Skip to main content

MELAYU PUNYA TANAHAIR TAPI TAK PUNYA TANAH

Pendedahan dibuat oleh seorang pengkaji hal tanah milik Melayu mengejutkan, membimbangkan, kerana Melayu ditipu hidup-hidup oleh penjajah British dan juga oleh para pemimpin politik Melayu sendiri.

Rupa-rupanya dalam diam-diam  penjajah British telah memberi kira-kira sejuta ekar tanah kepada Cina waktu penjajah berkuasa, dan Melayu masih khayal dengan  seruling bambu di atas belakang kerbau.

Segala tanah yang bernilai komersial di bandar diberi kepada kaum Cina pendatang, Juga tanah lombong emas dan bijih tapi Melayu masih menanam padi, jadi nelayan bersabung nyawa dan punya tanah sekangkang kera di kampung.

Maklumat ini diperolehi dari dokumen-dokumen kerajaan penjajah British yang diperolehi dari  simpanan arkib selepas 50 tahun dalam simpanan kerajaan.

Strategi penjajah melemahkan ekonomi Melayu sebagai bumiputra supaya mereka kekal dalam kemiskinan, dan  selamanya menjadi pengemis pada kerajaan.

British bermanjakan pendatang asing kerana kepentingan politik dan ekonomi. British memperkayakan Cina  dengan pemberian tanah berjuta ekar untuk memperkayakan mereka.  British dan  Cina menguasai ekonomi negara dan Melayu hanya menjadi petani, nelayan, buruh di luar bandar hidup dalam kemiskinan di bumi sendiri. 

Cina menggantikan penjajah British menguasai ekonomi dengan tujuan aklhirnya menguasai politik  di negara tercinta ini. Ini strategi politik penjajah British untuk menjadikan Melayu Islam hamba di bumi mereka sendiri.

British juga mempengaruhi  rombongan kemerdekaan Tanah Melayu pimpinan Tunku Abdul Rahman untuk memberi kerakyatan sejuta pendatang asing. Tunku akur dan akhirnya pendatang asing dengan mudah, tanpa menguasai Bahasa Melayu, menjadi warganegara.

Akibatnya pada 13 Mei, 1969, pendatang asing yang menjadi warganegara inilah yang mencetuskan rusuhan kaum untuk menumbangkan kerajaan pimpinan Melayu.

Bila Melayu berkuasa para pemimpin Melayu juga turut bangsatkan Melayu. Tanah Rezab Melayu peninggalan British berjuta ekar juga ditelan oleh kerakusan para perompak, koruptor Melayu dengan  sogokan kaum pendatang untuk memiliki tanah hak Melayu.

Waktu PAS dan DAP berkuasa di Perak tanah TOL Kampung Baru Cina diberi hak 999 tahun oleh kerajaan Pakatan Rakyat campuran PAS, DAP dan PKR.

Hari ini nampaknya DAP dan PKR cuba menyingkirkan Tun Mahathir untuk menguasai kerajaan, dan melaksanakan agenda mereka iaitu menghapuskan hak istimewa Melayu/Bumiputra dalam perlembagaan.

Cita-cita DAP dan PKR sama saja, iaitu menjadikan Malaysia sebuah republik, hak sama rata, dan institusi Raja Melayu dihapuskan, Islam bukan agama rasmi negara, dan percayalah kegiatan LGBT akan berleluasa kelak.

Melayu Islam mesti bersatu. Jangan emosi melulu. Berpegang pada tali Allah, hapuskan hasad dengki. Berjuang atas nama Melayu Islam menuntut hak kita yang sah. Jangan fikir tentang kepentingan parti masing-masing tapi berjuang membela nasib bangsa Melayu/Bumiputra dan Islam. Ini afdhal.

Umat Melayu amat berharap Raja-raja Melayu turut menyokong perjuangan rakyat yang menuntut hak mereka di bumi bertuah ini. Kalau DAP dan PKR berkuasa besar kemungkinan institusi Raja Melayu pun mungkin terancam.

Waktu penjajah British hendak menjadikan Raja-raja Melayu sebagai boneka Raja British melalui 'Malayan Union' pada tahun 1946 rakyat Melayu dari kalangan petani, nelayan, gjuru-guru sekolah, ustaz-ustazah dan pegawai-pegawai kecil, golongan marhein, membela nasib raja mereka.

Akhirnya penjajah British batalkan 'Malayan Union'. Hari ini Melayu Islam digugat oleh pendatang asing yang menjadi warganegara Malaysia. 

Menjadi tanggungjawab moral dan agama Raja-raja Melayu mesti menyokong perjuangan bangsa Melayu dan Islam. 

Allah-hu-Akhbar!

Yahaya Ismail

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat