Wednesday, 11 December 2013

Pemimpin Paria

Umno dilihat semakin hilang cengkamannya keatas orang orang melayu yang kuat fahaman agamanya. Dalam mengatur strategi untuk menarik minat golongan pro agama ini, Najib dilihat amat terdesak dengan melantik Ustaz Kazim yang terkenal sebagai penceramah bebas untuk menjadi Ahli Majlis Tertinggi Umno. Nasib baik lah Ustaz Kazim ini cerdik dan pengalaman abangnya yang pernah menjadi wakil rakyat umno juga dijadikan sandaran untuk memikir sehalus halusnya tektik kotor Najib yang mahu memperalatkan para agamawan.

Dalam rekod umno, tidak pernah para agamawan yang berjaya mentarbiyahkan pemimpin umno. Ramai para agamawan kecundang dengan pangkat dan wang ringgit di dalam umno. Cara sial Najib ini memang merosakkan agama. Dah tentu lah Najib mendapat khidmat nasihat dari penasihat yang berfikiran sekular dikalangan rakan rakan yahudinya.

Dasar paria Najib juga dilihat tidak menguntung orang Islam. Dasar yang begitu memanjakan kaum cina ini akan membuatkan kaum tersebut naik tocang. Najib lebih mementingkan populatitinya lebih daripada survival bangsa. Yang penting bagi Najib hanyalah jawatannya sebagai Perdana Menteri. 

Banyak masa dan wang ringgit terbuang begitu sahaja hanya kerana mahu memulihkan nama busuk bininya. Cara paria najib yang terlalu mengagung agungkan jasa bininya itu membuatkan rakyat semakin meluat kepada parti keramat melayu itu.

Najib juga dituduh bersekongkol dengan Anwar untuk memasukkan Singapura kembali ke dalam Malaysia. Memang tak disangka Najib sedang dan sudah mengkhianati negara dan bangsanya sendiri. Pulau Batu Putih adalah contoh nyata dimana maruah negara telah digadaikan.