Skip to main content

PH dan Akhir Zaman

Ada menteri yang playsafe dengan banyak mendiamkan diri dan tidak berbuat apa apa supaya tidak melakukan kesilapan...

Nampak seolah olah mereka tidak buat silap tetapi sebenarnya mereka langsung tak bekerja...

Menjadi seorang menteri sebenarnya adalah mudah sekiranya kementerian mereka mempunyai peruntukan yang besar...

Dengan dana yang besar mereka boleh membantu rakyat banyak perkara...

Namun dengan dana yang kecil mereka hanya mampu mengadakan jamuan makan makan atas nama kementerian dan claim serba sedikit kos perjalanan mereka ke serata dunia sambil bercuti...

Kita boleh tahu samada menteri benar benar bekerja atau tidak ialah dengan melihat mereka menjawab di dalam parlimen...

Apabila mereka mejawab berbelit belit atau speaker seolah olah cuba mempercepatkan waktu perbahasan kita sudah boleh mengesan bahawa menteri tersebut sebenarnya tidak berbuat apa apa untuk kementeriannya melainkan terlalu sibuk dengan hal lain...

Rakyat negara ini disajikan dengan cerita politik saban hari...

Hampir semua perkara di politikkan waima pensel sekolah anak hilang pun boleh dijadikan isu...

Diwaktu rakyat negara ini sibuk dengan cerita politik, di luar sana sedang sibuk menggerakkan usaha untuk menghadapi kiamat.

Malah beberapa negara sudah menghantar ribuan tentera mereka ke iraq. Mungkin gunung emas sudah memunculkan diri.

Kita juga agak terkejut bagaimana arab saudi dan turki boleh berbaik baik dengan negara china walaupun umat islam di china sedang di siksa.

Negara Israel sudah membeli jet2 pejuang mereka dengan menamakan dan meletakkan logo pada jet mereka dengan perkataan KFIR...

KFIR dalam perkataan hebrew bermaksud singa.

Ada yang mentafsirkan itulah maksud didalam hadis bahawa dajjal akan turun dengan perkataan kafir di dahi nya.

Dan hanya orang orang beriman yang boleh nampak...

Terasa lak aku ni sangat2 beriman...😁😁😁

Di akhir zaman ini sebenarnya sudah tidak ada pemimpin islam yang boleh dijadikan sandaran. Kesemuanya hanyalah membawa agenda dajjal. Umat islam yang beriman hanya menunggu Imam Mahdi saja untuk diikuti.

Maka tak payah lah kita terlalu taksub kepada pemimpin2 parti politik kerana mereka nanti akan tergolong didalam kumpulan yang akan memerangi imam mahdi.

Seperti biasa mereka berperang atas alasan memerangi teroris...

Di akhirnya hanya ada 2 golongan sahaja

1. Paksi kejahatan yakni pengikut dajjal

2. Paksi kebaikan yakni pengikut imam mahdi

Tiada pihak ketiga atau mahu playsafe.

Yang pastinya imam mahdi sendiri pun tidak mampu melawan dajjal yang mana akhirnya nabi isa akan diturunkan untuk membunuh dajjal nanti dan ia adalah finishing kepada episod ini.

Skrip sudah diberi...
Soalan bocor pun sudah tersedia jawapannya..
Hanya saja iman yang mampu memilih...

Kita takut mati atas banyak sebab...

Antaranya kita terlalu konfiden kita akan ke neraka...

Kita tidak seperti iblis yang mempunyai usia yang panjang maka sudah pasti kita tidak akan puas hidup di dunia ini.

Tapi bagi orang miskin yang beriman mereka tidak begitu pedulikan dunia ini sangat kerana mereka sudah tidak sabar untuk mengecapi kesenangan di syurga...

Kadangkala agak sukar memikirkan logiknya orang melayu boleh menjadi tentera imam mahdi...

Risau pula nanti dalam perjalanan hendak pergi berperang tiba tiba dajjal pasang cerita box office hollywood atau cerita korea kpop, mereka akan berpatah balik ke belakang.

Ataupun dajjal memberi sedikit rasuah mereka akan menyerang sesama sendiri.

Kalau tengokkan sikap orang2 politik dan blogger2 politik logik juga perkara ini boleh terjadi....

Dalam kesibukan kita mencari rezki jangan lah kita lalai dalam menunaikan solat. Kita mencari rezki hanya dapat digunakan hasilnya dalam sehari dua sahaja tetapi solat dapat membantu kita di akhirat buat selama lamanya...

Para orientalis barat mengatakan umat melayu memeluk agama islam kerana rajanya memeluk islam. Setelah rajanya menjadi islam maka secara serentak seluruh rakyatnya menjadi islam juga.

Malah mereka juga mengatakan umat melayu menjadi islam adalah hasil dakwah dari pedagang india dan bukannya dari pendakwah arab.

Maksudnya mereka cuba menyampaikan bahawa orang melayu ini second level punya islam kerana mendapat agama ini dari pihak ketiga.

Cuma sahaja saya terfikir sekiranya bangsa kita didakwahkan oleh peniaga india maka kenapa orang melayu mengikut mazhab shafie dan bukan mazhab hanafi?

Dizaman dulu mazhab shafie adalah mazhab yang diamalkan oleh umat islam arab di hadralmaut...

Umat melayu menjadi mulia kerana Islam.

Hari ini kita menjadi hina kerana meninggalkan ajaran Islam.

Hari ini kita terkenal sebagai bangsa yang kuat makan rasuah, bangsa yang kuat seks, bangsa yang kuat menagih dadah, bangsa yang kuat berjudi, bangsa yang kuat minum arak.

Pada zaman dahulu umat melayu, menggunakan tulisan sanskrit kemudian kita mengguna tulisan arab dan sekarang kita menggunakan tulisan roman.

Tapi malangnya umat melayu jenis suka meninggalkan perkara lama setelah mendapat benda yang baru.

Seandainya nenek moyang kita masih mengajarkan anak cucu mereka kesemua tulisan tersebut mungkin kita mampu mengetahui sejarah bangsa kita sendiri.

Tapi malangnya nenek moyang kita tidak mewariskan ilmu ilmu tersebut sebaliknya mereka hanya mewariskan saka sahaja kepada anak cucu mereka.

Bapak kepada segala saka ialah kesemua pemimpin politik yang merosakkan orang melayu sejak merdeka hinggalah ke hari ini....

Zaman dahulu orang melayu amat kurang melahirkan hero. Kita hanya mendengar beberapa nama sahaja yang disebutkan sebagai hero melayu.

Tapi dizaman ini sudah terlalu banyak hero melayu. Kita pun naik hairan mana datangnya hero malaya ini tiba tiba muncul setiap kali sebelum pilihanraya.

Dan lebih kiut lagi skang mereka muncul sepanjang musim walaupun pilihanraya lambat lagi....

Kita pun jadi bertambah runsing selepas pilihanraya tahun lepas.

Masih tidak nampak kebaikan untuk rakyat.

Bermula dari kemenangan tak abis abis lagi isu politik, kemudian isu perkauman dan agama dan skarang isu ponggong pulak...

Bila agaknya nak selesai segala isu ini agar kerajaan dapat fokus kepada rakyat dan negara.

Rakyat masih lagi sukar untuk menambah pendapatan. Tapi apa yang kita lihat pemimpin pemimpin begitu kuat mengadakan majlis makan.

Pantang ada perayaan maka selagi mahu mereka membuat jamuan makan.

Tak habis habis dengan majlis keraian...

Semakin lama kantong negara semakin susut dek kerana mahu menanggung mereka makan...

Kita lihat pemimpin negeri mahu pun menteri menteri begitu sebok ke luar negara. Kita pun tak tau apa urusan sebenar mereka ke sana.

Bila balik semula masih tiada kemajuan yang mereka bawa untuk negeri mahupun negara.

Nanti hujung tahun mereka ke luar negeri balik semula untuk pergi bercuti pula dengan keluarga...

Agaknya skang mereka ke luar negeri untuk survey tempat percutian kot...

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat