Skip to main content

MELAYU BERGABUNG BAWAH TUN M

DILEMA MELAYU
SIRI 1077
MELAYU BERGABUNG
BAWAH TUN M
Jangan terkejut beruk kalau semua parti politik Melayu/Bumiputra dibawah satu bumbung, dan Tun M jadi pemimpinnya. Hasil risikan dari beberapa pemimpin berbagai parti politik Melayu mereka bersetuju di bawah satu bumbung, dan Tun M jadi presiden merangkap PM.

Reaksi yang menggalakkan ini tercetus bila DAP, PKR dan berbagai organisasi bukan Melayu cuba menggugat kepimpinan Tun M. DAP dan PKR menjadi besar kepala, besar nafsu serakah hendak menguasai kerajaan PH, menyingkirkan Tun M supaya ajenda 'Malaysian Malaysia'  dan LGBT bebas diamalkan.

Sekarang orang Melayu/Bumiputra  panik kerana mereka menentang DAP dan PKR yang dikuasai homosek kelas antarabangsa yang dilaknati Allah. Ada pihak harap Tun M mati cepat supaya peliwat dengan mudah, tanpa halangan, jadi PM ke8.  DAP dan PKR kini mabuk kuasa, dan menjadi semakin gelojoh untuk menyingkirkan Mahathir.

DAP dan PKR sudah ada ikatan batin untuk berkongsi kuasa. Jangan terkejut beruk kalau peliwat jadi PM dan TPM mungkin Lim Kit Siang atau anaknya Lim Guan Eng. Macai-maca, dan badut-badut yang mengipas pemimpin-pemimpin ini akan dilantik sebagai menteri kelak.

Besar kemungkinan semua parti politik Melayu/Bumiputra mahu bergabung bawah pimpinan Tun M. Mereka berpendapat Tun M mendapat sokongan majoriti orang Melayu/Bumiputra untuk menjamin hak dan kepentingan mereka kekal diabadikan dalam perlembagaan negara.

Besar kemungkinan Majlis Raja-raja Melayu akan menyokong gabungan parti-parti politik Melayu yang mempertahankan institusi Raja-raja Melayu dan hak-hak Melayu/Bumiputra. Pihak istana juga maklum kalau DAP dan PKR berkuasa besar kemungkinan masa depan institusi Raja Melayu akan terancam.

Waktu MacMichael, pesuruhjaya British, berjaya mempengaruhi raja-raja Melayu menandatangani 'Malayan Union;' menjadikan Tanah Melayu sebagai tanah jajahan British orang Melayu menentang 'Malayan Union' dan menyelamatkan raja-raja Melayu dari menjadi 'hamba' Raja British. Ini berlaku pada tahun 1946. Cina dan India serta Benggali tidak terlibat dalam tunjuk perasaan ini. Hanya orang Melayu menyelamatkan raja mereka.

Kali ini, kata beberapa orang pemimpin Melayu dari beberapa parti politik Melayu, menjadi tanggungjawab raja-raja Melayu menyokong perjuangan orang Melayu/Bumiputra mempertahankan kuasa politik Melayu/Bumiputra yang tergugat sekarang. Menjadi tanggungjawab moral dan agama bagi semua umat Islam menyokong gabungan parti-parti politik Melayu/Bumiputra nanti.

Yahaya Ismail

Comments

Popular posts from this blog

Jin Ketagih Bersetubuh Dengan Isteri

Panggilan yang diterima lewat malam itu benar-benar memberi kesan. Sepanjang malam saya tidak dapat melelapkan mata kerana asyik memikirkan potongan ayat lelaki tersebut. “Isteri saya enak disetubuhi jin, sedangkan saya keseorangan di sofa ruang tamu dengan hanya ditemani nyamuk-nyamuk yang menggila seolah-olah mengejek-ejek diri saya," ungkap pemanggil tersebut. Teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut, saya telah mengaturkan satu pertemuan dengan pemanggil tersebut. Ridzwan, 31, (bukan nama sebenar) telah berjaya mengubah dimensi saya tentang kewujudan alam lain di muka bumi ini. Melihat secara luaran, perwatakan Ridzwan sama seperti lelaki-lelaki lain malah dia kelihatan kemas dan segak, sesuai dengan profesionnya sebagai seorang pengurus di sebuah syarikat terkemuka. Nyata telahan saya tersasar kerana menyangka Ridzwan seorang lelaki yang tidak terurus ekoran masalah yang sedang dialaminya itu. “Tujuan saya berkongsi pengalaman ini bukanlah mahu membuka aib

Swinger Malaysia

Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan. Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”. Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB. Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka. Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar. Tapi

GEMPAR!!! PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH!!

PAKSI BUMI SEDANG BERALIH ARAH. Kutub Bumi berganjak 1 batu sehari !!  Pada tahun 2007, Medan kutub utara berganjak dari Kanada Utara kearah Siberia di Russia pada kadar 35 batu setahun. Ini bermakna arah kompas berganjak 35 batu menghampiri Russia dalam tahun tersebut. Anjakan kutub bumi ini mengakibatkan jajaran kompas dan arah utara sebenar semakin ketara perbezaannya. Hingga menjadikan arah panduan beberapa landasan kapal terbang tidak lagi terpakai. Ia semakin memberi kesan terhadap kegiatan manusia hinggakan lapangan terbang antarabangsa Tampa di Florida terpaksa mengubahsuai tanda arah di landasan dengan kedudukan yang baru. Lapangan terbang tersebut terpaksa ditutup selama sebulan bagi kerja-kerja pengubahsuaian.  Pergerakan kutub utara ke arah Siberia berlaku kerana cepatnya perubahan magnet pada kerak bumi. Perubahan terkini adalah paling dramatik. Ia bergerak semakin pantas. Kutub bergerak ke timur laut 9 batu setahun pada tahun 1904. Kelajuannya kira-kira 35 bat