Sunday, 23 July 2017

Malaysia Jadi Bahan Ketawa; Kepit dan Gagap

Tiba tiba zahid hamidi membentak Tun Mahathir dengan kata kata gila talak.

Gila talak bermakna seorang suami yang tidak sabar sabar untuk menceraikan isterinya dan selepas itu mahu merujuk kembali dan kebiasaannya ia menjadi rumit apabila ianya cerai talak 3 kerana memerlukan kambing hitam untuk merujuk semula.

Dalam kes Tun Mahathir yang dikatakan gila talak ini mungkin zahid beranggapan Tun sudah melepaskan jawatan dan kini mahu menyandang semula jawatan sebagai perdana menteri.

Lain macam cara zahid memberi contoh. Zahid nampaknya begitu teruja memberi contoh yang berkaitan kawin dan cerai.

Selain dari seorang yang gagap dalam berkata kata, zahid juga di kenali sebagai seorang yang suka bercakap banyak tetapi isi nya kosong.

Malah ujian Najib kepadanya untuk bercakap didalam bahasa inggeris juga gagal kerana terlalu nampak ingin mengampu tetapi telah memalukan negara di mata dunia.

Dunia nampak negara kita ini di perintah oleh dua orang badut yakni seorang yang jalannya mengepit dan timbalannya pula si gagap.

Kalau diletakkan Hishamudin pula akan menjadi bahan ketawa juga kerana berlidah pendek.

Manakala KuNan pula dilihat terus panik apabila dikhabarkan Tun Mahathir akan bertanding di Putrajaya di kerusi parlimennya.

KuNan yang didalam keadaan panik terus menjawab soalan wartawan dengan mengatakan Tun Mahathir sudah tidak betul. Dan itulah yang diulang ulangnya sambil mengatakan Tun kecewa kerana Mukhriz kalah kerana tak terpilih sebagai Naib Presiden Umno.

Jawapan balas KuNan sudah cukup membuktikan bahawa mereka sebenarnya sedari awal lagi sudah membuat konspirasi untuk menyekat waris Tun Mahathir dari berada di dalam inner circle umno.

Kini Mukhriz, Shafie Apdal dan Muhyidin sudah terkeluar dari saingan kekuasaan didalam umno dan jalan mudah buat Khairy Jamaludin yang dilihat bakal menjadi sleeping partner kepada Hishamudin buat masa sekarang.

Mereka cuma menunggu Zahid terjatuh gaung sahaja untuk mereka terus berada di persada kuasa dengan Hisham sebagai calon presiden umno manakala Khairy sebagai Timbalan Presiden Umno.

Selepas ini team Lidah pendek dan Dark Tall Hensem pula akan menguasai putrajaya. Bayangkanlah kerosakan yang bagaimana pula mampu mereka sajikan kepada Agama, Bangsa dan Tanahair ini dengan tangan tangan mereka.