Thursday, 3 April 2014

MH370: Teori Yang Paling Tepat Buat Masa Ini

AGENDA AWANI MH370
Sumber

Bukti Terkini MH370 : Ikuti Analisa & Kajian Kapten Nik Huzlan Yang Bakal Hapuskan Segala Teori & Hipotesis Sebelum Ini! : Sudah lebih 3 minggu telah pun berlalu, dan dunia termasuk pakar-pakar yang terlibat terus memerah buah fikiran bagi mencari jawapan disebalik tragedi Mh370 disbealik pelbagai persoalan yang terus dibiarkan “tergantung” sehingga ke hari ini. Terbaru…
Terbaru didedahkan maklumat terbaru yang menunjukkan gambar yang dirakam pada sesi penerangan yang datangnya daripada pihak berkuasa kerajaan Malaysia termasuk Malaysia Airlines kepada keluarga mangsa penumpang di China.

Gambar Bukti Terkini MH370 di Beijing China

Melihatkan bukti terbaru ini dan berdasarkan analisa Kapten Nik Huzlan, ini jawapannya :
  • Nampak terang di sini pesawat Mh370 kelihatan berpusing disebelah kanan pada kedudukan 270 darjah
  • Kapten Nik Huzlan menilai pusingan pesawat MH370 adalah “pusingan yang sempurna dan tiada cacat celanya” dan terus merentas semula laluan yang pernah dilakukannya sebelum itu dan pusing semula di sebelah kiri dan seterusnya menuju ke arah Pulau Pinang
  • Dan ini bermakna pesawat Mh370 tidak mengalami kerosakan seperti yang benar didedahkan oleh seorang juruterbang berpengalaman berdasarkan (TEORI DI SINI)
  • Kapten Nik Huzlan sendiri terkejut dengan maklumat terbaru inu dan sekaligus bercanggah dengan informasi dan maklumat yangmengatakan selama ini pesawat MH370 hanya melakukan pusingan kiri sahaja
  • Buat pertama kalinya, pesawat Mh370 dikatakan telah melakukan pusingan kanan
  • Kapten Nik Huzlan mengatakan pesawat Mh370 melakukan pusingan kanan sebaik sahaja Co Pilot Farid mengucapkan perkataaan “Alright, Good Night” dan terus merentasi ke arah Teluk Siam dan terus pergi ke Pulau Pinang
  • Jikalau pesawat MH370 mahu pulang semula ke Malaysia, Mh370 hanya perlu pusing kiri terus ke Malaysia
  • Jikalau pesawat Mh370 dalam keadaan kecemasan mengapa perlu Mh370 melakukan satu pusingan disebelah kanan secara perlahan-lahan dan kemudian merentas laluan yang dilakukan sebelumnya? Mengapa?
  • Kapten Nik Ahmad Huzlan merasakan perbuatan dan cara pengendalian MH370 sepertidirancang dengan cukup-cukup teliti
  • MH370 Radar
    Dan….jikalau ada kecemasan sekalipun, juruterbang dan co Pilot tidak berhubung dengan mana-mana pusat kawalan trafik udara? Mengapa?
  • Dan Kapten Nik Huzlan mengatakan dari IGREX, cara pesawat MH370 terbang pun sangat-sangat meragukan kerana dilihat mahu mengelak Laut Sumawi Dan Pulau Nicobar dan memotong jalan merentasi terus ke selatan Lautan Hindi yang mana laluan tersebut adalah merupakan laluan yang tiada satu pun berada di bawah kawalan radar. 

Kronologi Lengkap Detik-detik Kehilangan MH370 8 mac 2014

Cuma Kapten Nik Huzlan mula merasa pelik dan merasakan tidak logik untuk pesawat MH370 sampai ke IGREX pada 2:15 pagi (8 Mac 2014)
  • Pesawat Mh370 buat pusingan kanan pada pukul 1:31 pagi
  • Pergi ke Penang dan seterusnya ke VAMPI dan signal point yang terakhir ke IGREX pada pukul 2:15 pagi
  • Apa jawapan Kapten Nik Huzlan? Pesawat MH370 tidak akan dapat sampai pada IGREX dalam tempoh hanya sekitar 40 minit sahaja melihatkan tahap kelajuan yang boleh dicapai pesawat Mh370 dan juga pusingan kanan dan kiri yang telah dilakukan oleh pesawat Mh370 ini
Berdasarkan kajian Kapten Nik Huzlan, kelihatan teori Human Interferance (perbuatan yang disengajakan) amatlah kuat melihatkan pesawat MH370 sebenarnya “under full control” kerana ia mampu membuat corak pusingan kanan dengan baik ditambah pula mampu merentas semula laluan yang perlu dilakukan sebelum itu.

Bodoh Najib Jangan DiSokong La Bodoh


"Maksud 'berakhir di sini' seperti yang disebut Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak kepada keluarga penumpang pesawat MH370 bukan bermakna terhempas.

"Ramai yang tak faham dan terus buat keputusan sendiri sedangkan, maksudnya di situlah berakhirnya radar Immarsat mengesan prsawat yang membawa 237 penumpang itu."

Itu tegas Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia, Jamawi Jaafar di pejabatnya petang tadi.

Jelas Jamawi, kesimpulan yang dibuat oleh orang ramai termasuklah media dan pihak pembangkang khususnya adalah terhempas dan ini telah menyebabkan keadaan semakin kusut di kalangan keluarga penumpang pesawat itu.

"Apabila semua dah mengatakan terhempas, keluarga penumpang mula hendakkan bukti sedangkan hakikatnya, Najib tidak langsung menyebut terhempas.
"Ada pula akhbar yang terus membuat laporan mengatakan semua mangsa terkorban dan saya hairan di mana mereka dapat maklumat itu," katanya.

Kesan laporan yang 'menyentap' sanubari keluarga penumpang ini, pembangkang ambil kesempatan menambah cerita yang membuatkan rakyat mula membenci kerajaan.

"Kerajaan tidak akan berselindung dalam hal ini dan fikirlah secara logik negara lain pun turut terlibat mencari pesawat yang hilang itu.

"Kalau pembangkang ada bukti MH370 ada di mana-mana, kenapa mesti berselindung? Apa tujuan mereka buat cerita begini kalau bukan untuk mendapat sokongan politik.

"Ini soal hidup dan mati. Tak ada sebab kerajaan Najib dan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein hendak menyembunyikan sesuatu. Ini semua mainan pembangkang yang mahu melihat dunia membenci kerajaan kita," jelas Jamawi.

Tambah Ketua Pemuda UUMNO Tenom itu lagi, usaha Hishamuddin bertemu keluarga penumpang membuktikan kerajaan tidak akan berdiam diri melihatkan kesengsaraan rakyat.

"Biarpun ada yang tidak puas hati terutama warga China namun kesungguhan Hishamuddin mendekati mereka adalah satu usaha terpuji.

"Pedulilah apa pembangkang nak kata. Tetapi saya percaya, memang terdapat satu gerakan yang dirancang untuk membuat spekulasi dan apa juga cerita palsu mengenai MH370 hanya untuk memburukkan kerajaan," katanya laporMalaysiaGazette

... Tapi kalau beliau tidak maksudkan MH370 itu berakhir di Lautan Hindi dengan terhempas kenapa pula nak cari kotak hitam dan serpihan pesawat tu?


Kalau tak terhempas.. mungkin serpihan yang dimaksudkan oleh Najib itu ialah kepingan-kepingan komposit badan kapal terbang tu yang tertanggal bila penerbangan MH370 itu berakhir di Lautan Hindi..

Dan kotak hitam itu pula telah tercicir semasa MH370 mengakhiri penerbangannya itu..

10 Tahun Lagi Israel Akan Hancur- Kissinger

islampos.com—SEBAGIAN kalangan menduga bahwa umur Israel tidak akan lama lagi. Ide keruntuhan Israel tak lagi terhindarkan setelah seorang pejabat Amerika secara eksplisit membeberkan sebuah fakta. Tokoh diplomat Amerika, Henry Kissinger mengatakan bahwa “Dalam 10 tahun kedepan, tidak akan ada lagi Israel.”
Pernyataan Kissinger mungkin datar dan tidak berdasar. Kissinger mengatakan bahwa Israel dalam bahaya, namun bisa diselamatkan jika Amerika Serikat memberikan tambahan triliunan dolar dan menghancurkan negara musuh dengan pasukan militer Amerika. Ia memang tidak menawarkan jalan keluar, Kissinger hanya menyatakan fakta bahwa pada tahun 2022: Israel tidak akan lagi ada.
Seorang kolumnis dan analis politik, Kevin Barret menunjuk sebuah studi yang dilakukan oleh USIntelligence Community (IC), yang terdiri dari 16 badan intelijen Amerika Serikat, awal tahun ini, berjudul “Persiapan untuk Pasca-Israel di Timur Tengah.” Hasil laporan IC ini menguatkan pendapat Kissinger tentang kehancuran Israel.
“16 badan intelijen Amerika Serikat sepakat bahwa Israel tidak bisa menahan gerakan raksasa pro-Palestina yang ditandai dengan gerakan revolusi Arab, kebangkitan Islam, dan kebangkitan Iran,” tambah Barret. [sm/islampos/pt]