Thursday, 19 December 2013

Itu La... Dulu Jilat Sangat Najib... Sekarang Dah Marah Pula....


Kalau baca tulisan di bawah tentu ramai yang sangka itu adalah penulisan daripada penulis yang pro kepada pakatan rakyat. Kalau tidak pun tentu yang sangka itu adalah daripada blogger yang selama ini bersama pakatan rakyat. Korang baca sampai habis. Nanti aku link kan daripada mana aku ambil....


Sebuah makmal untuk mengkaji kos sara hidup rakyat Malaysia bakal ditubuhkan di bawah Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU), Jabatan Perdana Menteri.

“Makmal ini akan mengkaji kos sara hidup dan akan mengemukakan cadangan dan cara penyelesaian serta cadangan.  Cadangan tersebut akan dibentangkan di Kabinet selepas dimuktamadkan,” demikian kata Khairy Jamaluddin.

Saya tak pasti apakah KJ punya maksud lain melalui kenyataan di atas tapi jika betullah kefahaman saya ( dan saya percaya ramai juga akan setuju ), kenyataan di atas hanya akan mengundang LAGI kemarahan rakyat ! Sebabnya -

Baru nak tubuh makmal NAK kaji kos sara hidup rakyat ? ! adeeeeh .....

Selama ni yang duk kata kerajaan faham dan perihatin dengan masalah rakyat, konon ada connection dengan akar umbi tu semua..... rakyat NEGARA MANA ?

Semasa duk merasionalisasikan subsidi dan naikkan harga, apakah kerajaan TIDAK mengkaji kos sara hidup rakyat ? Lebih ekstrim - apakah kerajaan tidak kisah kesan kenaikan harga semua benda itu kepada kehidupan rakyat ( sebab merasakan tidak perlu untuk kaji ! )

Itu lah sedikit dari luahan perasaan penulis yang sememangnya adalah penyokong kuat kerajaan umno barisan nasional. Marah betul blogger ni pada kerajaan najib al tantuya. Nak tau blognya korang klik sini. Nanti ada pula yang tuduh aku sengaja mengada adakan cerita kalau aku tak letakkan link nya. Sebenarnya ramai blogger pro umno dah tak tahan dengan kerajaan UBN. Kalau buat pilihanraya tahun ni, najib pun tak tentu boleh menang ditempatnya sendiri.