Skip to main content

PRESIDEN UMNO DALAM KETAKUTAN

Zahid Hamidi sekarang hidup diburu bayang-bayangnya sendiri. Selepas tular surat sokongannya kepada Anwar Ibrahim yang tidak pernah dinafikannya, kemudian tular pula audio perbualannya dengan Anwar, ditambah pula dengan kegagalan demi kegagalannya mengemudi UMNO sejak dipilih menjadi Presiden, dia tahu arus penentangan terhadapnya telah bertukar menjadi gelombang.

Pengkhianatannya terhadap perpaduan Melayu/Islam dengan mengemukakan apa yang disebut sebagai jajaran baharu jelas tidak dapat diterima  bukan sahaja oleh akar umbi UMNO tetapi juga oleh orang Melayu dan umat Islam di Malaysia yang sempurna akal fikirannya. Ini menyebabkan gelombang itu menjadi semakin kuat  dari sehari ke sehari.

Yang tinggal menyokong Zahid hanyalah kumpulan pengampu, orang-orang terdesak dan ahli-ahli parti yang mudah diperbodohkan.

Zahid dan konco-konconya sedang berusaha mencuci otak ahli-ahli UMNO secara halus supaya meninggalkan perjuangan ABATA mereka dan menerima pluralisme serta liberalisme yang dibawa oleh Anwar dan PKR sebagai dokongan baharu dengan berselindung di sebalik istilah jajaran baharu.

Zahid tahu Anwar dan PKR terlalu banyak terhutang kepada DAP. Dalam apa keadaan pun Anwar tidak akan tinggalkan DAP. Menerima Anwar sama seperti menerima DAP. Tetapi Zahid tidak kisah kerana baginya UMNO hanyalah tunggangan untuk menyelamatkan diri daripada dihumban ke penjara atas jenayah yang dilakukannya. Dia tidak peduli bagaimana UMNO akan dikenang asalkan dia tidak disumbat ke Sungai Buluh. 

Mesyuarat MT UMNO pada Ahad, 25 April 2021 akan menjadi medan penting bagi Zahid melaksanakan cita-cita jahatnya mengkhianati perpaduan Melayu/Islam. Bagi tujuan itu Zahid merancang empat strategi utama supaya keputusan MT nanti memihak kepadanya.

Empat strategi itu ialah:
- Menggugurkan Shahidan Kassim dari jawatan Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis. Zahid marah kerana ucapan Shahidan di PAU 2021 tidak menyokongnya. Tindakan menggugurkan Shahidan dilakukan pada  24 April 2021, sehari sebelum MT bersidang. Tujuannya adalah untuk menakut-nakutkan ahli MT yang lain.
- Menggantung keahlian Annuar Musa kerana terlalu kuat menolak jajaran baharu yang merugikan Melayu/Islam dan sebab konsisten berpegang pada prinsip No Anwar No DAP. Bagi Zahid, Annuar Musa melakukan dosa besar sebab cuba menyelamatkan perpaduan Melayu/Islam sekali gus menutup peluang agenda plurarisme dan liberalisme Anwar Ibrahim yang diakui sebagai gurunya.
- Memastikan pengundian dalam mesyuarat MT 25 April 2021 dilakukan secara sulit. Ini bagi membolehkannya memanipulasi undi dan menipu angka supaya keputusan mesyuarat selari dengan kehendaknya.
- Menangguhkan pemilihan UMNO tahun ini sebab dia takut jika ada pemilihan dan jawatannya dipertandingkan, dia akan kalah. Bagi seorang yang tidak berprinsip dalam perjuangan sehingga sanggup mencium kaki musuh, hak ahli untuk memilih tidaklah penting. Yang penting adalah kedudukan dan kepentingan peribadinya.
UMNO mesti menghentikan agenda jahat presiden yang terburuk dalam sejarah ini. Kepada ahli-ahli yang benar-benar sayangkan parti dan perjuangan ABATAnya, perhatikanlah keputusan mesyuarat MT pada 25 April. 

Jangan terima bulat-bulat jika keputusan itu hanya menguntungkan orang tertentu tetapi merugikan parti. ini masanya untuk berkata ‘tidak’ kepada pengkhianat perjuangan Melayu/Islam ini.

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat