Skip to main content

DAP DAN MALAYSIA

Secara jujurnya DAP masih hebat dan kuat di kawasan2 bandar di seluruh pelusuk Malaysia tidak kira di Semenanjung mahupun Sabah dan Sarawak. Lihat apa yang berlaku PRN Sabah baru-baru ini. Terbukti!
 
Mengapa?

1) Cina tetap bersatu dalam segala hal melibatkan kaum mereka. DAP sememangnya membuktikan bahawa kaum Cina bersama mereka akan terjamin. Sebab tu saya katakan mereka tetap parti Cina walaupun mereka menafikan bahawa parti mereka adalah parti multi-racial.

2) Bandar seluruh Malaysia adalah penepatan  majority kaum Cina kecuali bandar Shah Alam sahaja. Itu pun dah mula pegerakkan jangka panjang mereka (20-30 tahun) akan datang untuk menguasai pintu di sekitar Shah Alam. Mereka akan mewujudkan penempatan bandar baru melalui pembangunan perumahan baru dengan kadar harga rumah yang tinggi. 

3) Strategi menguasai bandar adalah bertujuan mengukuhkan penguasaan ekonomi gagasan mereka. Termasuklah ekonomi "Black Market" dan "Haram".

4) Jika ekonomi kukuh, penguasaan politik akan lebih jitu. Mereka boleh membeli sesiapa saja untuk "Halalkan Cara" termasuk Datuk Bandar dan ahli politik yang lain.

5) Oleh demikian, mereka masuk ke gelanggang politik dengan banyak tujuan terutama sekali ialah untuk menguasai negara melalui kerajaan. Banyak pengubahsuaian yang mereka akan lakukan untuk mengekalkan penguasaan ekonomi lebih2 lagi kaum Bumiputera khususnya Melayu dah pandai berniaga dan ada yang hebat2.

6) Mereka mengajak anak2 Cina jangan bersekolah kebangsaan kerajaan tetapi bersekolah di sekolah swasta. Paling teruk pun biarlah ke Sekolah Kebangsaan Jenis Cina bagi bertujuaan mengasingkan pemikiran yang bukan patriotism dan supaya tidak berkawan dengan bangsa Melayu.

6) Mereka menanamkan pemikiran liberal kepada bangsa Melayu yang tinggal di bandar dengan menggalakkan anak2 Orang Kaya Melayu Bandar (OKMB) pergi ke sekolah swasta dengan alasan sistem pendidikan kita ketinggalan dan lemah. Orang Kaya Melayu Bandar (OKMB) pula kononya rasa keluarganya hebat lalu mengasingkan anak2 mereka supaya tidak bercampur dengan bangsa Melayu yg di sekolah harian biasa. Alasan mereka kita ni "kampung" dan "Typical".

7) Mereka meracuni pemikiran masyarakat yang tinggal di bandar untuk menguasai Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu tidak penting untuk pelajari. Mereka mengatakan universiti/kolej awam pun tidak bagus dan lemah. Jadi mereka mengajak orang belajar ke luar negara dan itu pentingnya kata mereka penguasaan Bahasa Inggeris penting dan Bahasa Melayu ini adalah bahasa murahan saja.

8) Masalah bangsa Melayu liberal ni amatlah serious malahan merbahaya. Meraka akan mengalih pandangan anak2 muda kita supaya membenci politik terutama UMNO. Mereka akan tetap tuduh kita punca perpecahan dan rasis paling teruk. Anak2 muda kita akan terpengaruh dan mula merasai negara ini samarata hak milik semuanya.

9) Mereka menggunakkan pendekatan RASUAH untuk meracuni pemikiran bangsa Melayu. YA! MEMANG MEREKA YANG MENGAJAR DAN MEREKA YANG MULAI! Mereka menghantar Melayu lain untuk membuat urusan perbincangan tetapi mereka ada di belakang. Lebih dasyat lagi mereka menggunakan terma "Up Front" (duit komisen dulu) yang memang berjaya merosakkan dan mempengaruhi pemikiran bangsa Melayu.

10) Mereka tetap memecah belahkan kaum dan bangsa Melayu kita terutama di bandar untuk menguasai persada politik. Sebab tu wujudnya PAN. Dulu PKR...

Kesimpulan di sini, kegagalan kita bukan dari mereka. Itu strategi DAP dan memang itu yg mereka lakukan. Punca kegagalan kita adalah tetap dari diri kita, Islam Melayu. Kerana kita perlu :-

1) BERSATU PADU dan tiba masanya. TSUNAMI MELAYU PRU15. Buktikan...
2) Menolong dan membantu. Bukan meminta RASUAH dan UP FRONT. Ini baru minta surat dah ada bayaran. 
3) Mendidik anak2 kita. Kenali Sejarah dan tingkatkan semangat patriotik.
4) Jadi manusia yang ambil tahu hal negara dan keadaan sekeliling.
5) Kurangkan perebutan kuasa/jawatan sesama sendiri dan akur kenali potensi diri. Jawatan adalah tanggungjawab. Jika dah berjawatan jalanlah tanggungjawab.
6) Mengenali dan mendalami Islam anda akan memahami politik keseluruhan. Terutama kita di Nusantara.
7) Bertindak! kita laksanakan atau kedepan bukanlah sikap menunjuk-nunjuk. Itu adalah keprihatinan dan tanggungjawab.

Jadi saya harap apa yang telah berlaku di PRN Sabah sebenanrnya banyak yang kita boleh pelajari dan tauladani. Apa pun DAP sendiri goyang sampai bertanding kena pakai bendera Warisan. DAP pun dah mula risau logo mereka takut tak laku dah. Kita jangan berhenti. Teruskan perjuangan! Tumpaskan musuh kita!

Sekian,
MJSDN 
PHD-Pakar Hal Dalaman
28/9/2020

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat