Skip to main content

Parti Melayu Masih Tidak Berjiwa Melayu

Ramai yang suka sekiranya pilihanraya diadakan secepat mungkin bagi menamatkan kontroversi politik.

Namun begitu parti parti politik didalam perikatan nasional ada sedikit masalah berkenaan dengan pengagihan kerusi bagi calon calon parti masing masing.

Mereka masih belum menemui satu formula bagaimana harus kerusi parlimen dan dun di agihkan dengan adil diantara parti parti komponen.

Sekiranya parlimen dibubarkan pada waktu terdekat ini mungkin kedua dua pihak baik PH mahupun PN akan menghadapi pertelagahan sesama parti komponen.

Mungkin didalam PH agak kurang bermasalah kerana Amanah memang terkenal sebagai parti yang mengikut kata manakala Dap hanya menumpukan kawasan majoriti pengundi cina manakala PKR adalah abang besar yang boleh demand dalam segala hal. Dan pastinya team Tun pula hanya akan menamakan Mukhriz sahaja sebagai calon.

Masalah yang besar pasti melanda didalam Perikatan kerana Umno dan PPBM pasti akan berantakan kerana kerusi PPBM asalnya adalah kerusi Umno. Manakala team Azmin Ali didalam PPBM tidak mempunyai masalah dalam mendapatkan kerusi kerana kerusi mereka asalnya adalah kerusi PKR.

Maka ada baiknya juga pemimpin umno, ppbm dan pas mulakan perbincangan berkenaan pengagihan kerusi sekiranya mereka mahu menghadapi pru dalam keadaan benar benar bersedia.

Kalau tidak mulakan langkah awal maka penyokong penyokong parti akan berantakan pula sekiranya pada minit akhir keputusan dibuat kerana tidak puas hati.

Sejarah lepas lepas kita sudah maklum bahawa penyokong umno ni bukan boleh di buat main, mereka sanggup sabotaj parti kalau tokoh kesayangan mereka tidak diangkat sebagai calon.

Ada yang menuduh kita tidak punya prinsip kerana mendahulukan rakyat dalam perebutan politik kali ini.

Sebenarnya itulah prinsip kita. 

Prinsip kita ialah mendahulukan rakyat terutama melayu Islam manakala prinsip mereka ialah mendahulukan Tun.

Kedua duanya adalah prinsip yang jelas, namun prinsip kita lebih murni dan prinsip mereka pula lebih kepada kepentingan individu.

Kita mempunyai sedikit masalah didalam negara untuk mengeratkan perhubungan sesama kaum melayu.

Ketaksuban kepada tokoh masing masing membuatkan agenda melayu terpinggir dan tercicir.

Kita terlalu dimomokkan dengan ketaksuban kepada tokoh hingga kita akhirnya membunuh kebangkitan perjuangan melayu itu sendiri.

Kita ada ramai tokoh yang mempunyai ribuan dan mungkin jutaan pengikut masing masing seperti Tun, Anwar, Hadi Awang dan Najib.

Malangnya mereka tidak boleh disatukan walaupun mereka adalah melayu, melainkan sekiranya mendapat keuntungan politik.

Gambaran ini menunjukkan bahawa sistem demokrasi hanya memecah belahkan melayu dan menyatukan yang bukan melayu.

Adakah salah sistem ataupun salah pemimpin melayu yang gagal mengawal nafsu?

Apa yang terjadi kepada pemimpin melayu malah kepada orang orang melayu adalah berpunca kerana kurangnya jatidiri melayu.

Ini terjadi adalah kerana sistem pendidikan kita yang telah berjaya meneutralkan jiwa melayu tetapi gagal meneutralkan jiwa bukan melayu.

Orang melayu terlalu suka menghantar anak anak ke luar negara dan membawa pemikiran luar negara kedalam negara apabila mereka balik.

Ada yang balik dari UK dan membawa pemikiran UK spec, ada yang balik dari US dan menjadi US spec, ada yang balik dari Jepun dan menjadi Jepun spec malah ada yang berulang alik ke Thailand pun mahu negara kita menerima cara Thailand.

Ini membuktikan anak anak kita malah kita sendiri pun begitu mudah menerima masuk budaya asing kerana tiadanya jatidiri didalam diri kita.

Beza diantara PH dan PN ialah apabila PH memerintah mereka cepat cepat memperkasakan kaum mereka dan memastikan kaum mereka tidak tercicir.

Manakala kita pula masih lagi terpaksa bermain wayang untuk membuktikan kita adalah satu kerajaan yang adil kepada kaum lain sedangkan majoriti kaum lain lebih berminat kepada PH.

Mungkin ada segelintir kaum lain yang menyokong kita maka adalah lebih baik kita menjaga yang segelintir itu sahaja dan bukannya keseluruhan kerana majoriti dari mereka akan membenamkan kita semula pada pru akan datang.

Diharap umno belajar dari kesilapan mereka bermula pada pru 12 dulu.

Antara nama nama yang meniti di bibir rakyat kerana kesantunan mereka terhadap rakyat ialah Muhyidin Yasin, Ismail sabri dan Annuar musa.

Diharap lebih ramai lagi menteri maju kehadapan dalam membantu dan menyantuni rakyat.

Tiga orang sahaja masih belum cukup untuk memastikan kerajaan ini benar benar hebat.

Apa saja yang Tun buat serba tak menjadi. Mungkin ini adalah pengakhiran kerjaya politik Tun. 

Beliau ibarat payung, diwaktu hujan amat diperlukan, diwaktu panas orang duduk dalam kereta yang ada ekon...

Ada baiknya Tun amalkan kembali pesan bondanya yakni berhenti makan sebelum kenyang... Atau mungkin juga Tun mengamalkan makan bila lapar?

Lapar sangat tu...🤔🤔🤔

Comments

  1. KITA MULAKAN MALAYSIA BARU TANPA MUKA MUKA SUPER HODOH INI LAGI.

    Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

    BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
    SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
    BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
    CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

    Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

    PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

    Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

    ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
    DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
    HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
    BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

    Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

    CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
    KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
    GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
    LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

    Berbeza semasa Atok menguasai kerajaan selama 22 bulan yang hanya menolong kaum kroni, taukeh2 DAP.

    Hari2 mereka bercakap berkenaan sekolah cina, bantuan sekolah cina, abu chin pin, menjaja kepada dunia bahawa Malaysia telah bengkrap.

    Atok mengiktiraf sukatan pelajaran taiwan, tanglong, menghias sekolah secara berlebih2an dengan warna merah, mahukan status bebas tanah2 kampung baru cina dan segala macam perkara berkenaan cina!

    HUMAN RIGHT AMERIKA YG CUBA DIBAWA BARUA BARUA U.S.A DALAM PH TERBONGKAR HIPOKRIT TAHAP DEWA.

    Rusuhan kaum di USA memapatkan hipokrit tahap dewa human right yg cuba dimainkan oleh PH selama ini kes terbaru 'I can't breathe' George Floyd mati ditangan polis kulit putih.

    Ker ini yang puak puak DAP envengalista, pluralist murtad, liberalisma, COMANGO, LGBT, Syiah, SIS G25 Siti Kassim Tony Phua Ambiga, Teresa kok, Street Times Singapork, Sarawak Report Bruno Manson, Justo, Al Gore si gay kawan baik brother, George Bush , Clington ,Obama, Hanna Yeoh, Open Society George Soros kawan baik fitnah Atok, WSJ, Washington Post, CNN, CNBC dan Aljizera.

    Ini yang di agong agongkan oleh puak Brother Anwar Bin Inrahim dan agen agen dan konco konco PKR DAP Bersatu berkenaan apa apa movement NGO demokrasi human right tahap dewa yang ditaja Amerika Syarikat yang dijulang puak puak PH di Malaysia..

    Mereka ni champion human right yg nak hapuskan tahfiz, kebebasan murtad, kebebesan hak asasi manusia yang champion COMANGO Marina Gereja, SIS CT Kassim, LGBT Pluralist Murtad kebebasan agama dalam bab George Flyod kenapa semua duam bangang mcm setan gondol yang bisu.

    Mana pergi champion human right DAP PKR Atok Marina Gereja Ambiga n gang karat nya, CT Kassim Brother Tony Phua Hanna Yeoh di Malaysia ini mcm setan bisu semuanya

    Hipokrit tahap dewa Amerika ini yg cuba dibawa ke Malaysia melalui barua barua mereka yang kononya kadi champion human right USA.. bebas memfitnah jijik , bebas membatu api demi human right...Podaah Pundek laaa..!!

    Berambosss.. berambos... beramboss

    Malaysia baru yang tanpa muka muka super hodoh ini.

    Berambos berambosss dan beramboss..!!

    ReplyDelete
  2. Chin Tong is warlord DAP claims Mahathir, Anwar need to work together to oust Muhyiddin, Najib.

    Lets think carefully and anal'ised this Chinese Chin Tong DAP did to the Malay leader especially Tun Mahathir and Brother Anwar Bin Ibrahim..!?

    He's trying to bring conflict among the Malay leaders from PH and PN.

    Who is will get the benefit from Chin Tong plan..!?

    Do this plan will benefit to Bersatu, PKR , Tun, Brother Anwar, PN, PH or DAP..!?

    Chin Yong The Big 'batu api' (bring into conflict) DAP trying Malay leaders fighting each other.

    If Malay people lets this Chin Tong plan happen whos is the winner at last..!? The winner of course goes to DAP.

    What the Malay have it from this plan..NOTHING..!!

    Whats Malay people will get from this Chin Tong the DAP Batu Api planned.!?

    Haaahhh tepokkkk....!!

    Melayu mcm Tun n gang bacol jer yang suka Cina melaga laga kan org Melayu... malah rasa bangga kena laga laga kan....

    Melayu Bacol tahap kronik walaun unta..

    ReplyDelete
  3. Ingat Allah ada.. Mengkhianati mandat rakyat. Jawab lah kat sana nanti

    ReplyDelete
  4. Melayu dahulu. Islam kemudian. Melayu mencuri rasuah tebang hutan simpan tak apa. Sbb melayu oklah. Butung ugas air bersih tak penting. Akan peting balik bila hanya kita jadi pembangkang nanti

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat