Monday 28 June 2021

Semakin Melampau

Maaf, kali ini saya terpaksa utk tidak bersetuju kerana anda sudah tidak lagi segan silu utk tidak mengamalkan penjarakan fizikal. Sangat jelas double standard! 

Saya cuba sedaya upaya utk patuh SOP, betul2 duduk rumah dan hanya keluar beli barang keperluan shj. (dan siram kebun blkg rmh jer 🤭😂).

Sudahlah menahan amarah diri tgk masjid2 jadi tempat pusat vaksin, beratur ramai2 dlm masjid utk vaksin berjam2 boleh tapi nak solat 10-15minit dihadkan jumlah jemaah pulak. Saya terfikir bagaimana sekiranya masjid sedang digunakan pusat vaksin dan dlm masa sama azan berkumandang? Hurmmmm 🤔. 

Tidaklah salah utk guna masjid sbg pusat vaksin tetapi tetapkan SOP sptmana ketika solat sekurang2nya ia selari atau sama dan juga dpt mengelakkan timbulnya pelbagai persoalan dan bantahan.

Saya tidak menentang kerajaan dan juga ulil amri, tapi saya rasakan ini adalah satu tindakan yang sangat kurang tepat. Jadi amatlah wajar sekiranya terdapat golongan yg terdiri drpd agamawan yg berasa iri hati dan meluahkan kekecewaan masing2 apabila melihat situasi sebegini.

Wallahu’alam.

No comments:

Post a Comment

Jangan jadi alat di akhir zaman

Pada akhir zaman ini, budaya fitnah dilihat berleluasa dalam masyarakat sehingga kadangkala sukar untuk mengenal pasti antara pihak yang ben...