Tuesday, 31 October 2017

Hadi Yang Perlu Bertaubat

ARTIKEL TERBARU TUN MAHATHIR
31 Oct 2017

" HADI PERLU BERTAUBAT "

1. Hadi suruh saya bertaubat.

2. Sebenarnya yang mesti bertaubat ialah Hadi sendiri.

3. Allah melarang dalam Al Quran umat Islam berpecah-belah dan berpuak-puak. (Ayat 159 Surah Al An’am, Ayat 103 Surah Ali Imran, Ayat 107 Surah Al Anfal, Ayat 32 Surah Ar Rum, Ayat 94 Surah An Nisaa)

4. Hadi mengkafirkan orang Islam di Malaysia. Allah SWT melarang perbuatan mengkafir dan berjanji sesiapa yang mengkafirkan orang Islam, kafir itu akan kembali kepada mereka. Inilah yang terjadi kepada Hadi dan PAS apabila bekerjasama dengan DAP.

5. Kerana Hadi kafirkan pemerintahan Malaysia dalam Amanatnya, maka empat orang anggota polis dibunuh oleh pengikut Ibrahim Libya kerana percaya mereka sedang berjihad dan mati mereka apabila diserang balas oleh polis adalah mati syahid.

6. Apa hak Hadi dan apa hak PAS mengkafirkan orang yang tidak menyertai parti mereka. Di mana dalam Quran atau hadith yang berkata hanya dengan menjadi ahli PAS sahaja barulah seseorang itu beragama Islam. Apakah 1.7 billion orang Islam diseluruh dunia bukan Islam kerana mereka tidak masuk parti PAS.

7. Perpecahan yang berlaku dikalangan orang Melayu Islam di Malaysia amat mendalam. Ada yang menafi keIslaman ibubapa mereka. Ada di antara orang PAS yang menidakkan keIslaman isteri, yang berkahwin sekali lagi.

8. Ada yang sembahyang berasingan, dengan imam lain; yang tidak sanggup dikebumi di kubur biasa kerana kononnya kubur itu kubur orang kafir.

9. Ada yang bangun masjid berasingan sehingga sekarang ini pun.

10. Inilah hasil Amanat Hadi. Ia adalah satu dosa besar. Kerana ini sahaja pun ia perlu bertaubat.

11. Allah tegah perbuatan kerosakkan.

12. (Surah Al Baqarah Ayat 11, Ayat 60, Ayat 205, Surah Al A’raaf Ayat 59, 85, 86)

13. Sesunguhnya Hadi melakukan banyak kerosakan terhadap agama Islam dan orang Islam di Malaysia. Perpecahan yang disebabkan Hadi telah melemahkan orang Islam.

14. Saya sedar ramai pengikut Hadi telah bai’ah kepadanya. Mereka taksub kepadanya sehingga ajaran Al Quran dan hadith yang sahih pun diketepikan. Mereka sudah jadi puak assabiah yang terima sahaja apa yang didakwa oleh Hadi tanpa soal.

15. Sekarang Hadi sedang mempertahankan rasuah dan seleweng wang oleh Najib. Sekaligus Hadi berusaha untuk memberi kemenangan kepada Najib dan UMNO walaupun dimasa yang sama PAS akan kalah.

16. PAS bersendirian tidak pernah menang selain dari peringkat negeri. Diperingkat pusat PAS hanya mampu jadi rakan kecil di antara pembangkang.

17. Tetapi PAS akan terus peralatkan Islam. Tuntutan terhadap hudud PAS sudah digugur. Sekarang kononnya PAS akan bawa usul RUU 355. Berkali-kali usul ini ditangguh. Tetapi PAS masih mengguna usul ini untuk menarik sokongan politik bagi dirinya.

18. Inilah PAS. Sebelum adanya PAS orang Melayu bersatu dan bersaudara sebagai dituntut oleh agama mereka – agama Islam.

19. Perpecahan dan permusuhan sesama orang Islam di Malaysia bermula dengan penubuhan parti PAS. Dianya tidaklah begitu buruk sehingga Hadi keluar Amanatnya.

20. Sesungguhnya Hadi berdosa besar dan Hadi perlu bertaubat dan batalkan Amanatnya.

Monday, 30 October 2017

FIRAUN YANG KOMPITEN TAPI KUFUR

"Wahai rakyatku, bukankah aku yang berjasa membangunkan Mesir. Dan mengalirnya air sungai di bawah pentadbiranku. Apakah kamu tidak menyaksikannya? Ataupun bukankah aku yang lebih baik berbanding si dia ini (Musa), yang kata-katanya pun hampir tidak difahami" - al-Zukhruf 51-52.

• Firaun bukan sekadar berjanji, bahkan dia mengemukakan bukti pencapaiannya memajukan Mesir.

• Firaun cukup berbangga dengan sungai-sungai yang ketika itu berfungsi sebagai lebuhraya menghubungkan antara bandar ke bandar.

• Firaun menjadikan isu pembangunan sebagai modal menentang Nabi Musa.

• Sedangkan Nabi Musa menentang Firaun bukan kerana tidak puas hati dengan taraf pembangunan Mesir. Malah Nabi Musa pernah menikmati bantuan penuh Firaun ketika membesar di bawah bumbung istana Firaun.

• Perjuangan Nabi Musa jelas, lawan Firaun kerana Firaun menolak dan mengganggu Islam. Dari kedegilan itu menyemarakkan pelbagai jenis kezaliman.

Persoalannya jika kita hidup di zaman Firaun, apakah kita akan bersama menyokong Nabi Musa atau berpihak kepada Firaun? Perlu diingat, Firaun seorang pemerintah yang berjaya dari sudut pembangunan material, tetapi menolak Islam.

Saturday, 28 October 2017

Pembohongan Najib Dalam Bajet

Dua PEMBOHONGAN Najib TERBONGKAR dalam masa tak sampai 5 JAM. Satu PEMBOHONGAN BARU. Dan satu lagi PEMBOHONGAN LAMA.

Pembohongan BARU mungkin semua dah tahu. Pengumuman Najib MEMANSUHAN TOL Batu Tiga dan Sg Rasau Shah Alam. Sedangkan konsesi kedua dua lebuhraya tersebut tamat pada tahun 2018. Lagi 2 bulan.

Manakala PEMBOHONGAN LAMA, konon nya TOL PLUS adalah kesilapan lampau Tun yang kesan nya di tanggung oleh kita sehingga hari ini. Yang kononnya cuba di perbetulkan oleh Najib.

Sila baca kenyataan rasmi PLUS di bawah. Bila dan siapa yang LANJUTKAN konsesi PLUS setelah ianya TAMAT pada tahun 2011?.

Dari wall Mohd Hanizam Yunus

Thursday, 26 October 2017

Pahlawan Bugis


(Tun Dr Mahathir)

1. Saya tidak pernah kata orang Bugis semuanya lanun. Yang saya kata ialah Najib mungkin berasal dari lanun Bugis.

2. Sedutan dari ucapan itu berbunyi, “Ya lah, mungkin kerana dia yang berasal dari lanun Bugis.”

3. Ucapan saya dituju kepada Najib yang sering mendakwa ia adalah pahlawan Bugis. Pahlawan Bugis tidak mencuri. Najib pencuri besar dan dikenali sebagai penyamun oleh seluruh dunia.

4. Apakah orang Bugis dapat menyambut baik bahawa penyamun ini seorang pahlawan berketurunan Bugis.

5. Di Malaysia ada raja yang berketurunan Bugis. Ada Melayu yang berketurunan lanun. Tetapi tidak ada Melayu yang merompak duit berbillion yang dakwa mereka adalah pahlawan Melayu.

6. Yang kita lihat sekarang ialah seorang perompak Melayu yang mendakwa dirinya pahlawan Bugis.

7. Saya tidak fikir orang Bugis boleh berbangga dengan seorang penyangak mendakwa ia adalah pahlawan Bugis.

Darul Penyangak

1. Kita sekarang berada dalam negara penyangak atau kleptokrasi. Dalam Darul Penyangak pemerintah mencuri. Cara mencuri ini berbeza tetapi matlamatnya sama. Matlamatnya ialah mencuri duit rakyat dengan cara halal dan lebih kerap dengan cara haram.

2. Demikian 1MDB. Syarikat ini ditubuh khusus untuk mengadakan wang untuk dicuri. Prosesnya mudah. Syarikat pinjam berbillion Ringgit dengan jaminan Kerajaan. Duit itu dilabur dalam syarikat yang tidak wujud yang memiliki telaga minyak hanya dalam kertas. Sebenarnya duit itu dimasuk ke dalam akaun orang tertentu, dipindah dari sebuah bank ke sebuah bank, di negara-negara yang berlainan. Akhirnya duit itu terdapat dalam akaun MO1.

3. Apabila MO1 ditanya dari mana datangnya duit berbillion itu, jawapannya mudah sahaja. Arab derma.

4. Dan AG pun mengesahkan. Tidak ada apa-apa salahlaku. Dan ini disahkan pula oleh MO1 iaitu oleh pencuri sendiri. Kes tutup.

5. Dalam cara yang halal, cukai GST diadakan, subsidi dihapus dan lain-lain. Halal dari segi undang-undang. Tetapi bagi rakyat, kesan tidak berbeza dari curi.

6. Dalam negara Darul Penyangak pula, jabatan-jabatan sibuk mencari duit. Jabatan Cukai menyerang syarikat kerana kononnya tidak bayar cukai. Syarikat jelas bahawa semua cukai sudah dibayar. Resit dan buku akaun ditunjuk.

7. Tetapi jabatan cukai dakwa ada cukai yang belum dibayar selama 10 tahun ke belakang. Jumlahnya ialah 50 million Ringgit. Bayar 50 million atau tindakan akan diambil.

8. Jika bantah, atau dakwa di mahkamah, sementara itu semua duit dalam bank dibekukan. Syarikat tidak dapat berniaga. Nak bayar gaji pun tak boleh. Sudah tentu tak dapat bantu parti lawan. Yang akhir ini ialah tujuan utama.

9. Jabatan pencegah rasuah pula menuduh seteru pemerintah terlibat dengan rasuah. Sementara bukti dicari tertuduh ditangkap dan dihadiah baju oren bertulis “lokap”. Pemberita dijemput untuk ambil gambar. Masyarakat dapat lihat penjenayah yang belum terbukti salah.

10. Sekali lagi beku akaun bank. Duit beku tidak boleh diguna untuk politik. Terselamatlah penyangak Darul Penyangak.

11. Banyak lagi cara yang diguna untuk samun duit rakyat sama ada dalam syarikat, peribadi atau dengan cukai atau bayaran ciptaan. Bekalan elektrik boleh dipotong kerana kononnya pengguna merosakkan meter. Bekalan boleh disambung jika ratusan ribu dibayar kerana kononnya mencuri tenaga elektrik.

12. Sementara itu jika penyangak yang menguasai Darul Penyangak diketahui jelas melesapkan berbillion wang pemerintah, badan-badan tertentu tidak berbuat apa-apa. Walaupun dunia tahu penyangak yang memimpin mencuri, walaupun laporan dibuat oleh Bank Negara, BPR dan PAC yang jelas membukti siapa yang mencuri tidak ada apa tindakan diambil.

13. Maka hidup mewahlah kepala penyangak dan anak penyangak dan konco-konco.

14. Malangnya duit yang disauk adalah duit yang dipinjam. Dan pinjaman mesti dibayar. Tak mengapa. Jual bond. Cukup laku kerana banyak dana simpanan rakyat dikuasai oleh penyangak. Maka dana seperti KWSP, Tabung Haji dan lain-lain pun beli dan pemerintah Darul Penyangak pun dapat bayar hutang lama dengan hutang baru. Dengan itu Darul Penyangak masih menanggung hutang.

15. Jika duit yang dari hutang baru tidak mencukupi, tak mengapa. Negara boleh dijual. Sekeping demi sekeping boleh dijual. Hasil jualan diguna untuk bayar hutang dan sebahagian lagi disapu oleh penyangak.

16. Dengan itu selesailah hutang. Tetapi Darul Penyangak sudah dimiliki orang. Dan rakyat pun jadi hamba kepada pemilik negara yang baru.

Tun Mahathir

Tuesday, 24 October 2017

Najib ni dah gila

Malaysia sebenarnya tidak berhadapan dengan masalah untuk mendapat sumber pendapatan negara tetapi sebenarnya negara bermasalah dalam menguruskan perbelanjaan.

Kegagalan pengurusan perbelanjaan oleh kerajaan Barisan Nasional memangsakan rakyat hari ini dirompak oleh cukai barangan dan perkhidmatan (GST) zalim yang dikenakan secara paksa ke atas diri mereka untuk menambah hasil negara.

Seawal penubuhan Malaysia, pelbagai cukai dikenakan kepada golongan berkemampuan untuk menjadi sumber kepada negara sama ada menerusi cukai langsung korporat dan individu dan cukai tak langsung menerusi duti eksais dan cukai jualan dan perkhidmatan bagi sebahagian barangan dan perkhidmatan.

Malaysia juga memperolehi hasil lumayan dan mewah menerusi hasil bumi khususnya minyak sehingga menjangkau antara RM70-RM80 bilion setahun.

Sekiranya kerajaan Barisan Nasional mengamalkan konsep perbelanjaan berhemah, tidak boros dan mengelakkan ketirisan maka pendapatan daripada sumber cukai sedia ada dan hasil bumi sudah cukup untuk menguruskan sebuah negara dengan penduduk seramai 28 juta.

Namun, ternyata kerajaan untuk tempoh yang panjang telah gagal menguruskan perbelanjaan negara menurut panduan Islam dalam berekonomi. Ia dapat dilihat menerusi fakta-fakta berikut:

a. Belanjawan Tahunan

Kerajaan Barisan Nasional membentangkan belanjawan defisit selama 18 tahun berturut-turut sejak 1998. Belanjawan defisit bermaksud perbelanjaan yang dirancang melebihi pendapatan yang dijangka akan diperolehi.

Kerajaan hanya menjangka akan membentangkan belanjawan berimbang iaitu pendapatan seimbang dengan perbelanjaan pada 2020. Ertinya negara bakal menyaksikan belanjawan defisit untuk lagi 4 tahun mendatang.

Secara ringkas boleh dilihat perbezaan rancangan perbelanjaan kerajaan berbanding hasil yang dijangka sebagaimana tahun-tahun berikut:

Perbelanjaan (P)  Hasil (H)

2008 (P) 176 bilion (H) 148 bilion
2009 (P) 207 bilion (H) 161 bilion
2010 (P) 191 bilion (H)148 bilion
2011 (P) 212 bilion (H) 165 bilion
2012 (P) 232 bilion (H) 186 bilion
2013 (P) 251 bilion (H) 208 bilion
2014 (P) 264 bilion (H) 224 bilion
2015 (P) 273 bilion (H) 235 bilion

b. Hutang Negara

Belanjawan defisit menyumbang untuk negara meningkatkan hutang negara daripada setahun ke setahun.

Pada 2006 hutang negara hanyalah 247 bilion. Tetapi pada 2013 hutang negara telah meningkat kepada 546 bilion dengan peningkatan 299 bilion. Laporan terakhir 2015 hutang negara telah menjangkau 847 bilion.

Perhatikan jadual Hutang Negara sebagaimana berikut mengikut tahun:

1997 RM90 bilion
1998 RM103 bilion
1999 RM112 bilion
2000 RM125 bilion
2001 RM145 bilion
2002 RM164 bilion
2003 RM188 bilion
2004 RM216 bilion
2005 RM232 bilion
2006 RM247 bilion
2007 RM274 bilion
2008 RM317 bilion
2009 RM376 bilion
2010 RM405 bilion 
2011 RM465 bilion
2012 RM501 bilion
2013 RM546 bilion
(Sumber International Monetary Fund)
2014 RM677 bilion
2015 RM847 bilion
(Sumber The Economist)

Bayangkan, hutang kerajaan pada 1997 hanyalah RM90 bilion tetapi selepas 17 tahun pada tahun 2014 telah menjadi RM677 bilion.

Pada 2003 ketika Tun Abdullah Badawi mengambil alih negara hutang negara ialah RM188 bilion.

Selepas 6 tahun pada 2009 ketika beliau melepaskan jawatan kepada Datuk Seri Najib ia meningkat sekali ganda sebanyak RM188 bilion kepada RM376 bilion.

Selepas 5 tahun Najib mengambil alih negara, hutang pada 2014 meningkat hampir sekali ganda sebanyak 301 bilion kepada RM677 bilion.

c. Ketirisan Perbelanjaan

Kajian yang dibuat oleh Pusat Membanteras Rasuah dan Kronisme terhadap laporan tahunan Ketua Audit Negara menunjukkan berlaku ketirisan dan salah urus perbelanjaan antara RM23 bilion hingga RM40 bilion. Sedangkan GST hanya dijangka menyumbang sebanyak RM23 bilion pada tahun 2015. Jika ketirisan ditangani maka GST tidak diperlukan.

Pada tahun 2008 perbelanjaan untuk mengurus negara hanyalah RM128 bilion tetapi untuk 2015 kerajaa
n merancang perbelanjaan mengurus sebanyak RM223 bilion.

Tidakkah ia merupakan peningkatan yang melampau untuk tempoh yang pendek iaitu 7 tahun dengan peningkatan hampir RM100 bilion?

Hasil daripada kegagalan menguruskan perbelanjaan inilah maka kerajaan mula berfikir untuk meluaskan lagi sumber kewangan negara sedangkan sebenarnya kerajaan tidak berhadapan dengan masalah sumber tetapi pada masalah berbelanja.

Penyelesaian mudah kerajaan ialah memperkenalkan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) kerana GST adalah cara paling mudah untuk mengutip sumber daripada rakyat.

GST dikenakan pada semua barangan dan perkhidmatan melainkan yang dikecualikan. Ertinya kerajaan mendapat ruang yang sangat besar dan luas untuk mendapat hasil menerusi cukai.

GST kena kepada semua rakyat tanpa mengira kaya atau miskin yang berbelanja dan mendapat perkhidmatan. Ertinya GST mempunyai cakupan cukai sangat luas.

Jika sebelumnya hanya sekitar 1.7 juta terpaksa membayar cukai maka dengan GST berjuta-juta rakyat terpaksa membayar cukai setiap hari termasuk orang miskin.

Apabila cukai dikenakan kepada si kaya dan si miskin maka di sinilah ketidakadilan sosial dan kezaliman berlaku. Kerana itulah cukai GST adalah zalim dan haram menurut kaedah percukaian Islam kerana cukai sepatutnya hanya kena kepada orang yang berkemampuan sahaja.

Data 2012 menunjukkan 31.7% isi rumah Malaysia berpendapatan kurang daripada rm2500 dan 23.8% lagi berpendapatan antara RM2,500 - RM4,000. Ertinya lebih separuh rakyat Malaysia mempunyai pendapatan di bawah RM4,000 iaitu di bawah paras kemiskinan.

MUNGKIN ANDA MASIH KABUR, DARI MANA DATANG NYA DANA UNTUK MEMBAYAR HUTANG SEBANYAG RM 847 BILION DAN FAEDAH NYA, TENTUNYA DARI RAKYAT YAKNI CUKAI.
CUBA KITA KIRA - 847 BILION/30 JUTA RAKYAT MALAYSIA:
847000,000,000/30=
RM28233.3 JUTA, JADI SETIAP RAKYAT MALAYSIA MEMPUNYAI HUTANG SEBANYAK RM 28.23 BILION.
JADI JIKA PENGURUSAN KEWANGAN NEGARA TIDAK DIUBAH MALAYSIA AKAN BENGKRAP, ITU SEBAB MENGAPA PENGURUSAN NAJIB SENTIASA MAHU MENAIKKAN SEMUA CUKAI BARANGAN  DAN PERHIDMATAN, SUDAH BEGITU PUN NAJIB MASIH MENGEKALKAN HIDUP BERMEWAH2......

TOLONG VIRAL KAN AGAR SEMUA RAKYAT TAHU TAK KIRA LA ANDA DI PIHAK YG MANA.
#SELAMATKANMALAYSIA
#BINA SEMULA NEGARA

Saturday, 21 October 2017

Cara Kleptokrat merompak wang Felda?

DAHSYAT PENDEDAHAN RAFIZI MENGENAI Grand Plaza Kensington Hotel MILIK FELDA

Lesap duit Felda sudah RM1billion? Beli hotel daftar atas nama sykt yg hampir sama namanya iaitu FCI London Hotel PTE Limited yg didaftarkan di British Virgin Island yg BoD nya dirahsiakan mengikut undg2 BVI. Kononnya itu anak sykt Felda dan disewakan pula kpd anak sykrt Felda yg lain? Tapi isytihar konon dibeli oleh anak syarikat Felda yg sah iaitu Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FICSB). Satu lagi penipuan?

FCI Hotel London PTE Limited kemudiannya terbatal pendaftaran sbb tak byr yuran sykt pada May 2016. So ke mana sewa dibyr?? Felda hilg pemilikan hotel berharga RM330 juta tu?? Ada lagi pemilikan hartanah lain yg hilg wang sudah lesap. Ia BUKAN MILIK anak sykt Felda yg sebenar. Gila duit Felda habis lesap, pemilikan hotel ghuyup tak tahu mana company yg yg owner kpd Hotel itu sbb company dulu dah tak wujud.
.
Cara Kleptokrat merompak wang Felda??

DAHSYAT...peneroka Felda dan rakyat kena kelepet lagi?

- Zus Din
19/10/2017

Friday, 20 October 2017

Najib pengkhianat negara

Mula mula ganti CEO at Proton Holding.
Step kedua ganti GM GM anak tempatan di semua plant Proton. Ganti dengan GM GM dari China.

Step ketiga terminate vendor vendor tempatan. Ganti vendor vendor dari China untuk hidupkan ekonomi di China menggunakan resources di Malaysia melalui plant Proton bawah Proton Holding. Akibatnya banyak kilang tempatan yang daftar dengan IKS-Industri Kecil Sederhana akan gulung tikar dan pembuangan kerja tenaga tempatan akan berlaku dan meningkat.

Step keempat terminate perlahan lahan tenaga kerja anak anak tempatan dalam Proton Plant Production Assembly Lines dan gantikan dengan tenaga kerja dari China. Kadar pengangguran dalam negara akan menjadi tinggi. Banyak pinjaman bank akan jadi NPL-Non Performing Loan(rumah, kereta dan saham asb) kerana ramai yang akan di buang kerja dan susah mencari perkerjaan baru kerana FDI baru yang masuk ke Malaysia tidak menguntungkan negara tapi menguntungkan negara yang menbawa FDI itu ke sini. Contoh projek ECRL. Semua limpahan kerja utk projek tersebut patah balik pada contractor negara tersebut kerana semua bahan dan tenaga perkerja utk membuat projek itu datang dari negara China.

Step kelima mengedar kereta buatan China dengan guna semua bahan mentah dari China tapi produksi di kilang kilang Proton dan jual ke Malaysia melalui rangkaian pemasaran perniagaan Proton yang kita telah bina semenjak dari 1985.  Kita semai benih tapi orang lain yang nikmati hasil. Ekonomi China pesat berjalan tapi ekonomi automotif Malaysia melingkup.

Step keenam China akan tukar nama hakmilik Proton ke China Proton perlahan lahan. Hanya menunggu masa. 

Step terakhir masa persidangan Umno semua perwakilan akan di ajak Najib untuk nyanyi ramai ramai Lagu Anak Kecil Main Api-Bumi di pijak milik orang, sambil nangis tersedu sedu.

Juga semua perkara yang akan berlaku berkenaan isu ini akan di salahkan pada Dap dan Tun Dr Mahathir.

Harga yang Najib senang senang jual demi nak lenyapkan satu legasi. Tiada langsung rasa patriotik pada aset negara.

Najib Tertekan

Seorang saintis politik memberi amaran Barisan Nasional (BN) mungkin tidak dapat mengekalkan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) kerana masih kekurangan jumlah kerusi selamat yang diperlukan untuk mendapat majoriti mudah.

Prof Marzuki Mohamad dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia berkata, BN akan kekal sebagai parti pemerintah jika mereka memenangi 100 daripada 222 kerusi Parlimen.

“Melainkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dapat menjadikan baki kerusi itu sebagai kerusi selamat untuk BN, mengadakan pilihan raya umum sekarang agak berisiko untuk beliau,” katanya dalam analisis yang dipetik New Mandala hari ini.

Marzuki berkata, secara realistiknya, Umno hanya berpeluang memenangi 57 daripada 165 kerusi Parlimen di Semenanjung, sedangkan 70 daripada kerusi itu adalah kawasan bermajoriti Melayu, di mana 70% daripada pengundi ialah orang Melayu.

Beliau berkata, 8 daripada kerusi Parlimen itu terletak di Kedah yang merupakan kubu kuat Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad, manakala sekurang-kurangnya 5 kerusi lain mempunyai pengaruh kuat PAS.

Katanya, sokongan pengundi bukan Melayu untuk BN sangat rendah sejak PRU13, di mana tinjauan terbaru menunjukkan tiada peningkatan sokongan bukan Melayu untuk kerajaan.

Marzuki berkata, terdapat 47 kerusi Parlimen di kawasan bermajoriti Melayu kecil di Semenanjung, di mana lebih 30% ialah pengundi bukan Melayu.

“Pengaruh PAS di kawasan ini sangat kecil dan mungkin tidak memberi banyak kesan kepada perpecahan undi Melayu.

“Di kawasan inilah PH cuba tembusi dan memberi cabaran serius kepada BN. Sesetengah kerusi Parlimen di kawasan ini sudah berada di tangan PH.”

Katanya, terdapat 48 kawasan bermajoriti bukan Melayu di Semenanjung yang boleh dianggap kerusi selamat buat pembangkang.

Beliau berkata, BN hanya mempunyai baki 57 kerusi Parlimen di Sabah dan Sarawak yang merupakan “deposit tetap” parti itu.

Bagaimanapun, katanya, 9 daripada kerusi itu kini dipegang pembangkang, dengan 5 lagi terletak di pantai timur Sabah yang cuba dikuasai Parti Warisan Sabah.

“Kerusi ini bukan lagi kerusi selamat untuk BN. Jadi, daripada 57 kerusi Parlimen di Sabah dan Sarawak, hanya 43 kerusi dianggap selamat untuk BN.”

Marzuki berkata, kemenangan BN pada PRU lalu disebabkan kemampuannya membangunkan ekonomi dan mengekalkan kestabilan politik.

Bagaimanapun, katanya, “keadaan ekonomi sekarang tidak kelihatan baik” susulan kenaikan kos sara hidup, pemansuhan subsidi untuk barangan penting, kadar inflasi disebabkan ringgit yang lemah serta pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) sebanyak 6%.

Beliau menjangkakan Bajet 2018 yang bakal dibentangkan di Parlimen akhir bulan ini tidak dapat memberi banyak ruang kepada Najib untuk mencipta faktor “feel good” kerana “dana kerajaan semakin berkurangan, tanggungan besar dan masih perlu mengurangkan defisit bajet”.

Ini di samping skandal 1MDB yang menurut Marzuki, memberi kesan buruk kepada populariti Najib.

“Berdasarkan situasi ini, Najib mungkin memerlukan lebih banyak masa untuk mengubah keadaan.

“Tetapi, masa mungkin tidak menyebelahinya,” katanya. – FMT

Thursday, 19 October 2017

Swinger Malaysia


Terkejut berok aku bila seorang kawan aku memaklumkan aku bahawa dia telah diajak oleh seorang pompuan berstatus isteri orang untuk ajak bertukar-tukar pasangan.

Maknanya dia sedia “main” dengan kawan aku tu dengan syarat kawan aku pun sedia kasi isterinya main dengan suami pompuan tersebut. Atau dalam bahasa omputeh “swinging”.

Yang buat aku mengucap panjang bila kawan aku cerita bahawa perempuan yang offer tu seorang Melayu beragama Islam dan tinggal di Johor. Katanya kalau kawan aku sudi, dia dialu-alukan untuk datang ke JB.

Semua sudah disediakan termasuk “port” yang tiada gangguan. Kawan aku kata pompuan tu hanya sudi bertukar pasangan dengan pasangan suami isteri lain, tidak pasangan tidak berkahwin sama ada pasangan kekasih atau skandal. Sebab itu akan tidak adil bagi mereka.

Aku tanyalah macam mana dia kenal pompuan tu? Katanya, dia berkenalan menerusi laman sosial popular. Hemm, aku kata tak aku percaya dengan laman sosial sebab sesiapa sahaja boleh menyamar.

Tapi kawan aku tu kata dia sudah bercakap menerusi telefon dengan pompuan tersebut. Tapi kawan aku kata dia tak sanggup untuk serahkan isterinya kepada lelaki lain walaupun dia dapat “main” dengan isteri orang selain dia kata dia masih beriman kepada Allah dan Islam masih jadi pegangan hidupnya.

Bila aku dapat tahu ada pasangan seperti ini, aku carilah kat Google mengenai kehidupan swinging kat Malaysia ni. Mah aih! Berlambak-lambak “swinger club” ada kat alam siber rupanya!

Aku pasti ramai juga pasangan beragama Islam yang mengamalkan kehidupan seperti ini hanya semata-mata untuk mendapatkan kepuasan seks.

Dan menurut cerita beberapa kawan lain, amalan swinger ni dah makin jadi trend di kalangan pasangan Melayu/Islam di Malaysia. Biasanya mereka bergerak secara tersembunyi dan sukar dikesan.

Sebabnya kalau dilihat secara luaran, pergaulan antara pasangan ini tiada keganjilan pun. Contoh pasangan A berkunjung dan menginap di rumah pasangan B. Siapa sangka di dalam bilik, rupanya si isteri A tidur dengan si suami B, dan sebaliknya?

Khabarnya kegiatan seperti ini diamalkan di kalangan pasangan elit. Malahan mereka juga tidak kisah kalau pasangan yang mereka mahu bertukar itu berlainan agama, berlainan bangsa, asalkan pasangan terbabit seronok dan mendapat kepuasan. Pasangan A puas, pasangan B juga puas!

Kegiatan Yang Boleh Berlaku Di Dalam Bilik

Biasanya, kegiatan penukaran pasangan berlaku apabila sesuatu pasangan suami isteri atau pasangan yang mempunyai hubungan terikat melakukan kegiatan seks dengan satu pasangan yang lain, beberapa pasangan, atau sesuatu individu yang tunggal.

Kegiatan itu boleh berlaku di dalam bilik yang sama (seringnya dikenali sebagai penukaran pasangan bilik sama) walaupun penukaran pasangan bilik berasingan juga berlaku.

Dalam keadaan-keadaan sedemikian, penukar pasangan sering merujuk kepada bersetubuh sebagai bermain dan pasangan seksnya sebagai rakan sepermainan. Ada kalanya, satu pihak pasangan tidak berminat menyertai gaya hidup penukaran pasangan.

Pihak ini biasanya dirujuk sebagai pihak bertahan, manakala pihak yang lain dirujuk sebagai pihak berhasrat. Justera, “pihak berhasrat” ialah pihak tunggal dalam sesuatu pasangan penukaran yang mencari-cari gaya hidup yang bertentangan dengan pihak pasangan yang lain.

Bertukar-tukar pasangan dahulu dikenali sebagai penukaran bini tetapi istilah itu telah dikritik sebagai mengambil sudut pandangan lelaki serta tidak memerikan dengan tepat berbagai-bagai kegiatan seks yang dilakukan oleh para penukar pasangan.

sumber Hmetro

Wednesday, 18 October 2017

Antara Dajjal dan Majjal

Untuk memburu harimau didalam belantara ada beberapa teknik...

Antaranya....
buru dan tembak atau
buru dan jerat...

Apa yang saya lihat Tun menggunakan pendekatan buru dan jerat....

Belum lagi tembak....

Satu persatu najib dan orang2 nya membongkar rahsia mereka sendiri...

Hari ini umum mengetahui bahawa kesemua mereka mempunyai wang yang banyak dan lebih memeningkan kepala ialah ahli ahli umno mula berpusu pusu mahu berkongsi nikmat harta samunan tersebut...

Ini membuatkan mereka tidak dapat menyimpan tetapi sebaliknya terpaksa berbelanja lebih wang tersebut.

Malah samunan tambahan pula terpaksa dibuat dengan secara terang terangan....

Ini bukan berlaku dikalangan orang2 politik malah penjawat awam dan penguatkuasa pun turut tidak mahu ketinggalan dalam meraih kesempatan.

Tiada lagi soal malu, maruah atau dosa lagi....

Najib bukan sahaja telah menghancurkan ekonomi negara malah telah menghancurkan institusi politik dan sosial.....

Bukan calang calang orang yang mampu menyesatkan ulamak melainkan dajjal itu sendiri....

Mungkin najib belum bertaraf Dajjal tetapi taraf MAJJAL sudah selayak baginya....

Najib sudah terjerat namun adakah rakyat malaysia majoritinya adalah pengikut majjal ibni dajjal...

Antara Dajjal dan Majjal

Untuk memburu harimau didalam belantara ada beberapa teknik...

Antaranya....
buru dan tembak atau
buru dan jerat...

Apa yang saya lihat Tun menggunakan pendekatan buru dan jerat....

Belum lagi tembak....

Satu persatu najib dan orang2 nya membongkar rahsia mereka sendiri...

Hari ini umum mengetahui bahawa kesemua mereka mempunyai wang yang banyak dan lebih memeningkan kepala ialah ahli ahli umno mula berpusu pusu mahu berkongsi nikmat harta samunan tersebut...

Ini membuatkan mereka tidak dapat menyimpan tetapi sebaliknya terpaksa berbelanja lebih wang tersebut.

Malah samunan tambahan pula terpaksa dibuat dengan secara terang terangan....

Ini bukan berlaku dikalangan orang2 politik malah penjawat awam dan penguatkuasa pun turut tidak mahu ketinggalan dalam meraih kesempatan.

Tiada lagi soal malu, maruah atau dosa lagi....

Najib bukan sahaja telah menghancurkan ekonomi negara malah telah menghancurkan institusi politik dan sosial.....

Bukan calang calang orang yang mampu menyesatkan ulamak melainkan dajjal itu sendiri....

Mungkin najib belum bertaraf Dajjal tetapi taraf MAJJAL sudah selayak baginya....

Najib sudah terjerat namun adakah rakyat malaysia majoritinya adalah pengikut majjal ibni dajjal...

Saturday, 14 October 2017

Syabas Najibul Ghuyub

Tulisan terbaru Tun M

****************************
BN CELARU 2
13 Oct 2017

1. BN ternampak celaru kerana tak dapat menentukan Pakatan Harapan (PH) ini didominasi oleh siapa.

2. Najib dan UMNO berhempas pulas mendakwa jika PH menang DAP dan Kit Siang akan mengambil alih negara ini. Ini juga yang diulangi oleh ketua penerangan UMNO. Bila ditanya bagaimana Najib boleh ada 2.6 billion Ringgit dalam akaunnya, Annuar jawab DAP akan kuasai PH.

3. Tak tahulah kerana tak dapat dengarkah atau telinga tersumbat dengan dedak, tetapi yang jelas ialah segala pertanyaan berkenaan 1MDB atau 2.6 billion, jawapannya ialah DAP yang mendominasi PH dan Kit Siang akan jadi Perdana Menteri.

4. Sebaliknya MCA pula mendakwa Kit Siang sudah jual dirinya dan DAP kepada Bersatu. Ini disusuli dengan Raja Petra Kamarudin (RPK) yang mengumumkan kepada dunia bahawa Dr. Mahathir telah sogok Kit Siang dengan 1(Satu) billion Ringgit. Wah! Kayanya saya. Tetapi saya tak gila macam RPK. Kalau saya ada 1 billion, saya akan bina mahligai dan bukan rumah biasa yang diduduki oleh saya.

5. Jangan tanya saya dari mana saya dapat satu billion. Tanya RPK. Jawabnya mungkin Arab bagi. Jika dia tahu saya boleh bagi 1 billion Ringgit kepada Kit Siang dia tentu tahu dari mana saya dapat duit itu. Yang diketahui umum ialah dari mana RPK dapat duit.

6. Yang perlu ditentukan oleh Barisan Nasional ialah siapa beli siapa. Kit Siang beli saya atau saya beli Kit Siang di Malaysia.

7. Bekas wakil Transparency International di Malaysia pula cukup telus dan transparent. Tentulah dia nampak duit 1 billion yang ada pada saya. Dinding setebal 10 kaki pun, matanya boleh tembusi. Apatah lagi duit kertas.

8. Apalah sangat saya ini yang nak ditakuti. Umur sudah 92 tahun. Tak ada duit pun. Jauh sekali nak sogok Kit Siang dengan 1 billion Ringgit pun. Tak pernah bangun apa pun. Tak dilayan seperti Najib oleh Presiden Amerika. Tak dapat sogok Trump dengan 90 billion Ringgit. Tidak dipeluk oleh Presiden kuasa dunia terbesar kerana menyelamatkan ekonomi Amerika Syarikat.

9. Namun saya bangga. Belum ada Perdana Menteri Malaysia yang mampu menyelamatkan kuasa dunia. Tetapi sekarang ada.

10. Tahniah kepada Kerajaan dan Najib dan Menteri-Menteri Barisan Nasional. Kamu sudah “put Malaysia on the world map”. Tahniah.

11. Teruskan dengan kecelaruan. Tubuhkan satu lagi 1MDB. Hutang berbillion lagi. Percayalah kamu akan disokong oleh konco-konco kamu selama-lamanya.

12. Tahniah – Congrats Najib.

13. We are so proud of you.

Wednesday, 11 October 2017

Rupa rupanya Mas Sudah Bangkrap Pada 2015

Keputusan untuk tidak merujuk kes 3,600 pekerja Malaysia Airlines (MAS) yang diberhentikan kerja ke Mahkamah Perusahaan kerana syarikat penerbangan itu "tidak lagi wujud", kata Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Richard Riot hari ini.

"Sekiranya syarikat itu telah bankrap atau gulung tikar, maka kami tidak boleh mengejar syarikat itu.

"Dan menurut undang-undang, kita tidak boleh mengejar individu itu (yang bertanggungjawab berhubung pemberhentian) juga," kata Riot apabila diminta mengulas mengenai perkara berkenaan pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Riot sebelum ini enggan menawarkan alasan mengapa kementeriannya tidak merujuk kes tersebut ke Mahkamah Perusahaan.

MAS dijenamakan semula sebagai Malaysia Airlines Berhad (MAB) pada tahun 2015, selepas ia dinyah-senarai dan operasinya diambil alih oleh Khazanah Nasional Bhd.

Sebagai sebahagian daripada pelan menyelamatkan syarikat penerbangan kebangsaan itu, Khazanah membuang 6,000 pekerja - separuh daripada mereka adalah anak kapal kabin.

Akta Penerbangan Malaysia Berhad (Pentadbiran) 2015 diluluskan di Parlimen untuk menyelaraskan pembuangan kakitangan itu.

Menurut Riot, kementeriannya dan pengarah Jabatan Perhubungan Perusahaan, telah mengeluarkan surat dengan penjelasan penuh mengenai perkara itu.