkan satu story untuk mulakan kekecohan biar satu dunia menggelabah cacing pasal virus ni, so destinasi pertama kita, Europe.

5. Dah merebak kat negara lain, so apa yang perlu dibuat, tolong la sikit-sikit tampal lah mana ‘luka-luka’ ekonomi yang dah jadi kat negara tu.

6. Bila virus dah melata ke seluruh negara, dah confirm nanti mesti akan terjadi “Lockdown”, kilang-kilang production semua kena tutup. Pishangggg.

7. Tunggu sikit dalam seminggu dua, stock market akan jatuh dan time harga tengah murah ni lah yang ada cash tu mesti beli saham tu dengan harga tawaran yang mungkin jauh lebih rendah dari harga semasa.

8. Ok dah settle pump beli saham negara luar, kita control balik epidemic ni dalam China, kita dah prepare semua dah pun kan.

9. Kemudian kita rendahkan lagi harga komoditi, mesti kena beli pegangan dalam minyak mentah ni so kita kena beli dalam kuantiti large scale.

10. Ok yang ni best, kita start produktiviti kita macam biasa sementara negara lain semua tengah pening kepala pasal covid-19 ni.

Kita beli semua barang or stock yang mur-mur dalam keadaan crisis ni lepastu kita jual balik dengan harga mahal ala yahudi.

Kalau baca buku tulisan Kolonel China Qiao Liang dan Wang Xiangsui, from 1999, “Unrestricted warfare : China’s Master Plan to Destroy America”. Buku ni ada kat amazon boleh baca. Semua ada dalam tu.

Bukan nak cetuskan panic ke apa, tapi cuba fikir dan renungkan sejenak,
Kenapa Russia dengan Korea Utara boleh rilek tak pening-pening pasal Covid-19 ni? Pasal diorang sekutu rapat China.

Even ada statistic case pun, (Korea Utara tu takyah lah dia memang takkan disclose punya, pasal sape je kena jangkitan memang kena tembak mati.

Ada yang kata fake news tapi ramai je dah tahu pasal North Korea ni macam mana) Russia baru catat dalam 1000 lebih kes dalam tempoh 2-3 minggu pendemic ni jadi.

Tapi negara lain, tuddia kau tengok Korea Selatan, UK, Spain, Italy, dan Asia sampai kita Malaysia pun terpalit jugak kena. Italy lah paling kesian sekali. UK pun kesian jugak pasal ada satu Team bola sampai sudah menunggu bila nak angkat piala Premier League. 

Cumanya yang Wuhan ni, macam mana boleh cepat jadi bebas daripada virus Covid ni?

China akan cakaplah yang diorang dah ambik langkah drastic, proaktif segala macam tu lah untuk mereka mengawal virus ni, antaranya Lockdown full punya.

Tak boleh keluar langsung kalau keluar memang cari nahas lah kena hentak dengan pihak penguatkuasa. Tapi ada satu sudut pandang lagi yang ramai terlepas adalah, diorang dah ada vaksin / antidote tu dan dah pun treat patient-patient yang “terpilih”.

Beijing pula, macam mana diorang boleh tak kena? Kenapa mesti Wuhan? Adakah sebab dia iras-iras Mulan? Pelik bukan? Sekarang Wuhan dah boleh kata nak habis dah rantaian wabak Covid-19 ni. Tapi Amerika dan semua negara-negara yang disebut tadi memang tengah mengalami kegawatan ekonomi. 

Tak mustahil untuk kita katakan yang ekonomi United States of America ni nanti lambat laun akan tumbang sepertimana yang dah dirancang oleh China.

Sebab kalau nak lawan perang, askar Amerika lagi dasyat woo. Macam main Call of Duty la. Nak lawan askar memang China tak boleh menang confirm tak fun punya.

Amerika kot. Diorang negara paling BERKUASA dalam dunia. So takleh lawan askar, kita pakai virus. Senang sikit, tujuan pun sama juga ekonomi pun merudum dan secara tak langsung negara dah vulnerable kata orang kampung.

Nancy Petricia Pelosi ( speaker of the US House of Representative) ni pun mesti ada took part jugak ni, pasal dia pun tak suka Donald Trump tu. Nak kalahkan guna channel Politik susah pulak so baik pakat dengan China jatuhkan Trump dengan penyebaran virus ni.

Presiden China Xi Jinping tu, pakai mask RM1.20 je untuk jenguk pesakit-pesakit yang terkena jangkitan. Logiknya kalau Presiden nak turun padang, mesti protection tiptop, mesti mahu tutup dari atas sampai bawah.

Tapi tak jadi macam tu sebab dia dah pun dapat injection yang berfungsi untuk tahan virus tu daripada menyakitkan dia. Maksudnya apa? Memang dah ada penawar dah untuk virus ni.

Ini cuma teori yang aku baca tak habis je lah. Aku tak mengiyakan dan tidak juga menafikan. Sebab teori covid 19 ni macam-macam versi, yang ni mungkin salah satu dari 6246 versi. Cumanya aku harap kita semua sama-sama tabahlah dalam menghadapi economic meltdown ni. Sakit memang sakit. 

Tapi bak kata PM kita Tan Sri Mahyuddin “ When things get tough, only the toughest can get going”. Jadi be strong guys, we can make it through.

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat